TELMORE og dårlig sms service??
Fra : Søren Kjærsgaard

Dato : 21-01-02 22:22

Hejsa, er der nogen er i NG, der har dårlig erfaring med sms gennem TELMORE?
Jeg bliver jævnligt afvist, dog mest når jeg er hjemme, dvs. i Struer
området.
Der er ingen problemer med alm. opkald og jeg modtager også uden problemer
sms.
Det er som sagt mest i Struer-området og tilsyneladende mest i den celle,
der hedder
STRUER C V G, jeg oplever kun engang imellem problemer andre steder.
Var i USA sidste sommer: ingen problemer overhovedet.
Chikane fra TDC overfor Telmore??
Min fon er en t39.

hilsen Søren

Fra : Mickey

Dato : 21-01-02 23:16

"Søren Kjærsgaard" <soren-kj@image.dk> wrote in

> Hejsa, er der nogen er i NG, der har dårlig erfaring med sms
> gennem TELMORE?

ikke engang noget der ligner problemer
- har du ckecket hvor godt dit signal er ?

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
http://susie.dk/apg - hvis du trænger til nyt password!

Fra : H3nrik V!

Dato : 22-01-02 20:03

Har faktisk aldrig haft problemer - har haft Telmore siden de startede...

Har du noget imod at dele lidt ud af erfaringer med T39 i USA - har selv
sådan en fætter, men om jeg kommer til at bruge 1900-delen er nok
tvivlsomt - men jeg er nysgerrig mht. operatørdækning og den slags...

/H3nrik!

Fra : Søren Kjærsgaard

Dato : 23-01-02 11:31

Hej

Der er som regel dækning i de større byer, -jeg brugte det i Arizona, Utah,
Nevada og Californien.
Du skal dog ikke forvente GSM 1900 dækning i ørken/bjergområder, selv ikke
ved de populære
turiststeder: Grand Canyon, f.eks...
Amerikanerne har dog også et analogt system, der har en noget bedre dækning,
men det er jo ikke noget
vi har glæde af med vore tripleband telefoner.
Men: når der er dækning, virker det rigtigt godt. Prøvede 'VoiceStream' og
'Cingular' og de kørte perfekt.
Også med afsendelse af sms (!). Sammenlignet med mine erfaringer i DK,
virkede det faktisk endnu bedre..
Det er nu meget sjovt at sidde på stranden ved San F. og sende en sms hjem
og 1 sek. senere få en
'modtaget' rapport
Det eneste tidspunkt jeg havde problemer, var d. 11 sept., men der er der jo
ikke noget at sige til..

hilsen Søren

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 23-01-02 10:14

> [...]
TELMORE?
> Jeg bliver jævnligt afvist, dog mest når jeg er hjemme, dvs. i Struer

Jeg har problemer med at sende til telmore. Det går gerne op til flere timer
før beskeden går igennem, og det er kun til telmore der er problemer... Men
det er så ikke helt det samme som dit problem :)

-Peter

--
Har du en mening om din mobiltelefon?
Del den med andre på www.eaid.dk/epinion

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 23-01-02 10:44

On Wed, 23 Jan 2002 10:14:24 +0100, "Peter Skjelbo, eaid.dk"
<peter@eaid.dk> wrote:

> [...]
>før beskeden går igennem, og det er kun til telmore der er problemer... Men
>det er så ikke helt det samme som dit problem :)

Du må meget maile mig et konkret eksempel. Så skal jeg poste
resultatet/årsagen her i gruppen.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 23-01-02 10:41

"Peter Skjelbo, eaid.dk" <peter@eaid.dk> wrote in message

> [...]
Men
> det er så ikke helt det samme som dit problem :)

Er det noget specielt da TDC og Telmore teknisk er 100% ens?

Fra : Morten Holberg

Dato : 23-01-02 12:43

Søren Kjærsgaard <soren-kj@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:TF%28.3168$XA5.447085@news000.worldonline.dk...
> Hejsa, er der nogen er i NG, der har dårlig erfaring med sms gennem
TELMORE?
> Jeg bliver jævnligt afvist, dog mest når jeg er hjemme, dvs. i Struer
> området.
Hej Søren.

Jeg har det samme problem, og kender en del andre telmore-kunder, der også
beklager sig over sms-tjenesten. Jeg har lige skiftet til telmore fra
tiscali, og det er i grunden mærkeligt at der ingen problemer var hos
tiscali, da de to selskaber jo låner net og sms-server fra TDC.
Det skal dog siges at mit problem først opstod i går, men stadig fortsætter
i dag...

--
Morten Holberg

- In an interstellar burst im back to save the universe!!!

Fra : Søren Kjærsgaard

Dato : 23-01-02 11:50

Hej Morten, rart at vide, at jeg ikke er alene
Begyndte en overgang at mistænke min t39, men det harmonerer
jo ikke så godt med mine gode erfaringer fra udlandet.
Håber seriøst det bliver bedre, for ellers kan det jo næsten være ligemeget
at de er så meget billigere...

Fra : Denner!!!

Dato : 23-01-02 12:22

Jeg har været kunde hos Telmore i rimelig lang tid, og jeg har haft mange
problemer i Aalborg-området. Selv om der er godt med signal, er
samtalekvaliteten meget ringe i perioder, og har som jer andre osse haft
svære problemer med SMS. Jeg har klaget over dette problem, men fik af vide
at tingene var som de skulle!!! Samtalekvaliteten var så ringe, at jeg til
sidst måtte se mig nødsaget til at skifte til Sonofon igen. - Dog er jeg
stadig kunde hos Telmore, og bakker 100% op om konceptet... Men
"styresystemet" i min fon er dog Sonofon...

MVH
Denner

Fra : Søren Kjærsgaard

Dato : 23-01-02 14:32

Mon ikke snart vi skal have Frank Rasmussen ind i billedet igen, for at få
en forklaring på dette?
Har selv kontaktet Telmore/kundeservice for et stykke tid siden, men de
kunne ikke umiddelbart
gøre noget. En overgang troede jeg derefter at det havde noget med
"sammenkædede sms'er"
-funktionen at gøre, men det er tilsyneladende ikke tilfældet...
Men dødhamrende irriterende er det da... :(

-Søren

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 24-01-02 20:37

Hejsa

Det er overordentlig vanskeligt at tro der er de omtalte problemer,
idet vi som sagt benytter os af samme net/master som TDC. Men vi er
100% opmærksomme på problemet, det er sjældent kunder melder ud om
ting de IKKE har oplevet, så vi er i fuld gang med at kigge på
tingene. Flere detaljer ville dog være gode at få, så alle er
velkommen til at sende dem til mig pr. email.

Mvh

Frank Rasmussen

Fra : Søren Kjærsgaard

Dato : 27-01-02 22:46

OK, hvis det kan hjælpe skal jeg med glæde sende tidspunkt, Cell-ID, samt
antal forsøg før sms'en gik igennem.
Det bliver nok til et par mails

-hilsen Søren

Fra : GJ

Dato : 23-01-02 16:51

> [...]
>tiscali, da de to selskaber jo låner net og sms-server fra TDC.
>Det skal dog siges at mit problem først opstod i går, men stadig fortsætter

jeg er også telmore kunde og hos mig startede problemerne med sms også
igår...
eller det vil sige....

jeg får normalt 2 kvitt. den ene kommer auto pga tdm net og den anden
har jeg selv valgt på tlf da det er en modt. kvitt. den første er en
afsendelskvitt vil jeg mene....

min afs. kvitt. kommer op med "kunne ikke sendes denne gang" men jeg
fåe en modtagelses kvitt. efterførlgeden og dem jeg sender til har
modtaget beskeden....

jeg ved ikke hvorfor den pludselig laver det nummer... men det holde
vel op hvis tdc sletter suto kvitt.

Gitte

Fra : GJ

Dato : 23-01-02 16:52

Fra : Seamark

Dato : 23-01-02 18:20

On Mon, 21 Jan 2002 22:21:48 +0100, "Søren Kjærsgaard"
<soren-kj@image.dk> wrote:

> [...]
>området.
>Der er ingen problemer med alm. opkald og jeg modtager også uden problemer

Jeg må lige være med her engang…..

Jeg er også telmore kunde

Jeg fik problemer med at sende sms i går, hvor der gik på til 20
minutter før den blev modtaget.

Få kvittering tilbage om at beskeden ikke kunne sendes, men ingen
grund såsom telefonen er slukket eller uden for dækning.

Efter flere minutter kommer der så en besked om at den er modtaget,
det længst jeg har ventet er 20 min.
Det skal også lige siges at nogen gange går det godt, men ikke
hovedparten af gangene..

Har ingen problemer med alm telefonopkald..

Mvh
anders

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-01-02 20:31

"Seamark" <seamark@ofir.dk> skrev:
> Jeg er også telmore kunde

Også jeg!

> [...]
> det længst jeg har ventet er 20 min.
> Det skal også lige siges at nogen gange går det godt, men ikke

Fuldstændig samme problem her, opdagede det først idag og har
kun været ude for det en enkelt gang (har så også kun afsendt 1
sms).

> Har ingen problemer med alm telefonopkald..

Heller ikke jeg.

Og jeg sværger stadig til Telmore

Venligst
Mikael

Fra : Anders Grauballe

Dato : 23-01-02 21:52

Hej

Jeg har også samme problem. Jeg har også telmore og problemet startede igår.
Det ser ud til at mit problem opstår når jeg sender sms til et sonofon
nummer. I starten kom der en besked med at beskeden ikke kunne afleveres
fordi mobilen var slukket osv. Men efter få min blev beskeden så afleveret.
Nu får jeg at vide at modtagerens telefon stadig er slukket selvom den ikke
er. Sjovt nok så fik jeg lige en sms om at en besked jeg sendte for næsten
24 timer siden blev afleveret.
Vi må da håbe at problemet går over hurtigst muligt.

Anders

Fra : Heidi

Dato : 23-01-02 22:04

"Anders Grauballe" <widenet@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:foF38.3246$Eu2.507546@news010.worldonline.dk...
> Hej
>
> Jeg har også samme problem. Jeg har også telmore og problemet startede igår.

jeg har også oplevet problemer i dag - sendte kl. lidt i seks her til aften
en sms til en person som derefter kom hjem til mig, og da han tog
afsted igen lidt i halv ti havde han stadig ikke modtaget den. Jeg fik
bare en enkelt besked om at den ikke kunne afleveres, og at der ville
blive forsøgt igen senere.

På den anden side sendte jeg kl. 12 middag en sms fra coolsms.dk
til samme person, og den modtog han lige omkring kl. 18.
(Han bruger (såvidt jeg ved) Tele2). Nu har de jo også haft problemer
efter branden, men de sidste par gange jeg har sendt, er der
langt fra gået så lang tid.

--
Mvh. Heidi
SVAR VENLIGST I GRUPPEN, OG IKKE PR. MAIL!!

Fra : Anders Grauballe

Dato : 23-01-02 22:22

"Anders Grauballe" <widenet@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Vi må da håbe at problemet går over hurtigst muligt.

Jeg har lige modtaget en hel stak sms'er med beskeder der er modtaget, så
mon ikke en eller anden kø et eller andet sted er blevet ekspederet.
Så går problemet forhåbenligt i sig selv imorgen.

Anders

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 24-01-02 20:38

Der er problemer med TDC SMSC i øjeblikket, men der arbejdes på
problemet.

/Frank