analog PABX tilsuttes ISDN TA a/b porte
Fra : jan steen sørensen

Dato : 23-01-02 18:40

Jeg ønsker at tilslutte et omstillingsanlæg (PABX) med 2 byliner til en ISDN
TeminalAdapter (TA) eller evt. en NT med indbyggede a/b porte.

Problemet i dag er, at når der er et indkommende kald, er der ringespænding
på begge porte, derfor "tror" PABX'en at der ringes ind på BEGGE bylinier
samtidig (den "ser" jo ringespænding på begge linier) og når opkaldet
svares, ringer "det anden" opkald videre i ca. 10-15 sekunder.

Opgaven er:
Der er KUN eet nummer på ISDN linien. dvs. begge a/b porte skal svare på
samme nummer!
MEN begge a/b porte skal IKKE ringe ved indkommende kald, kun den ene port
(valgfrit) skal ringe - og KUN når/hvis den ene port er optaget, skal det
indkommende kald gå over på den anden port.

Jeg forstiller mig at det er muligt at konfigurere en ISDN TerminalAdapter's
a/b porte således at den kun gør ovenstående, eller at den anden port
forsinkes i måske op til 20 sekunder inden den sender ringespænding.

Er der nogle ISDN TA'er (evt. NT'er med indbygget a/b porte) der kan
konfigureres til at løse opgaven??
- og evt. hvor købes den?

--
mvh. Jan

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-01-02 23:31

"jan steen sørensen" <jss@private.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ønsker at tilslutte et omstillingsanlæg (PABX) med 2 byliner til
en ISDN
> TeminalAdapter (TA) eller evt. en NT med indbyggede a/b porte.

Jeg har endnu til gode at se en a/b adapter der kan løse denne opgave
acceptabelt.
Det eneste jeg har set der kan noget i den retning du ønsker (kun bruge
port2 hvis port1 er optaget) er små ISPBX'er med basal
ACD-funktionalitet

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Christian Pedersen

Dato : 24-01-02 15:13

Det tror jeg altså ikke du kan få en NTa/b til at gøre, ej heller noget
modem med a/b. Men den mest holdbare løsning ville helt sikkert også være at
få en ISDN PABC , eller evt en udvidelse til den du har nu.

Fra : Olsen

Dato : 24-01-02 15:36

> [...]
>(valgfrit) skal ringe - og KUN når/hvis den ene port er optaget, skal det
>indkommende kald gå over på den anden port.

Et Zyxel Omni.net Plus kan klare opgaven. Sæt port 1 til at have priotet
over port 2

Og det er så det!

Olsen

Fra : Christian Pedersen

Dato : 24-01-02 16:00

Der kan man bare se

Fra : jan steen sørensen

Dato : 24-01-02 22:20

"Olsen" <olsen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Et Zyxel Omni.net Plus kan klare opgaven. Sæt port 1 til at have priotet
> over port 2

Takker for svaret - præsist hvad jeg manglede - vil strax gå i gang med at
finde en.

> Og det er så det!

Ja, så enkelt kan det være - "KnowHow"

Jan

Fra : Morten Elwarth

Dato : 01-02-02 19:19

Ahem!

Jeg har lånt en Zyxel Omni.net Plus, og kan IKKE løse opgaven på denne
måde. At den ene port har prioritet over den anden medfører ikke, at
ringningen slet ikke når frem til den lavest prioriterede port.

Er der noget jeg har overset, eller findes der en opsætning, som kan
løse problemet?

Morten Elwarth

Fra : Morten Elwarth

Dato : 27-01-02 17:07

Findes der nogen løsningsmodel for det tilsvarende problem med en Eicon
Diva T/A?

Morten Elwarth

Fra : Jens M

Dato : 25-01-02 16:17

> [...]
> a/b porte således at den kun gør ovenstående, eller at den anden port
> forsinkes i måske op til 20 sekunder inden den sender ringespænding.

For en god ordens skyld hedder det ikke en PABX med en PABC.
For at få en analog PABC til at virke rigtigt er det ikke ligegyldigt
hvilken type A/B adapter du bruger, den skal kunne "trække" PABCén.
Det kan en Lasat speed II f.eks ikke.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-01-02 16:26

"Jens M" <jens.madsen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> For en god ordens skyld hedder det ikke en PABX med en PABC.

PABX: Private Analogue Branch Exchange
PABC: Privat Analog By Central

Begge kan bruges om omtrent det samme

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Telefonmanden

Dato : 25-01-02 17:31

Når Højriis Kristensen er så ivrig efter at rette andre, burde rettelsen som
minimum være korrekt.

/TM

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-01-02 18:02

"Telefonmanden" <cft3409@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Når Højriis Kristensen er så ivrig efter at rette andre, burde
rettelsen som
> minimum være korrekt.

Hvad da?
Læs evt www.makr.dk/?quote

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Cubus

Dato : 16-02-02 22:59

> rettelsen som
>
> Hvad da?

PABX: Private Automatic Branch eXchange, også set gengivet som
Public Access Branch eXchange.

PABC: Privat Automatisk Bi-Central

--
Cubus

Fra : jan steen sørensen

Dato : 25-01-02 22:42

> TerminalAdapter's
> >

> For en god ordens skyld hedder det ikke en PABX med en PABC.

Ja, jeg mener: PABX eller PABC - som det samme
(p.s. hvis vi skal være så korekte hedder det el heller ikke: "det ikke en
PABX med en PABC")
(jeg tror nok at PABX er mest anvendt i engelsk sprogede lande - og PABC er
"normalt" anvendt i Danmark)

> For at få en analog PABC til at virke rigtigt er det ikke ligegyldigt
> hvilken type A/B adapter du bruger, den skal kunne "trække" PABCén.

kommer an på hvordan den analoge indgang rent teknisk er konstrueret - dette
skulle ikke være et problem i 308'eren!

> Det kan en Lasat speed II f.eks ikke.

Svar skyldig - men kan ikke se hvad problemet skulle være?

Jan

Fra : jan steen sørensen

Dato : 26-01-02 16:37

> For at få en analog PABC til at virke rigtigt er det ikke ligegyldigt
> hvilken type A/B adapter du bruger, den skal kunne "trække" PABCén.
> Det kan en Lasat speed II f.eks ikke.

Kan ske det har noget med den tilkoblede central at gøre også - nogle
centraler (PABX/PABC'er) kræver at der er 48 Volt på linien - jeg mener at
de fleste TA'er typisk "føder" med 12 Volt på a/b porten.

Jan

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-01-02 16:53

> [...]
mener at
> de fleste TA'er typisk "føder" med 12 Volt på a/b porten.

Det er vist noget tid siden.

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : jan steen sørensen

Dato : 28-01-02 17:07

> mener at
>
> Det er vist noget tid siden.

Hvornår / Hvilket?
Og hvor meget / Hvad?

Jan

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-01-02 21:56

> Hvornår / Hvilket?
> Og hvor meget / Hvad?

Siden 2-3. hovedversion af Eicon Diva begyndte man at efterligne
POTS-linjer så meget som muligt.

Fra : kelsan

Dato : 25-03-02 14:08

Hej,

Hvis din NT-box er gammel type og fra TDC, så gå ned i Telebutikken
med den og opfind en eller anden fejl på den.

Du får den så (sandsynligvis, det virkede for mig) byttet til en ny
model med indbygget ab-adapter.

Opret så et extra (gratis) nummer på dit ISDN-abonnement, og
programmér NTab-boksen til et nummer til hvert stik (a+b), og konfigurér
den til at viderestille til det andet nummer ved optaget (begge numre).

Det skulle virke på en analog central - det virker på min Erifox.

mvh. Keld

http://www.kandu.dk/