rette i php/mysql
Fra : Thomas

Dato : 23-01-02 13:16

Jeg kan ikke få det til at virke ;O((

mysql_query("UPDATE INTO medlem (Medlemsnummer, medlemstype, handle,
mailadresse, fbdato, sbdato, div) VALUES
('$Medlemsnummer', '$medlemstype', '$handle', '$mailadresse', '$fbdato',
'$sbdato', '$div')WHERE
Medlemsnummer='$Medlemsnummer'");

hvad gør jeg forkert ???

Thomas

Fra : Christian Joergensen

Dato : 23-01-02 13:17

Thomas <thomas@4701.dk> wrote:

> [...]
> mailadresse, fbdato, sbdato, div) VALUES
> ('$Medlemsnummer', '$medlemstype', '$handle', '$mailadresse', '$fbdato',

Hvilken fejlmeddelse får du?

Benyt evt. følgende konstruktion for at få nogle lidt mere uddybende
fejlmeddelser:

mysql_query(...) or die(mysql_error());

--
Christian Jørgensen / Do not look into the laser with remaining eye!
http://www.razor.dk /

Fra : Thomas

Dato : 23-01-02 13:24

Der sker ingenting, den retter ikke dataene i databasen...
fejlmeddelelsen er

You have an error in your SQL syntax near 'INTO medlem (Medlemsnummer,
medlemstype, handle, mailadresse, fbdato, sbdato, di' at line 1

thomas

Fra : Christian Joergensen

Dato : 23-01-02 13:34

Thomas <thomas@4701.dk> wrote:

> [...]
>
> You have an error in your SQL syntax near 'INTO medlem (Medlemsnummer,
> medlemstype, handle, mailadresse, fbdato, sbdato, di' at line 1

Prøv at slå UPDATE op i MySQL manualen:

<http://mysql.com/doc/>

--
Christian Jørgensen / The bug stops here.
http://www.razor.dk /

Fra : Thomas

Dato : 23-01-02 13:29

phps adresse er :

http://www.4701.dk/ret.phps

Fra : Mads Møllegaard @ st~

Dato : 23-01-02 13:34

Det vil i hvert fald være en god ide at smide dine <input>'s ind mellem
<form> og </form>

mvh

Mads
www.startout.dk

Fra : Mads Møllegaard @ st~

Dato : 23-01-02 13:35

og du skal ikke ha INTO med i en UPDATE

Fra : Thomas

Dato : 23-01-02 13:53

Fint nok at jeg bliver bedt om at kigge i manualen men hvis jeg fik noget ud
af det så havde jeg nok gjort det fra starten af og ikke spurgt..

jeg har løst problemet sådan:

mysql_query("UPDATE medlem SET Medlemsnummer='$Medlemsnummer', div='$div'
WHERE Medlemsnummer='$Medlemsnummer'")
or die(mysql_error());

Tak Til alle )

Thomas

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 23-01-02 16:05

On Wed, 23 Jan 2002 13:52:58 +0100
"Thomas" <thomas@4701.dk> wrote:

> Fint nok at jeg bliver bedt om at kigge i manualen men hvis jeg fik
> noget ud af det så havde jeg nok gjort det fra starten af og ikke
> spurgt..

Godt!

Hvis du så lige i dit første indlæg havde nævnt hvad du allerede havde
forsøgt så ville det stå klart for enhver. Der er trods alt mange der ( i
hvert fald første gang de spørger ) ikke kigger i manualen før.

--
mvh Andreas
   "Jeg blev træt af min gamle