Pas på, der er en HOAX i omløb
Fra : Jakob Jensen

Dato : 21-01-02 22:44

Hej gruppe

I kan læse mere om HOAX'en her (den falske virus advarsel). Mange af jer har
sikkert mogtaget en lignende e-mail, som eb's artikel referere til.

Mvh. Jakob Jensen
http://www.debatkat.dk

Fra : Kate

Dato : 22-01-02 18:05

"Jakob Jensen" <webmaster@debatkat.dk> wrote in

> [...]
>
> I kan læse mere om HOAX'en her (den falske virus advarsel). Mange
> af jer har sikkert mogtaget en lignende e-mail, som eb's artikel

Utroligt at den nu kommer frem igen. Min søster hoppede på den sidste
år, heldigviskunne jeg sende den til hende så det virkede igen.
Utroligt at nogle mennesker finder det sjovt at ødelægge andres
fornøjelse ved computeren

Kate

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-01-02 17:28

"Kate" <oliwer@wanadoo.dknoget> skrev i en meddelelse
> [...]
> år, heldigviskunne jeg sende den til hende så det virkede igen.
> Utroligt at nogle mennesker finder det sjovt at ødelægge andres

Ja du har helt ret, men også utroligt at denne HOAX er så sejlivet for
der har jo faktisk været liv i den siden i sommeren 01 hvor jeg første
gang fik den og undersøgte om det var en reel virus eller en HOAX og
det er vel denne undersøgelse man bør foretage sig inden man
kritiktløs sender videre .. mvh Ami

Fra : Christina K

Dato : 22-01-02 18:33

Kate <oliwer@wanadoo.dknoget> skrev i en
nyhedsmeddelelse:5Zg38.310$ju1.264967238@news.orangenet.dk...
> [...]
> år, heldigviskunne jeg sende den til hende så det virkede igen.
> Utroligt at nogle mennesker finder det sjovt at ødelægge andres

Hej Kate

Hvad kunne du sende til hende så det virkede igen? Jeg er nemlig også
hoppet på den for et stykke tid siden og har slettet filen, men har dog
ikke haft problemer med computeren. Var det evt. noget du kunne sende
til mig?

Mvh Christina

Fra : Jakob Jensen

Dato : 22-01-02 19:20

Hej Christna K

Hvis du har slettet filen, så burde din computer have problemer med at vise
lange filnavne. Det vil sige filnavne over 24 tegn (eller 36, noget i den
stil *G*). Hvis det ikke har givet dig problemer, efter du slettede den fil,
så har du måske ikke nogen filer over en bestemt længde, hvilket for mig
lyder usandsynligt, måske har din windows selv genoprettet filen igen.

Nogen der har en ide om, hvorfor Christina heldigvis ikke har haft problemer
..-)

Mvh. Jakob Jensen
http://www.debatkat.dk

Fra : none@none.com

Dato : 22-01-02 21:32

Filen sørger for at man kan se resten af filnavnet, der ligger udover det 8.
bogstav samt udover det 3. tegn i filtypen. Det er altså en vigtig fil.
Sletter man den, kan man kun se filernes DOS-navne, f.eks. C:\PROGR~1\, der
har det lange filnavn C:\Programmer\, osv. Visse versioner af Windows, bl.a.
Millenium, gemmer en backup af vigtige filer i det skjulte katalog _RESTORE
og reparerer sig selv til en vis (lille) grad (på stor bekostning af
diskpladsen).

Det er min opfattelse at man slet ikke skal videresende diverse advarsler,
idet vi med over 65000 vira i omløb ikke kunne lave andet.

Link til gratis antivirus: www.f-prot.com , www.nod32.com, m.fl.

/L

Fra : xxx@yyy.zzz

Dato : 24-01-02 23:56

In article <a2kabk$6bk$1@sunsite.dk>, webmaster@debatkat.dk says...
> [...]
>
> Nogen der har en ide om, hvorfor Christina heldigvis ikke har haft problemer

Filen eksisterer kun på windoes 95,98,me
Under normale omstændigheder burde der ikke være problemer, selv
om filen blev slettet.
Filen er ikke nødvendig for at windows kører, og man mister heller
ikke de lange fil navne.
Filen er et lille dos program du bruger til backup og restore af
lange filnavne, og bruges typisk hvis der skulle blive rod i de lange
fil navne, du kan så gendanne dem.

her er et link til microsoft der fortæller lidt om filen, og hvordan
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q301316

mvh jensenjs

Fra : Kate

Dato : 22-01-02 22:24

> [...]

> også hoppet på den for et stykke tid siden og har slettet filen,
> men har dog ikke haft problemer med computeren. Var det evt. noget

Hej Christina

Jeg sendte simpelthen den fin som hoax'en sagde man skulle slette.
Faktisk anede jeg ikke om det kunne komme til at virke, men min søster
og svoger _havde_ problemer og da de bor i Århus kommer man jo sådan
lige forbi for at få pc'en til at virke (jeg bor i Måløv udenfor Kbh.).
Heldigvis virkede det og min søster var glad igen.

Kate

Ps Jeg kan godt sende den til dig, selvom jeg undrer mig over at du
ikke har haft problemer uden den. Filen en den der gør at windows kan
læse lange fil-navne. Normalt hedder filnavne 8.3 karakterer i DOS.
Bare gi' lyd så finder jeg den og sender.

Fra : Christina K

Dato : 27-01-02 11:41

> [...]
> læse lange fil-navne. Normalt hedder filnavne 8.3 karakterer i DOS.
> Bare gi' lyd så finder jeg den og sender.

Du må gerne sende den til mig. Skal man gemme den der hvor man slettede
den?

På forhånd tak
Christina