Download af program
Fra : Freeloader

Dato : 23-01-02 13:33

Hejsa
Jeg har ingen Mac selv, men en benkendt har bedt mig hente Macromedia
Dreamweaver på nettet. Der er jo 2 filer man kan downloade. Den ene hedder
henholdsvis "dreamweaver_4_trial_a.bin" og " dreamweaver_4_trial_a.hqx".
Hvilke af disse skal hentes, eller skal de begge bruges

--
Venlig hilsen/Kind regards

Freeloader
Remove NOSPAM in e-mail adress when replying

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-01-02 13:38

Freeloader <freeloader2k@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> [...]
> henholdsvis "dreamweaver_4_trial_a.bin" og " dreamweaver_4_trial_a.hqx".
> Hvilke af disse skal hentes, eller skal de begge bruges

De skal ikke bruges begge to. Man vælger den ene. De fleste mac's kan
pakke begge de to komprimeringsformater ud med StufittExpander. Der er
sikkert andre i gruppen der kan opgregne for-og-i mod-argumenter.
Hvis alt andet er lige meget, så tag den der fylder mindst.

v.h.
Martin P

Fra : Karl Antz

Dato : 23-01-02 14:18

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> sikkert andre i gruppen der kan opgregne for-og-i mod-argumenter.
> Hvis alt andet er lige meget, så tag den der fylder mindst.

Pas på)

Hvis du downloader den via din PC, _skal_ du vælge .hqx-versionen.
Mac-filer indeholder informationer der går tabt på en PC, medmindre de
kodes som f.eks. .hqx

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-01-02 14:31

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> Pas på)
>
> Hvis du downloader den via din PC, _skal_ du vælge .hqx-versionen.
> Mac-filer indeholder informationer der går tabt på en PC, medmindre de
> kodes som f.eks. .hqx

Whups, dér lærte jeg noget!
Martin

Fra : Magnus Rohde

Dato : 23-01-02 16:07

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> Hvis du downloader den via din PC, _skal_ du vælge .hqx-versionen.
> Mac-filer indeholder informationer der går tabt på en PC, medmindre de
> kodes som f.eks. .hqx

Eller .bin (MacBinary)...

Magnus

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-01-02 16:34

Magnus Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote:

> Eller .bin (MacBinary)...

Ja men det kræver at browseren på PC'en ikke automatisk afkoder .bin og
dermed smider den afkodede fils recursegren væk - og det gør de fleste
browsere som standart.

Prøv at hente et .img eller et .smi fra Apple (de er altid macbinary
kodede) på en tilfældig PC i standart opsætning

<icq:131382336>

Fra : Jesper

Dato : 23-01-02 16:10

in article 3c4ead57$0$89084$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Freeloader at
freeloader2k@NOSPAMhotmail.com wrote on 23/01/02 13:32:

> [...]
> henholdsvis "dreamweaver_4_trial_a.bin" og " dreamweaver_4_trial_a.hqx".
> Hvilke af disse skal hentes, eller skal de begge bruges

Hent HQX filen, det giver færrest problemer og brænd den så på en CD.
Lad være med at pakke HQX filen ud på PC.

Jesper