NY MUSIK-QUIZ - nu igen med præmie - og på~
Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 23-01-02 16:16

OK, her er så en ny musik-quiz.

Alle spørgsmålene vedrører DANSKE kunstnere (så har Åge også en
chance) - også dem der er på engelsk

I bedste Michael Westi-tradition er der 30 spørgsmål, nogle en del
sværere end andre.

Der er tale om første linie(r) af hver sang, og svaret skal
indeholde kunstner og titel.

Vinder er den der har flest rigtige svar, der gives 1 point for
hver rigtig kunstner og 1 point for hver rigtig titel. Ved
pointlighed er først postede svar vinder. Sidste frist er fredag
den 25/01.

God fornøjelse:

1. Du tror du ved alting, og det gør du

2. Sidste nat klokken fem banked' det på døren til mit lille hjem

3. Det var dengang jeg altid var så pløret, at jeg hældte fadøl ud
af øret

4. Der bliver længere mellem latteren og tårerne tørrer ind hen ad
vejen

5. Det var dig der bare forlod mig midt i festen

6. They shared out all their rainy days, then made tracks for the
sun

7. Jeg strejfer planløst om på vejene hvor jeg bor

8. Der drikkes tungt og længe, man viser hvad man kan

9. I'm waking up early, the sun's in the sky, think I might go for
a ride

10. Vågned' op klokken 2 her sidste mandag og var helt løbet tør
for kolde kontanter

11. The eggs you threw with eyes of dew and fall

12. Det var Julen 1914 under den første verdenskrig

13. Mumbling goodmorning and raising my head, a bad breath kiss to
my pillow pet

14. Klokkens toner strejfer mig

15. Svend Erik ligger udstrakt i sit hummer i lyset af et ensomt
neon skrig

16. De holder party, de drikker cola på månen

17. Well I was born in the sixties in the great years of
makebelieve

18. De siger vi får en sommer I år som den I '57

19. My sweet baby she passed away, I can't forget the things she
used to say

20. Husker du nej nej nej gå hjem og vug

21. In the summer we'll be crazy we'll fool around all the time

22. Efterår den sidste sol har gemt sig i dit blik

23. You've been loving me the perfect way

24. Du tror din kulde vækker min længsel

25. Du kan ikke gå tilbage af de veje som du kom

26. It's not fair it's not even close to fair

27. Vågnede op en morgen og mærkede nogen havde forandret verden

28. Sidste karrusel, endnu en sommer si'r farvel

29. Det var en dødssyg fest og nu er vi gået

30. Driving through the sea of people oceans of emotions

Skulle I finde fejl eller mangler i spørgsmålene, så husk at jeg
har ophavsretten

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 23-01-02 16:40

"Bjørn Løndahl" <bear@flirt.dk> skrev i

> OK, her er så en ny musik-quiz.

Glemte lige at nævne den fatastiske præmie: 1 stk. ny og uåbnet "98
greatest hits"

Fra : Kirstine

Dato : 23-01-02 17:37

In article <q2km2a.uau.ln@news.4952.dk>, bear@flirt.dk says...
> OK, her er så en ny musik-quiz.

ØV - den er sq for svær

> 5. Det var dig der bare forlod mig midt i festen

Thomas Helmig - Nu Hvor Du Har Brændt Mig Af ?????

> 13. Mumbling goodmorning and raising my head, a bad breath kiss to
> my pillow pet

Aaahhhhh - endeligt en, jeg kender *G*

DAD - Sleeping My Day Away

> 21. In the summer we'll be crazy we'll fool around all the time

Pretty Maids - Don't Leave Me

Jeg er bare såååååååe sikkerpå sejren

--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 26-01-02 19:11

Kirstine <minipip@mail.dk> skrev i

> ØV - den er sq for svær

Sorry...

> Thomas Helmig - Nu Hvor Du Har Brændt Mig Af ?????

Nope...

> Aaahhhhh - endeligt en, jeg kender *G*
>
> DAD - Sleeping My Day Away

> Pretty Maids - Don't Leave Me
>
> Jeg er bare såååååååe sikkerpå sejren

Tja - der er jo ikke så mange der har rigtig mange ringtige

PS. Er du den Kirstine jeg egentlig kender?

Fra : Kirstine

Dato : 26-01-02 23:36

In article <meru2a.4p3.ln@news.4952.dk>, bear@flirt.dk says...
> Kirstine <minipip@mail.dk> skrev i

> Sorry...

Ja det må du nok sige...næste gang må du tilpasse sværhedsgraden til
massernes formåen Personligt ville jeg foretrække en quiz om 80'er
musik. Eller måske jeg selv skulle lave en....

> PS. Er du den Kirstine jeg egentlig kender?

Hmmmm....det tror jeg ikke. Jeg kender mig bekendt i hvert fald ikke
nogen, der hedder Bjørn. Sorry

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-01-02 00:26

Kirstine <minipip@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.16bd4dadfe1b221c9896b9@news.inet.tele.dk...

> Ja det må du nok sige...næste gang må du tilpasse sværhedsgraden til
> massernes formåen Personligt ville jeg foretrække en quiz om 80'er
> musik. Eller måske jeg selv skulle lave en....

> Kirstine
___________

Ja, det må du nok sige. Det er ret ukendte plader. Tror du ikke at det var
bedst med en quiz hvor musikken er fra før MTV-tiden (1981). Dengang kunne
man lave slagere som vi alle husker og kan synge med på.
Hvem husker ikke Please mr. postman / DingAdong / Paloma blanca / Your
sixteen / Tai a yellov ribbon / River ofBabylon / cherpy cherpy chip chip /
Missisippi / Good luck charm / All shook Up og al sådan noget. Så har man
da en chance.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-01-02 00:54

Fra : Lars-Bo

Dato : 23-01-02 18:05

> 5. Det var dig der bare forlod mig midt i festen

Halberg & Larsen Band

> 13. Mumbling goodmorning and raising my head, a bad breath kiss to
> my pillow pet

DAD sleeping my day away

> 18. De siger vi får en sommer I år som den I '57

Allan Olsen

> 20. Husker du nej nej nej gå hjem og vug

Bullerfnis

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-01-02 18:17

Bjørn Løndahl <bear@flirt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:q2km2a.uau.ln@news.4952.dk...
> OK, her er så en ny musik-quiz.
>
> Alle spørgsmålene vedrører DANSKE kunstnere (så har Åge også en
> chance) - også dem der er på engelsk

> 2. Sidste nat klokken fem banked' det på døren til mit lille hjem
SV: Det var vist noget med nogle røvere fra Rold og som drak kraftigt - Det
er en gammel plade. Mek Pek har indsunget den, men den er tidligere
indsunget af en anden.
Det var godt nok en svær quiz. Det er i nok dansk musik, men ikke
dansktop, æv altså. (Jeg har forresten lige startet en anden quiz, hvor i
skal gætte glad slagermsik)

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 23-01-02 19:25

Således skrev "Bjørn Løndahl" <bear@flirt.dk> i dk.kultur.musik Wed,
23 Jan 2002 16:15:38 +0100:

>2. Sidste nat klokken fem banked' det på døren til mit lille hjem

"Take it easy" med Leo Mathiesen, må det vel næsten være...

Knud
--
Gone With The Wind LITE(tm) by Margaret Mitchell:
A woman only likes men she can't have and the South gets trashed.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 23-01-02 19:41

Således skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> i dk.kultur.musik Wed,
23 Jan 2002 19:24:42 +0100:

>"Take it easy" med Leo Mathiesen, må det vel næsten være...

'Pladder, der er selvfølgelig "24 røvere"

Knud
--
The opinions above are solely those of a 12 year old hacker who
has broken into my account, and not those of my employer

Fra : Christian Joergensen

Dato : 23-01-02 19:37

Bjørn Løndahl <bear@flirt.dk> wrote:

> 13. Mumbling goodmorning and raising my head, a bad breath kiss to
> my pillow pet

D:A:D - Sleeping my day away

Mere ku jeg sq ikk :/

--
Christian Jørgensen / Never make any mistaeks.
http://www.razor.dk /

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 23-01-02 19:38

> 10. Vågned' op klokken 2 her sidste mandag og var helt løbet tør
> for kolde kontanter

Mc Einar - En af den slags dage

> 26. It's not fair it's not even close to fair

Freya - Sir Oliver

Puha, den var godt nok svær...

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den!" - Dalai Lama

Fra : Max

Dato : 23-01-02 20:33

Hej Bjørn

Tror du ikke snart det var på tide at du satte dig ned
og skrev en fundans og foreslog oprettelse af dk.kultur.miusik.quiz

Mvh Max

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 23-01-02 22:41

"Max" <max_jens@post9.tele.dk> skrev i

> Tror du ikke snart det var på tide at du satte dig ned
> og skrev en fundans og foreslog oprettelse af
> dk.kultur.miusik.quiz

Nej - hvorfor det?

Fra : Troels

Dato : 23-01-02 22:03

> 1. Du tror du ved alting, og det gør du
Ibens - ? (Noget fra deres første)

> 11. The eggs you threw with eyes of dew and fall
Kashmir - Bring back superman

> 13. Mumbling goodmorning and raising my head, a bad breath kiss to
> my pillow pet

D:A:D (Og Me & My sic!) - Sleeping my day away

> 20. Husker du nej nej nej gå hjem og vug
Kan huske dem fra Bullerfnis sang den, så det er en gammel en

> 25. Du kan ikke gå tilbage af de veje som du kom
Christian - Tilbage hvor vi var ???

ikke mange, så jeg er nok heller ikke i risikogruppen for en præmie den her
gang

/Troels

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 23-01-02 22:56

"Bjørn Løndahl" <bear@flirt.dk> wrote in message
> OK, her er så en ny musik-quiz.
>
> 1. Du tror du ved alting, og det gør du

Ibens - Ølstykke i november

> 5. Det var dig der bare forlod mig midt i festen

Magi i luften ... kan ikke huske hvem der lavede den

> 10. Vågned' op klokken 2 her sidste mandag og var helt løbet tør
for kolde kontanter / kom i tøjet og forlod det sted det sted hvor jeg bor /
og cruised ned til mit bistandskontor / MC Einar sagde "Damn og HerreGud",
hun smiled' og så meget bekymret ud / Du fik penge sidste uge sagde hun med
et suk, og nu si'r du hver eneste øre er brugt / din huslejeregning har du
ikke betalt, er du på vej i noget snavs er der noget galt / Jeg sagde hør nu
her min lille go'e fe, jeg spiller matador og drikker urte-the! / Bryd ikke
dit hoved' for mon ikke det ikke går, men jeg har brug for nogle penge, som
du nok forstår / jeg banked' koldt og kynisk på den gamle sæk, og grinte
noget fjoget da jeg fik min check ... YES! MC Einar! Det ENESTE danske rap!
"En af den slags dage..."

> 13. Mumbling goodmorning and raising my head, a bad breath kiss to
> my pillow pet

D:A:D - Sleeping my day away

> 20. Husker du nej nej nej gå hjem og vug

Bullerfnis

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 23-01-02 23:32

Hej

> 1. Du tror du ved alting, og det gør du
Ølstykke i november - Ibens

> 2. Sidste nat klokken fem banked' det på døren til mit lille hjem
24 røvere- Leo Mathisen

> 5. Det var dig der bare forlod mig midt i festen
Magi i luften - Halberg Larsen

> 7. Jeg strejfer planløst om på vejene hvor jeg bor
Amor og den sidste pil - CV Jørgensen

> 13. Mumbling goodmorning and raising my head, a bad breath kiss to
> my pillow pet
Sleeping my day Away- DAD

> 22. Efterår den sidste sol har gemt sig i dit blik
Efterår - Raydeeoh

> 24. Du tror din kulde vækker min længsel
Sig du kan li mig - Tøsedrengene

> 29. Det var en dødssyg fest og nu er vi gået
Elsk mig i nat - Rocazino

....he.he...vi trænger vist til at støve lidt viden af )

Søren og Anette

Fra : Michael Westi

Dato : 24-01-02 00:06

FU... Den er sku´ svær. Det danske er ikke lige mig. ÆV ÆV

Så chancen for at score en cd retur er ikke stor(((

Dette er hvad jeg kunne:

1. Du tror du ved alting, og det gør du
Ibens - Ølstykke i november
2. Sidste nat klokken fem banked' det på døren til mit lille hjem
Leo Mathiesen - 24 røvere
3. Det var dengang jeg altid var så pløret, at jeg hældte fadøl ud
af øret
Poul Dissing/Benny Andersen - (mener det er dem, kunne lyde som
tekstmæssigt)
5. Det var dig der bare forlod mig midt i festen
Halberg/Larsen - Magi i luften
7. Jeg strejfer planløst om på vejene hvor jeg bor
CV. Jørgensen - Amor og den sidste pil
8. Der drikkes tungt og længe, man viser hvad man kan
Lasse og Mathilde - ??????
10. Vågned' op klokken 2 her sidste mandag og var helt løbet tør
for kolde kontanter
Mc Einar - En af den slags dage
12. Det var Julen 1914 under den første verdenskrig
Lars Lilholt - Jul i Ingenmandsland
13. Mumbling goodmorning and raising my head, a bad breath kiss to
my pillow pet
DAD - Sleeping my day away

ca. 30%. Det er eddermanene tyndt!!!!!!!!!!!!!
Næste gang, Bjørn. Noget mere udenlandsk. TAK!!!!!!!!!!!!!!

/Michael
Ps. Jeg vender hævngerrig tilbage)))

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 26-01-02 19:31

"Michael Westi" <michael.westi@get2net.dk> skrev i

> FU... Den er sku´ svær. Det danske er ikke lige mig. ÆV ÆV

Du er åbenbart bedre end du troede

[...]

> ca. 30%. Det er eddermanene tyndt!!!!!!!!!!!!!

Men nok til at VINDE (TATAAAAA!)

Her er resultatet (der kunne i alt opnås 60 points):

1. Michael Westi - 16
2. Flying Hotdogs - 12
3. Kim Frederiksen - 8
4. Troels - 6
5. Lars-Bo - 5
6. Kirstine - 4
-- Søren Hjelholt - 4
8. Christian Jørgensen - 2
9. Knud Winckellmann - 1
10. Kloge-Åge - ½

Vinderen kan sende mig en e-mail med adressen - til lykke!

De rigtige svar:

1. Du tror du ved alting, og det gør du
Ibens: Ølstykke i November

2. Sidste nat klokken fem banked' det på døren til mit lille hjem
Leo Mathisen: De 24 røvere

3. Det var dengang jeg altid var så pløret, at jeg hældte fadøl ud
af øret
Benny Andersen/Poul Dissing: Da jeg mødte dig (Oven Visse Vande)

4. Der bliver længere mellem latteren og tårerne tørrer ind hen ad
vejen
Gnags: Plastik fra læder (Den Blå Hund)

5. Det var dig der bare forlod mig midt i festen
Halberg Larsen: Magi i luften (Transit)

6. They shared out all their rainy days, then made tracks for the
sun
Culpeper's Orchard: Before It Begun
(Tom McEvan var trommeslager I Culpeper's Orchard, som var et
knaldhamrende godt band!)

7. Jeg strejfer planløst om på vejene hvor jeg bor
C.V.Jørgensen: Amor & den sidste pil (Tidens Tern)

8. Der drikkes tungt og længe, man viser hvad man kan
Lasse & Mathilde: De små giganters fest

9. I'm waking up early, the sun's in the sky, think I might go for
a ride
Rocking Ghosts: Sunshine Day
Den var egentlig taget med for Åge's skyld - hvad gik galt, Åge?

[...]

Sebastian: Rose

15. Svend Erik ligger udstrakt i sit hummer i lyset af et ensomt
neon skrig
Søren Krag-Jacobsen: Som en rose

16. De holder party, de drikker cola på månen
De Nattergale: Risita og Carlo (The Julekalender)

17. Well I was born in the sixties in the great years of
makebelieve
Sko & Torp: Glorius Days

18. De siger vi får en sommer I år som den I '57
Allan Olsen: De kommende år

19. My sweet baby she passed away, I can't forget the things she
used to say
Soul Trance: I like it like that

20. Husker du nej nej nej gå hjem og vug
Bullerfnis: Bullerfnis-sang

21. In the summer we'll be crazy we'll fool around all the time
Boghandle: Miserable & Ugly

22. Efterår den sidste sol har gemt sig i dit blik
Ray-Dee-Ohh: Efterår (også kendt som "Giv mig dine drømme")

23. You've been loving me the perfect way
Ester Brohus: The Perfect Way

24. Du tror din kulde vækker min længsel
Tøsedrengene: Drop dine løgne

25. Du kan ikke gå tilbage af de veje som du kom
Bifrost: Du er en sigøjner

26. It's not fair it's not even close to fair
Freya: Sir Oliver

27. Vågnede op en morgen og mærkede nogen havde forandret verden
Poul Krebs: Man kan stå så alene

28. Sidste karrusel, endnu en sommer si'r farvel
Søs Fenger: Tivoli i regnvejr (Skrevet af Elisabeth A.G. Nielsen)

29. Det var en dødssyg fest og nu er vi gået
Rocazino: Elsk mig i nat

30. Driving through the sea of people oceans of emotions
Sort Sol: Rollerball

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 25-01-02 11:29

Er der virkelig ikke flere svar??