menuer
Fra : Mark Andersen

Dato : 23-01-02 19:12

Hejsa,

Jeg har lidt problemer med det her stykke...

if ($okuser != "yes")
{
login();
}
elseif ($okuser == "yes" && choice == "0" && edit != "")
{
editpage($edit);
}
elseif ($okuser == "yes" && choice == "0")
{
chooseeditfile();
}
elseif ($okuser == "yes")
{
showmainmenu();
}
else
{
echo "i messed up! exiting..";
exit;
}

Jeg har en menu som kræver at man skal være logget ind for at få
adgang($okuser = "yes") til .
Når man så er logget ind får man en menu($choice).. hvor hvis man vælger
menupunkt 1(redigering) ($choice="0"),
skal der komme en undermenu, hvor man skal vælge hvilken fil man vil
redigere i($edit="etellerandetnummer").

Hvordan laver jeg det?.. når jeg bruger ovenstående, kører den ALTID den
sidste elseif(den med showmainmenu()).
Hvorfor? Hvordan kan jeg lave det så det virker?
NB: der skal kunne tilføjes mere kode til andre $choice's ... Men jeg kan jo
ikke komme videre før jeg får løst det her..

Håber at der er en som kan hjælpe =)

mvh
/Mark

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 23-01-02 19:34

> elseif ($okuser == "yes" && choice == "0" && edit != "")

Min kæreste har gode øjne :)

Du skal skrive $ foran choice og edit...

/Thomas

Fra : Mark Andersen

Dato : 23-01-02 20:06

> Du skal skrive $ foran choice og edit...
DOH! Tak Thomas, og til din kæreste.
Det hjalp selvfølgelig en hel del =)
Men den opfører sig stadig lidt skummelt..
når $choice=0 kører den den midterste elseif, som den skal.
og den sidste kører når $choice ikke er defineret...
men når $choice=0 og $edit er defineret kører den stadig den sidste elseif..
hvorfor tager den ikke den første?
-som jeg vil have den til...

mvh
/mark

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 23-01-02 22:40

Davdav

> DOH! Tak Thomas, og til din kæreste.
> Det hjalp selvfølgelig en hel del =)

Fino :)

> [...]
> og den sidste kører når $choice ikke er defineret...
> men når $choice=0 og $edit er defineret kører den stadig den sidste

Hmm.. det lyder lidt mærkligt. Hvad sker der, hvis du ommøblerer lidt på din
if:

if ($okuser != "yes")
{
login();
}
else
{
if ($choice == "0")
{
if ($edit != "")
{
editpage($edit);
}
else
{
chooseeditfile();
}
}
else
{
showmainmenu();
}
}

Det burde være præcis den samme kode (pånær den sidste else)... men jeg kan
ikke se noget galt (og min kæreste kan heller ikke :)

/Thomas