Frontpage-versioner
Fra : JSB

Dato : 23-01-02 15:35

Hej.

Jeg sidder og skal opbygge og administrere en IIS web-server, hvor det er
meningen, at jeg gerne vil have FP2002 Server Extensions installeret.
Mine klient-maskiner skal køre Frontpage 2002 på Windows 2000-maskiner.

I den forbindelse har jeg en række spørgsmål, som jeg håber, I kan hjælpe
med:

1.)
Er der nogen fordel i at sikre mig, at når serveren installeres med Windows
2000 Server og IIS fra starten af, at undlade at installere Frontpage 2000
Server Extensions som del af IIS?
Mine overvejelser går på, hvorvidt det er bedst at installere FP2002 SE
senere ovenpå IIS, når der IKKE i forvejen ligger en FP2000 SE.

2.)
Har nogen erfaringer med, at det kan give nogle praktiske problemer ved at
lade både FP2000 og FP2002-klientmaskiner arbejde op mod en server med
FP2002 SE installeret?
Jeg tænker på, når fx en person, med FP2000 installeret, redigerer et
web-baseret websted lavet i FP2002 og efterfølgende gemmer det fra sin
FP-version: Giver det nogen konverteringsproblemer, unødvendig/overflødig
ekstra HTML-kode og problemer, når det på ny hentes ind i FP2002?

Såvidt jeg husker, skriver Microsoft på deres hjemmeside, at det burde virke
uden problemer, sålænge de nyeste FP2002 SE er installeret på serveren. Men
som i andre tilfælde: Eet er teori, noget andet er ofte praksis...! Ideelt
må selvfølgelig være, hvis muligt, at alle har den samme FP-version
installeret.

3.)
Mht. oprettelsen af Frontpage-brugere, hvordan gør jeg det bedst, så det
virker mest sikkert mod "angreb"? Mine web-redaktør-brugere er kolleger, der
sidder i huset.
a) Er det bedst at give adgang til kun selve webstedet (maskin-niveau), med
separate konti, der ikke på forhånd er oprettet i domænet? Eller:
b) Er en adgang for brugere med domæne-adgang at foretrække?

Det første er vel det mest sikre, ikke sandt.

4.)
Hvis det første vælges, så foregår oprettelsen af brugere vel udelukkende
inde fra Frontpage, når du er logget på som FP-administrator?

Med håb om nogle gode svar.

Mvh
Jesper B.

X-postet i: dk.edb.internet.webdesign.frontpage,
dk.edb.internet.webdesign.serverside, dk.edb.sysadmin,
dk.edb.system.ms-windows.server