Tiscali - et par spørgsmål
Fra : Xylofonius

Dato : 21-01-02 23:48

Hej,

Ja, jeg flytter også væk fra stofanet og har i den forbindelse et par
spørgsmål,
som I måske vil kunne svare på.

Tiscalis tilbud finder jeg meget fordelagtige, men hvordan er kvaliteten?
Jeg overvejer at bestille en 512/256 til 445 kr/md., men
kan det svare dig i det lange løb at give 50 kr mere og få 512/512?

Jeg har kørt et lille netværk med stofanet på den måde, at
jeg køre en proxy på den maskine der fungerede som router.
Kan jeg stadig det med Tiscali, eller skal leje en hardware-router i stedet?

Kan man ikke så, om der er kobber nok på ens ejendom, inden man sender
bestillingen ind?

Hvordan er deres newsserver (jeg er jo ikke vant til gode vilkår). Her
tænkes
både på danske såvel som på udenlandske og binære.

På forhånd mange tak.

--
Best regards / Mes meilleures amitiés / Med venlig hilsen
Andreas Kryger Jensen

Fra : Michael Legart - Tis~

Dato : 22-01-02 00:01

On Mon, 21 Jan 2002 23:47:38 +0100, Xylofonius <xylofonius@hotpop.com> wrote:

> Jeg har kørt et lille netværk med stofanet på den måde, at
> jeg køre en proxy på den maskine der fungerede som router.
> Kan jeg stadig det med Tiscali, eller skal leje en hardware-router i stedet?

Du skal bruge en router fra Tiscali.

> Kan man ikke så, om der er kobber nok på ens ejendom, inden man sender
> bestillingen ind?

Det kan du ikke checke nej. Og, hvis man checkede kunne man alligevel ikke
være sikker på at der stadig var kobber når man så engang bestilte...

Michael

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-01-02 00:41

> Ja, jeg flytter også væk fra stofanet og har i den forbindelse et par
> spørgsmål,
> som I måske vil kunne svare på.

Jeg har været kunde igennem mange år, men også prøvet IBM, CyberCity,
DK-Online, m.fl.

> Tiscalis tilbud finder jeg meget fordelagtige, men hvordan er kvaliteten?
> Jeg overvejer at bestille en 512/256 til 445 kr/md., men
> kan det svare dig i det lange løb at give 50 kr mere og få 512/512?

Kommer vel an på hvor meget du up loader. Jeg håber ikke, at du er stor
spammer...

> [...]
> jeg køre en proxy på den maskine der fungerede som router.
> Kan jeg stadig det med Tiscali, eller skal leje en hardware-router i

Tiscali siger så nej. Jeg har Tiscali router og en switch og kan koble de
maskiner på jeg lystre (jeg har ingen Proxy)

> Kan man ikke så, om der er kobber nok på ens ejendom, inden man sender
> bestillingen ind?

Åbenbart ikke mere. Kan du ikke tjekke det hos Tele DK eller CyberCity og
så håbe på at det gælder.

> Hvordan er deres newsserver (jeg er jo ikke vant til gode vilkår). Her
> tænkes
> både på danske såvel som på udenlandske og binære.

De danske er her og de går ret mange dage tilbage (måske 14), men når et
eller anden fjols poster 2500 filer, så går filerne ikke så langt tilbage.
Der er også nogle udenlandske.

Det største problem jeg oplever med Tiscali er deres regninger.
De kommer ikke ligefrem punkteligt og de kan ikke tilmeldes betalingsservice
(det er vel det eneste firma i Danmark der ikke har den service ?!).
Men vær sikker på at de kommer og der trues med bål og brand, hvis ikke du
betaler...

Ringer man til deres Hotline skal man nok have god tid...(ved ikke om det er
blevet bedre):
"De er nu nummer 120 i køen og TeleDanmark takker for ventetiden" - så
slemt er det måske ikke, men ha' god tid.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 22-01-02 03:05

> [...]
> "De er nu nummer 120 i køen og TeleDanmark takker for ventetiden" - så
> slemt er det måske ikke, men ha' god tid.

Ikke i sidste uge... Jeg brugte ialt ~6 timer i deres telefon over 3 dage,
da jeg skulle klage over nogle regninger. Der var konstant en kø på 45
minutter. Så man kan ikke ligefrem sige, at de har forbedret sig. Tvært
imod.

--
Mvh. Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-01-02 12:19

Michael Lund Sørensen skrev:

>Det største problem jeg oplever med Tiscali er deres regninger.
>De kommer ikke ligefrem punkteligt og de kan ikke tilmeldes betalingsservice

Hvornår er det lavet om? Jeg bruger ganske vist ikke min
Tiscaliopkobling mere, men da jeg havde dem som hovedudbyder,
betalte jeg over PBS. Det kostede godt nok 5 kr. i gebyr til
Tiscali hver gang.

--
Bertel

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 22-01-02 12:30

Den Tue, 22 Jan 2002 12:19:24 +0100 skrev Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> :

>Hvornår er det lavet om?

1049 produktet kan betales via PBS, øvrige produkter kan ikke.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Xylofonius

Dato : 22-01-02 16:09

> stedet?
>
> Tiscali siger så nej. Jeg har Tiscali router og en switch og kan koble de
> maskiner på jeg lystre (jeg har ingen Proxy)

Er der nogen der kan forklare hvorfor ikke?

Fra : Mig

Dato : 22-01-02 00:50

> Tiscalis tilbud finder jeg meget fordelagtige, men hvordan er kvaliteten?
> Jeg overvejer at bestille en 512/256 til 445 kr/md., men
> kan det svare dig i det lange løb at give 50 kr mere og få 512/512?
Hvis du skal have en server af en art, så er det jo en mulighed. Men til daglig brug som spil, mail osv er 256 fint.

> Hvordan er deres newsserver (jeg er jo ikke vant til gode vilkår). Her
> tænkes
> både på danske såvel som på udenlandske og binære.
Synes jeg ruller meget fint.

Det samme gør selve produktet, hvor specielt tiscali's oppetider imponerer mig.

Men som det er nævnt, er det rystende med de regninger.
Skrækhistorierne er mange...

Og support - virker kun hvis du ringer derind. Der er den så til gengæld god.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 22-01-02 03:09

> Og support - virker kun hvis du ringer derind. Der er den så til gengæld
god.

Som Michael Lund har sagt skal man have god tid, hvis man benytter deres
support til alm. telefontakst. Betalingssupporten er til gengæld fin.

At de så har nogle komplet inkompetente personer til at sidde i deres
kundeservice, giver 3 forskellige forklaringer på samme ting m.v. er en helt
anden og laaaang historie.

--
Mvh. Jesper

Fra : Xylofonius

Dato : 22-01-02 01:30

[SNIP min egen besked]

Jeg opdager først nu, at jeg har sendt den til den forkerte gruppe.

Undskyld!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-01-02 12:21

Xylofonius skrev:

>Tiscalis tilbud finder jeg meget fordelagtige, men hvordan er kvaliteten?
>Jeg overvejer at bestille en 512/256 til 445 kr/md., men
>kan det svare dig i det lange løb at give 50 kr mere og få 512/512?

Det kan du da kun selv svare på. Det afhænger jo af hvor vigtig
sendehastigheden er. Jeg har 256 ved Stofa og det er fint når man
ikke kører server.

--
Bertel

Fra : TBC

Dato : 23-01-02 18:04

"Xylofonius" <xylofonius@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> Tiscalis tilbud finder jeg meget fordelagtige, men hvordan er kvaliteten?
> Jeg overvejer at bestille en 512/256 til 445 kr/md., men
> kan det svare dig i det lange løb at give 50 kr mere og få 512/512?

Jeg er selv Tiscali kunde derhjemme med en 512/512 med USB modem, kvaliteten
er god = Fuldt 512/512 med gode pingstatestikker og oppetider, - kan slet
ikke huske hvornår den sidst skulle have været ned. Og det er Særligt efter
at jeg har skiftet fra router til modem at forbindelsen sparker røv. Jeg har
sædvanlig vis nu en ping i Counter-strike imellem 8 og 25 ms med 512/512

> [...]
> jeg køre en proxy på den maskine der fungerede som router.
> Kan jeg stadig det med Tiscali, eller skal leje en hardware-router i

Fordelen (for nogle ulempen) ved modem er at der er "hul igennem" hvad
angår alle protokoller og porte. så svjv kan du gøre hvad du vil inden for
grænserne af hvad din software tillader dig. Det eneste jeg selv har haft
erfaring med er "deling af internet via hjemmenetværk" indbygget i XP, da
min lillebror (og hans PC) var på ferie hos mig. Det virkede fortræffeligt.
(uændret CS ping for os begge)
men hvis det er en "fast" løsning er noget andet hvad Tiscali siger: "Vær
dog opmærksom på, at opkoblingen kun gælder for en computer". Så jeg er ikke
sikker på at det er "lovligt" ifht din aftale med Tiscali. De vil vel
sikkert hellere have dig som betalende routerkunde hvis du skal have flere
maskiner på.

TBC