MySQL-erfaringer hos digiweb søges
Fra : Pedro

Dato : 22-01-02 21:17

Hej

Jeg har, indtil videre forgæves, 'plaget' de arme folk hos digiweb
gennem flere dage. Jeg vil ha' en php/mysql-baseret ting (surprise:
en gæstebog- )til at køre på min lightstation, men der er ingen faq
og de 3 folk jeg hidtil har talt med, har ikke anet deres levende råd.
- Når de end ikke tør antyde, at jeg muligvis _selv_ sidder og klokker
i det SÅ ved vi godt den er gal

Alt ruller godt nok fint, men så når jeg punktet 'angiv mysql-host'
og jeg er FBR (F.. -eh- Forvirret Beyond Repair) og ta'r fat i supporten.
Da ingen tilsyneladende ved noget, lyder spø'r jeg derfor jer herinde:
1) MySQL-hosten - er det 'localhost', 'mitdomæne.dk' eller
'mysql.domæne.dk' eller..?
2) Angives brugernavn/password som ved ftp-login, mail eller..?
3) Er der krav til placering og navngivning af selve databasen (metategn,
suffiks, path, hvad har vi) eller kaster den bare den angivne fil, i den
folder, hvori php'en afvikles?
4) Hvad andet skal jeg vide, for at få banditten i luften?

mvh
Per

Fra : Niels Andersen

Dato : 22-01-02 21:44

"Pedro" <invalid@ikkemerespamtil.mig> wrote in message
> 1) MySQL-hosten - er det 'localhost', 'mitdomæne.dk' eller
> 'mysql.domæne.dk' eller..?

Har du prøvet med de tre?

> 2) Angives brugernavn/password som ved ftp-login, mail eller..?

Oftest har databasen sit eget kodeord.

> 3) Er der krav til placering og navngivning af selve databasen (metategn,
> suffiks, path, hvad har vi) eller kaster den bare den angivne fil, i den
> folder, hvori php'en afvikles?

Du har én database at gøre godt med, navnet er typisk baseret på domænet.
I den database skulle du så kunne lege med tabeller, alt hvad du vil.

Mht. mysql skal du som "bruger" ikke bekymre dig om filer. For dig at se er
der slet ingen filer. Bare en forbindelse til databasen, og så nogle
tabeller.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 22-01-02 21:45

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> Du har én database at gøre godt med, navnet er typisk baseret på domænet.

Jeg skulle nok lige nævne, at jeg kender intet til Digiweb. Jeg kan kun
fortælle om hvordan det plejer at være.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : kasper

Dato : 22-01-02 23:39

Pedro wrote:

> [...]
> folder, hvori php'en afvikles?
> 4) Hvad andet skal jeg vide, for at få banditten i luften?

ang 4)
hvis du ikke har så meget styr på at connecte o.lign. kunne du prøve at
hente programmet MySQL Front (til windows). Her kan du indtaste username,
pass, host osv. (når du engang får fat i disse), og så får du en grafisk
brugerflade til at redigere i din database.

kommandoen til at forbinde til databasen er:
mysql -uBRUGERNAVN -pPASSWORD -hHOSTNAME

--
//spreak

Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 23-01-02 03:00

Hej Pedro.
Jeg har haft at gøre med et webhotel hos DigiWeb, og der var
Host = mysql.domæne.dk
Databasenavn = domænedk, f.eks. hvis domænet er mydomain.dk, er
databasenavnet mydomaindk
Brugernavn/adgangskode var det samme som ftp/mailadmin
Hvis jeg gik ind på http://mysql.domæne.dk via en webbrowser, havde de kære
folk hos DigiWeb allerede installeret phpMyAdmin, som er et
php-administrationsinterface til MySQL.

Men i øvrigt fik vi da en fin lille mail fra DigiWeb, hvor alle
informationerne var angivet ... Er du sikker på du overhovedet har en
database på dit webhotel?

/Mikkel

Fra : Pedro

Dato : 23-01-02 16:53

"Mikkel Gravgaard" <grav@IHATESPAMklokke.dk> skrev i

> [...]
>
> Men i øvrigt fik vi da en fin lille mail fra DigiWeb, hvor alle
> informationerne var angivet ... Er du sikker på du overhovedet har en

1000 tak for hjælpen (også jer andre) - Digi'folket opdagede, at jeg af
uvisse årsager ikke var oprettet på sql-serveren, så nu mangler jeg
faktisk bare at mysql.mitdomæne.dk's dns-record bli'r replikeret så det
også er tilgængeligt.
Kunne digi blot lære at besvare spørgsmålene på en så letforståelig
måde..

mvh
Per
(Som i parentes bemærket selv dagligt - af og til med held - slås med at
supportere og formidle edb-kundskab på en, for dødelige, forståelig
vis)