Langsom OSX
Fra : DeHunto

Dato : 23-01-02 14:05

Hej.

HJÆLP.....
OSX 10.1.2 på en B&W 400 MhZ G3 maskine med 256 MBRam bliver ved med at gå
ned, maskinen køre perfekt efter opstart men bliver langsommere og
langsommere over en periode på 15 min for derefter at gå ned både med og
uden Calsic startet. Hvad kan problemet være? Og hvordan løser jeg det.

Hvad jeg har prøvet:

1: Startet i S mode og kørt fsck -y
2: Startet fra cd'en og kørt First Aid.
3: Updated prebingings.

4: OSX frisk installeret på en ny formateret disk.

Dan

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-01-02 14:38

DeHunto <dan@adsistance.dk> wrote:

> [...]
> 2: Startet fra cd'en og kørt First Aid.
> 3: Updated prebingings.
>
> 4: OSX frisk installeret på en ny formateret disk.

hvilke PCI kort har du i den? har du en slave disk?

<icq:131382336>

Fra : DeHunto

Dato : 23-01-02 17:11

> hvilke PCI kort har du i den? har du en slave disk?

Af PCI kort, er det eneste der er installeret det originale ATI Rage 128 Pro
og der er kun en HD på 30 GB i maskinen, køre som master.

Dan

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-01-02 17:21

DeHunto <dan@adsistance.dk> wrote:

> Af PCI kort, er det eneste der er installeret det originale ATI Rage 128 Pro
> og der er kun en HD på 30 GB i maskinen, køre som master.

hvad har du ellers af hardware? har du pillet? lever dine RAM klodser op
til Apples specs?

NB det er kun et almindeligt rage128

<icq:131382336>

Fra : Dan Henriksen

Dato : 23-01-02 20:05

> hvad har du ellers af hardware? har du pillet? lever dine RAM klodser op
> til Apples specs?

Der er ikke installeret andet HW på maskinen, så det må vel være ram'en.
Men hvordan finder jeg ud af hvilken ram der er i maskinen og hvor læser jeg
disse spec. fra apple. På ders web side eller? - Og nej der er ikke pillet!

Dan