Irriterende applet IE problem
Fra : Lars

Dato : 22-01-02 17:31

Hej alle

Jeg har et lille, men irriterende problem med en simpel applet.

Når den køres i appletvieweren kører den fint, men i IE5.5 skriver
browseren:

load: class Squares not found

Programmet består af to klasser Squares og SquareButton - og begge ligger i
samme mappe som run.html, hvori der står følgende:

<applet code="Squares" width=600 height=400>
</applet>

Jeg har derudover prøvet at tilføje archive og codebase attributterne til
applet taget, men uden held...

Der bliver intet brugt i appletten fra Swing - så vidt jeg ved - det hele er
blot java.awt.Buttons - Labels og Panels. Jeg har derudover opdateret JVM i
Internet Explorer med den nyeste version fra MS.

Ingen af klasserne indgår i pakker eller lign.

Hvis der er nogen som har forslag til afhjælpning af problemet, er de meget
velkomne

/Lars

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 22-01-02 17:32

Lars wrote:
> [...]
ligger i
> samme mappe som run.html, hvori der står følgende:

> <applet code="Squares" width=600 height=400>

Jeg er ikke så meget hjemme i applets, men burde der ikke så <applet
code="Squares.class" ....>??
Mit eneste bud...

Martin
--
"Life is good for only two things,
discovering mathematics and teaching mathematics"

Fra : Lars

Dato : 22-01-02 18:28

"Martin Ehmsen" <thames@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> ligger i

> Jeg er ikke så meget hjemme i applets, men burde der ikke så <applet
> code="Squares.class" ....>??
> Mit eneste bud...

Det havde jeg skrevet i starten, men det virker vist både med og uden .class
tilsidst. (Jeg er ikke helt sikker...).

Under alle omstændigheder løser det ikke problemet - ellers tak for forsøget

Fra : Carsten Højgaard

Dato : 22-01-02 21:00

> [...]
>
> Ingen af klasserne indgår i pakker eller lign.
>
> Hvis der er nogen som har forslag til afhjælpning af problemet, er de

Har du prøvet at bruge Sun's HTML Converter?
http://java.sun.com/products/plugin/1.3/docs/htmlconv.html

/Carsten Højgaard