Ny Mus - Hvad skal jeg købe??
Fra : Jacob Strue

Dato : 23-01-02 13:44

Jeg vil gerne have en optisk mus, men økonomien står ikke til at investere
over 500 kr i udstyret.

Jeg havde tænkt mig at købe enten en DEXXA Optical mouse til 149,- eller en
Trust Ami mouse Optical til 199,-

Så er spørgsmålet bare hvad der er bedst af de to tilbud? Nogen der ved
noget? eller nogen der måske kan et endnu bedre tilbud på en optisk mus i
den prisklasse?

Jacob

Fra : Michael Carlson

Dato : 23-01-02 14:07

istedet Kan du købe en Logitech Wheel Mouse til 349.-
Den er med 5 års Garnati

Hilsen Michael Carlson
Randers Computer Center

Fra : Groggy

Dato : 23-01-02 14:51

"Michael Carlson" <Hell_Keeper@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> istedet Kan du købe en Logitech Wheel Mouse til 349.-
> Den er med 5 års Garnati

Gælder det alle Logitech's produkter?

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

Fra : Mette & Steinar

Dato : 23-01-02 14:19

Jeg har en brugt Logitech Cordless Mouseman Wheel til salg for kr. 200. Den
er "desværre" ikke optisk

Fra : Nis Deleuran

Dato : 23-01-02 14:27

Logitech Mouseman Dual Optical, mmm, den er bar' lækker. Den koster ca. 400
kr....

Fra : Martin K

Dato : 23-01-02 15:54

Men man kan ikke rigtig holde på Logitechs nye mus... dengang de lavede 'de
skæve' var det perfekt... hvorfor har de ændret på dem når ergonomien i
forvejen ikke kunne blive bedre?
I stedet for een af de nye Logitech ville jeg vælge Microsoft Intellimouse
Explorer 3.0. Det er en rigtig fed mus men den helt rigtige ergonomi... men
kan nok ikke fås i dit prisleje

Og nej... jeg har intet økonomisk at gøre med M$, synes bare det er en fed
mus.

--
Martin K

Fra : Nis Deleuran

Dato : 23-01-02 22:26

> Men man kan ikke rigtig holde på Logitechs nye mus...

Det er da smag og behag...Den ligger perfekt i min hånd.....

Fra : Zed

Dato : 23-01-02 22:31

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> I stedet for een af de nye Logitech ville jeg vælge Microsoft Intellimouse
> Explorer 3.0. Det er en rigtig fed mus men den helt rigtige ergonomi...

vil gi dig ret:)
har aldrig selv haft en bedre mus... musen er dog stor, men ligger perfekt i
håndfladen

-Zed

Fra : Jacob Strue

Dato : 23-01-02 16:59

Jeg har fundet et godt tilbud (tror jeg) som jeg har købt.
Jeg fandt en "Microsoft IntilliMouse Explorer 1.0" (Jeg ved godt at den kun
har 1500 image/sec, og at 3.0 har 6000!), men den kostede kun 229,- kroner,
og den kunne jeg ikke stå for, så den købte jeg.
Men tak til alle for at gide at svare.

Jacob.

Fra : Lars Dahl

Dato : 23-01-02 22:36

Hmm.. ikke for at demoralisere.. men 3.0 koster kun 430 Kroner...

Fra : Jacob Strue

Dato : 24-01-02 09:56

Ja men 430,- er også næsten det dobbelte af hvad jeg gav for min 1.0'er. For
430,- kunne jeg jo smide den helt nye mus ud og faktisk allerede have råd
til at købe en ny. Jeg ved ikke om det er mig der er en fattigrøv, men halv
pris på et produkt synes jeg faktisk er meget.

Jacob

Fra : Martin Bangsø

Dato : 24-01-02 17:13

On Wed, 23 Jan 2002 16:59:01 +0100, Jacob Strue wrote:

> Jeg har fundet et godt tilbud (tror jeg) som jeg har købt.
> Jeg fandt en "Microsoft IntilliMouse Explorer 1.0" (Jeg ved godt at den kun
> har 1500 image/sec, og at 3.0 har 6000!), men den kostede kun 229,- kroner,

Hvad synes du så om den? Er den præcis? Godt scroll-hjul? Jeg går
nemlig og leder efter en GOD mus så jeg kan skille mig af med min
elendige, upræcise og tunge Logitech Cordless Wheel Mouse.

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : Jacob Strue

Dato : 25-01-02 23:07

Jeg er helt tilfreds med mit køb. Det er en udemærket mus til prisen. Skal
du spille meget tror jeg nu nok du ville kunne mærke hvis du købte 3.0'eren
Den har trods alt 4 gange så mange opdateringer i sekundet!!!
Scroll - hjulet virker mere "løst" end det var på min gamle Logitech Wheel
Mouse, og skal ikke røres ret meget for at det kører. Ellers er musen lidt
større end gennemsnittet og så sidder de to ekstar knapper på siden vildt
perfekt efter min mening. De sidder ikke i vejen så de hele tiden rammes
under normalt brug, men sidder heller ikke så langt væk at det er
irriterende når man ønsker at bruge dem
Der synes jeg den fx er helt forkert placeret på logitech's MouseMan
modeller. Den rammer man ufrivilligt (og så har Microsoft's 2 knapper.)

Et rigtigt godt køb efter min mening, efter at jeg nu fandt den til 229,-
istedet for 499, som 1.0'eren stadig sælges til i stort set hele detail
handlen.....

Jacob

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 24-01-02 16:00

Min gamle mus var af mærket Targa - en ganske almindelig og aldeles
udmærket mus, som alligevel holdt i hele 2 år før den blev noget sløv til at
registrere klik...

Nu har jeg så en Logitech Cordless Wheel Mouse - Den er ikke optisk, men det
er utroligt befriende ikke at have en ledning at slås med - noget du også
kunne overveje. Dertil kommer jo de 5 års garanti der er på alle Logitech's
mus. Spørgsmålet om nøjagtig hvilken model der har den bedste ergonomi kan
du bedst selv afgøre - ved at prøve i en forretning.
Logitech er dyrere end mærker som Targa, Dexxa og Trust, men jeg tror du i
længden bliver glad for den bedre kvalitet. De giver ikke en 5-års garanti
for ingenting :)

Fra : John Vedsegaard

Dato : 28-01-02 19:59

Godt spørgsmål, jeg har haft adskillige mus gennem tiden, den mest
behagelige at arbejde med var udformet som en burger i plastik, men den
holdt kun i ca. 2 måneder!

John

http://home19.inet.tele.dk/forlaget/

Fra : Kasper Christensen

Dato : 29-01-02 06:35

"John Vedsegaard" <taform@c.dk> wrote in message
> Godt spørgsmål, jeg har haft adskillige mus gennem tiden, den mest
> behagelige at arbejde med var udformet som en burger i plastik, men den
> holdt kun i ca. 2 måneder!
>
> John

Jeg kan kun varmt anbefale Microsoft int. Optical. Den spiller for vildt.
Jeg arbejder meget i fotoshop og har brug for stor præcision og det leverer
der. Den ligger også i den dyre ende til 600 Kr.

mvh

Kasper

Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 29-01-02 17:45

Jeg har en BoomSlang 2000 men spiller faktisk ikke..

På trods af dette synes jeg det er den fedeste mus - jeg kan godt lide
udformningen og præcisionen fejler ikke noget.

Sammen med en IceMat er det sagen til desktopping.

MVH
Nikolaj