Printer deling via usb og parallel???
Fra : tonny

Dato : 22-01-02 06:00

Jeg har en printer der har en parallel og usb port, kan jeg sætte en pc
til USB porten, og en anden pc til parallel porten, kan jeg dele printer
på den måde?
Det er en HP Officejet K80 jeg har.

Tonny

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-02 09:17

"tonny" <lomito@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en printer der har en parallel og usb port, kan jeg sætte en pc
> til USB porten, og en anden pc til parallel porten, kan jeg dele printer
> på den måde?

Ja - det kan du faktisk godt.
Du skal have et parallelt kommunikationskabel og "Direkte kabeltilslutning"
installeret, så kan du dele printeren på USB-maskinen og installere den på
den anden.

/Chr

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 22-01-02 14:36

"Christian Mygind" <mygind(a)c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kabeltilslutning"
> installeret, så kan du dele printeren på USB-maskinen og installere den på

Hej Christian

Det var vist ikke lige det han mente...

Det han gerne vil er;

PC1 bruger printerens parallelforbindelse og PC2 printerens USB-forbindelse.

Og det må give problemer! Hvis begge maskiner sender et printjob samtidigt,
går det galt, idet printeren ingen jobstyring har.

Men hvis han bruger den løsning Du foreslår vil det kunne virke!

Peter Brandt Jørgensen
peterbj@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 750 vitser!!!)

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-02 14:38

"Peter Brandt Jørgensen" <peterbj@peterbj.dk> skrev i en meddelelse

> Det var vist ikke lige det han mente...

Du har ret - det så jeg lige _efter_ afsendelsen...

> [...]
samtidigt,
> går det galt, idet printeren ingen jobstyring har.

Sandt...

/Chr

Fra : Brian Hansen

Dato : 22-01-02 09:42

> Jeg har en printer der har en parallel og usb port, kan jeg sætte en pc
> til USB porten, og en anden pc til parallel porten, kan jeg dele printer
> på den måde?
> Det er en HP Officejet K80 jeg har.

Det mener jeg ikke er noget problem, men kender ikke lige din printer.

Brian

Fra : Erik G Christensen

Dato : 22-01-02 09:50

tonny wrote:

> Jeg har en printer der har en parallel og usb port, kan jeg sætte en pc
> til USB porten, og en anden pc til parallel porten, kan jeg dele printer
> på den måde?
> Det er en HP Officejet K80 jeg har.

Det er vist ikke muligt.
Min oplyser, at den ikke kan have forbindelse i begge på en gang.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Hans

Dato : 22-01-02 23:06

> [...]
> Jeg har en printer der har en parallel og usb port, kan jeg sætte en pc
> til USB porten, og en anden pc til parallel porten, kan jeg dele printer

Kort og godt - Nej...

mvh
Hans