Andet multimedie
bentjuul 3670
Erfaringer vedr. KFC-monitor
Fra : Mikael Jespersen

Dato : 27-11-00 19:32

Jeg ved ikke, om dette er den rette newsgroup, men jeg blev i
dk.edb.hardware opfordret til at smide mit indlæg hér:

Er der nogen, der har erfaringer med en 17" KFC-skærm, model CB1716CL?

Hvad er godt og skidt ved den, og hvad vil en rimelig brugtpris på en 2 år
gammel skærm være?

Hvis ikke, der er nogen, der kender den aktuelle skærm er generelle
kommentarer vedr. KFC-skærme også meget velkomne!

Håber på gode svar

Hilsen Mikael

Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-11-00 22:45

hej,

Jeg så nogle KFC skærme ( hos DataCentrum), for et par år siden.

Kvaliteten var MEGET dårlig på den 17" jeg så, men det er jo et stykke tid
siden
og de er forhåbentlig blevet bedre.

Mvh
Thomas

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 27-11-00 23:30

"Thomas Jensen" <tgsj@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg så nogle KFC skærme ( hos DataCentrum), for et par år siden.
>
> Kvaliteten var MEGET dårlig på den 17" jeg så, men det er jo et stykke

I min omgangskreds går de under navnet "Kentucky Fried Chicken"!

Jeg har set (og forsøgt at arbejde ved) både 15", 17" og 19" af
KFC-monitors... de er bestemt IKKE gode! Nok er jeg penippen hvad
kvalitet angår, men selv ukritiske øjne ville nok skæmmes!

Har du mulighed for at prøve skærmen, så gør det. Generes du ikke af
billedkvaliteten, så kan du vel godt købe den, men personligt ville jeg
søge andre alternativer. Targa laver nogle udmærkede (til prisen) 17"
monitors, der koster næsten det samme som en KFC... ta' et kig på dem i
stedet!

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Jakob Thorsø

Dato : 30-11-00 03:59

Jeg har selv en KFC 15" og jeg vil ikke anbefale dig at købe en. Selvom
billedet står rimeligt godt er der en eller anden fejl som gør at jeg hele
tiden skal centrere billedet på skærmen hvis jeg vil se hele billedet og
dette begyndte selvfølge først efter 1 års garantien var udløbet.

Jeg er sikker på du kan finde meget bedre monitorer også til rimelige penge.
Held og lykke
-Jakob