Fejl på grafikkort i WinXP
Fra : Lars Christoffersen

Dato : 23-01-02 23:18

Jeg er ejer af en computer indeholdende følgende ting:

Asus A7V133 bundkort
AMD t-fugl 1,4GHz
1Gb RAM
ASUS V6800 grafikkort (geforce DDR)
+ en masse andet

Problemet er at windows meget tit fryser, hvorefter jeg bliver nødt til at
genstarte med reset-knappen. Når den genstarter, får jeg beskeden om at der
var fejl i grafikkortet eller driveres - et eller andet med "infinite loop".
Jeg har fundet et par steder at det er driverens skyld, denne er nu
opdateret til ver. 23.11
Jeg har desuden fundet ud af at når man installerer VIA4in1 opdaterer den
alligevel ikke driverne uden at man skal vride armen rundt på windows for at
den gør det. Dette er nu også gjort.

Jeg har bare stadig samme problem.

Det seneste jeg gjorde var at opdatere bios, formatere computeren og starte
forfra. Gæt hvad - Samme problem.

Nogen der har løsningen til dette??????

Alt hjælp er velkommen

Lars Christoffersen

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 24-01-02 21:29

Lars Christoffersen wrote:

> Jeg er ejer af en computer indeholdende følgende ting:

> [...]

Er der også mange harddiske tilsluttet?

Hvor stor er PSU'en?

Nu er GeForce 256 lige præcis et af de kort der bruger voldsomt meget
strøm, og det anbefales vist at have et bundkort med AGP Pro slot, som
har ekstra ledere så der kan leveres strøm nok til kortet.
... nu kiggede jeg efter hos Asus og A7V133 har faktisk AGP Pro slot..
En T-Bird 1.4 bruger 73 Watt ved max. belastn. så den er også i den
tunge ende.
Hvis du vil prøve noget, sæt den T-Bird ned til 1050 MHz (10.5x standard
multiplier på 100 MHz FSB), så bruger den mindre strøm, og se så om
kortet stadig giver problemer.
Hvis det gør, er der næsten ikke andet for end at købe en bedre PSU.
eller skifte til et mindre strømslugende grafikkort.

Jeg havde faktisk forventet på et eller andet tidspunkt at se den
kombination ( T-Bird 1.4 og GeForce 256 ) dukke op som et problem på et
hardware forum som dette.

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 25-01-02 00:31

> Er der også mange harddiske tilsluttet?
>
> Hvor stor er PSU'en?

Følgende sidder også i:
2 stk 30Gb Barracuda Harddiske i RAID.
1 stk 30Gb IBM (primær master)
1 stk 12,8Gb Seagate fireball (primær slave)
1 stk Samsung Brænder 8*speed (sekundær master)
1 stk Abit (?) 52*speed cdrom drev (sekundær slave)

PSU er 300W som fulgte med mit antec kabinet.

Desuden er der følgende PCI kort i:

Netkort d-link DFE-538TX 10/100
TV-kort Aver TV98
Lydkort Soundblaster PCI 512

Kan der laves en beregning på det, om min PSU er stor nok???

Med venlig hilsen

Lars Christoffersen

Fra : Finn I

Dato : 25-01-02 21:01

> Nogen der har løsningen til dette??????

Jeg ved ikke om det er -løsningen- men jeg har haft samme problem. Jeg satte
AGP ned til 2x i Bios og nu har den faktisk kørt siden (4 dage). Det ku' jo
være det hjalp hos dig også..

Mvh
Finn I