Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
G-Force 2 MX og MSI 6380 v3
Fra : lightfoot

Dato : 23-01-02 20:47

Det her er sku noget af en flad fornemmelse.

Har for 14 dage siden købt en ny computer, alle tiders, NOT.....

Normalt har jeg ikke de store problemer med at få lortet til at køre
ordentligt, men den her? ARGH!!!

Til sagen:
Motherboard:   Microstar 6380 Pro 2 v.3.0
GFX:      Pixelview G-Force 2 MX 100/200 32 MB
RAM:      512 MB Samsung DDR
CPU:      Athlon XP 1800+
HD:      45 GB IBM 7200
OS:      Windows XP Home

3DMark 2001:   1534 ??? Hva' si'r i så. Det er da til at forstå :(

Den gamle 600 Mhz Duron med 256 MB ram og et Palit MX 2 grafikkort
giver 2343 point i samme test.

Jeg har prøvet at bytte om på grafikkortene, det hjælper ikke en dyt.
De sidste 4-5 versioner af NV driverne er prøvet, BIOS er opdateret og
checket/tweaket og VIA's 4in1 i nyeste version installeret.
Netkortet har været ude en tur for at se om det var det der lavede
numre og både Windows 98SE og XP Pro har været en tur inde og vende
med samme eller dårliger resultat.

Og ja, jeg ved godt at et MX 2 er et snoldet grafikkort til den
computer, men jeg har til dagligt mere brug for en rå CPU og en stabel
hurtig RAM, men når den gamle computer scorer 60-70% bedre er der sku
noget rive galt.

Nogen forslag?

Johnny

Fra : Henning B.

Dato : 23-01-02 22:41

Hejsa.
Et G-force 2 mx 100/200 er meget svagere i ydelsen end et ældre / standard
mx2/ de første G-force 2 mx.
Jeg har en 1333 T-PIP
Asus V-7100 standard G-force 2 mx OC 200/200
Microstar 6380 K7T266 PRO med 256 mb DDR
og jeg scorer ca 2500 i 3Dmark 2001.
Du har faktisk nedgraderet dit graffikkort.

MVH Henning

Fra : lightfoot

Dato : 24-01-02 15:52

On Wed, 23 Jan 2002 22:41:00 +0100, "Henning B." <brockhoff@12move.dk>
wrote:

> [...]
>Microstar 6380 K7T266 PRO med 256 mb DDR
>og jeg scorer ca 2500 i 3Dmark 2001.
>Du har faktisk nedgraderet dit graffikkort.

hmm, ja du har nok ret.
med din score på 2500 i en 1333mhz maskine lyder det faktisk som om at
at hvis man kun skal spille under D3D så er en Duron på 6-700 mhz
rigeligt god. grafikkortet har jo overhovedet ingen fordel af en
hurtigere processor (jeg ved godt at 3DMark ikke siger alt om ydelsen)

lightfoot