Stofa vil have deres udlånte hardware tilb~
Fra : Lars Ringgaard Krist~

Dato : 23-01-02 22:53

Jeg har i dag fået brev fra stofa. De beder mig aflevere det lånte udstyr
tilbage senest d. 16 februar. Jeg har opsagt abonnementet med virkning fra
d. 31 marts, det vil sige at jeg betaler for mit abonnementet i ca. 1 1/2
måned uden at kunne komme på internettet.

Det synes jeg er meget groft, det virker nærmest som om de vil have hævn
over jeg ikke ønsker at være kunde hos dem.

Er der andre der har fået samme besked fra stofa?

Har de i det hele taget ret til at kræve deres udstyr tilbage inden
abonnementet er ophørt?

Jeg synes det er en svaghed, at der ikke står noget om tilbagelevering af
deres udstyr i aftalevilkårene!.

Efter de erfaringer jeg har gjort som kunde hos stofa, kan jeg ikke anbefale
andre at oprette abonnement hos dem. Det er mit indtryk at de hverken kender
til kundeserve, stabilt internet og simpel forretningsetik.

Lars Kristensen

Fra : Jesper Sloth

Dato : 23-01-02 23:05

"Lars Ringgaard Kristensen" <LRK@POST.COM> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der andre der har fået samme besked fra stofa?
>
> Har de i det hele taget ret til at kræve deres udstyr tilbage inden

Prøv og ring til dem, det må være en fejl.

Mvh

Jesper

Fra : Jan Petersen

Dato : 23-01-02 23:38

Den Wed, 23 Jan 2002 22:52:41 +0100, "Lars Ringgaard Kristensen"
<LRK@POST.COM> skrev:

>Det synes jeg er meget groft, det virker nærmest som om de vil have hævn
>over jeg ikke ønsker at være kunde hos dem.

Du _har_ prøvet at spørge dem om det muligvis er en fejl. ikke?

JP

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 24-01-02 01:16

Det må være en fejl fra deres side... Prøv da at ring til dem...

Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-01-02 01:27

"Lars Ringgaard Kristensen" <LRK@POST.COM> wrote in

> [...]
>
> Det synes jeg er meget groft, det virker nærmest som om de vil have
> hævn over jeg ikke ønsker at være kunde hos dem.

Jeg har prøvet at opsige Stofanet en gang og der skulle jeg så vidt jeg
husker melde fra i god tid (hvilket du har gjort) ind til Stofa i
Aalborg og afhente en prop til kabelstikket (mit Stofanet stik var en
udendørs udgave-teknikeren kiggede lidt da han satte det op, og sagde
så til mig at det måtte det altså ikke og satte det så op alligevel) og
så ellers aflevere kabelmodemet en lille uges tid før måneden var
udløbet.
Jeg tror altså det er en fejl at de har skrevet at du skal aflevere
modemet 1½ måned før opsigelsen. Det får de jo ikke mere end 50 kr. ud
af, hvis de derimod lader dig beholde det, kan de jo få et par hundrede
ud af det. Så det kan vel heller ikke være i deres interesse at du ikke
har dit modem.

Flemming

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 25-01-02 13:55

On Wed, 23 Jan 2002 22:52:41 +0100, "Lars Ringgaard Kristensen"
<LRK@POST.COM> wrote:

> [...]
>andre at oprette abonnement hos dem. Det er mit indtryk at de hverken kender
>til kundeserve, stabilt internet og simpel forretningsetik.

Hej.

Hvis du læser aftalevilkåerne, vil det helt sikkert fremgå heraf, men
når du har opsagt det med virkning fra 31 marts. kan de højest
forlange det udlånte udstyr tilbage 1. Marts, du har 30 dags
opsigelsevarsel, og man opsiger jo ikke sin perioden, således at man
skal aflevere det 1½ mdr. før tiden, så det er Stofa der har lavet
fejl.

Men mit råd til dig er at ringe til dem for at få alt på det rene,
således du ved hvor du står, for der er underskrevet en kontrakt, og
det er den der gælder, samt din opsigelsevarsel.

Men hvis de er helt umulige, så skriv en ny opsigelse pr. 28 Feb. så
er du da på den sikker side.

Også fra en EKS. Stofa.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-01-02 14:27

Fri, 25 Jan 2002 13:54:34 +0100, skrev Jan Henning Larsen
<janhlarsen@mail1.stofanet.dk>:

>Hvis du læser aftalevilkåerne, vil det helt sikkert fremgå heraf, men
>når du har opsagt det med virkning fra 31 marts. kan de højest
>forlange det udlånte udstyr tilbage 1. Marts,

Man skal da kunne bruge sit abonnement lige til den sidste dag,
dvs. d. 31.marts.

Alt andet kan næppe være lovligt.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Gevaldi

Dato : 25-01-02 14:28

"Jan Henning Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:9cl25ugcatp48qsodvg72adk98ecltgo79@4ax.com...

> [...]
> opsigelsevarsel, og man opsiger jo ikke sin perioden, således at man
> skal aflevere det 1½ mdr. før tiden, så det er Stofa der har lavet

Man har vel lov at benytte sit abonnement i hele
opsigelses perioden, så hvorfor skulle han aflevere
noget udstyr førend den dato hvor abonnementet
ophører? Det må vel være rimeligt, uden jeg dog
kender abb. vilkårene.

/Gevaldi

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 26-01-02 23:19

On Fri, 25 Jan 2002 14:27:34 +0100, "Gevaldi"
<dynamolygte@SPAMhotmail.com> wrote:

> [...]
>opsigelses perioden, så hvorfor skulle han aflevere
>noget udstyr førend den dato hvor abonnementet
>ophører? Det må vel være rimeligt, uden jeg dog

Det er jo Stofa vi skriver om. ))

>/Gevaldi

"Du kan ikke ændre fortiden, men du kan ødelægge nutiden
ved at bekymre dig om fremtiden."

Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Lars Jensen

Dato : 26-01-02 23:58

"Jan Henning Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Det er jo Stofa vi skriver om. ))

Ind i mellem forstår jeg dig ikke helt. Det er okay at du har en sund
skepsis over for et firma, og måske føler dig uretfærdigt behandlet, men
hvor svært er det for dig at læse lige neden under, at han har fået oplyst
at der var sket en fejl, og at han ikke skal aflevere sit udstyr, før hans
opsigelse træder i kraft?

Du må _godt_ nok være sur på nogen....

--

Mvh.
Lars [ZulFo] Jensen

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 27-01-02 10:47

On Sat, 26 Jan 2002 23:57:41 +0100, "Lars Jensen" <lars@zulfo.dk>
wrote:

> [...]

Forstår du ikke denne linie. ? hvis ikke så betyder det et smil, med
et glimt i øjet.

>Du må _godt_ nok være sur på nogen....

Næ, jeg har opsagt mit abb. hos Stofa og fundet mig en anden udbyder,
venter blot på at få det lagt ind.

At jeg så ikke har den store forståelse for Stofas prispolitik, er
noget helt andet.

Og i min besvarelse til ham, skrev jeg for at vejlede ham, som hvis du
læser det igen, nok også vil fremgå.

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 27-01-02 10:57

wrote:

>Du må _godt_ nok være sur på nogen....

Men på den anden side, så arbejder du jo også for Stofa, så helt
neutral er du jo ikke.

Fra : Lars Jensen

Dato : 27-01-02 12:50

> Men på den anden side, så arbejder du jo også for Stofa, så helt
> neutral er du jo ikke.

Jeg forstår godt en smily, sagtens, og jo, jeg kan godt holde mig neutral,
det er jeg nød til at kunne i mit daglige arbejde også.

Jeg ville have skrevet det samme hvis det var en anden udbyder der var
nævnt.

Men nok om det... Lars fik løst sit problem, det er jo hovedsagen.

--
Mvh.
Lars [ZulFo] Jensen

Fra : Lars Ringgaard Krist~

Dato : 26-01-02 18:08

I har ret

Det viste sig at være en fejl. Jeg har kontaktet dem, og den rigtige
afleveringsdato viste sig at være d. 31/3.

Lars