Er det normalt det min kat spiser??
Fra : Carina

Dato : 21-01-02 21:10

Hejsa

Min hunkat spiser kartoffler, kød, rugbrød, alt slags kød, skruer, og ja jeg
kunne blive ved. Min søn på 10 mdr. smider mad ned til den og det er hurtig
væk, den får kattemad flere gange om dagen. Er der andre der har oplevet det
samme med deres kat?? Eller er den ikke Normal??

Hilsen Carina

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 21-01-02 21:14

"Carina" <d@d.dk> wrote in message
> [...]
det
> samme med deres kat?? Eller er den ikke Normal??

Hi hi det lyder nøjagtigt som vores katte - særligt Phumba. Det eneste vi
endnu har mødt hun IKKE ville ha' var sennep. Her den anden dag stak hun af
med næsten en hel ÆBLESKIVE! og ÅD den... (altså den slags man spiser med
syltetøj og flormelis).

Hilsen
Lisbeth
--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************

Fra : Hedda Rasmussen

Dato : 21-01-02 22:48

Altså, kartofler ! Det er lige sagen for vores Oscar.

Forleden aften sad vi og slog mave inde i stuen og havde endnu ikke
fået ryddet op i køkkenet. Gryden med de sidste par kartofler stod
stadig på komfuret.

Pludselig hører jeg en smaskelyd og tænker: "Hold da op - der er godt
nok lige én, som får sig en ordentlig vasketur". Men efter nogle
sekunder kunne jeg godt høre, at der måtte stikke noget andet bag.

Under en høj reol får jeg øje på Oscar og han sidder og galfer i et
eller andet med stort velbehag. Chanel sidder ved siden af med hovedet
på skrå for at finde ud af, hvad dælen den lille bandit NU har gang i.

Selvom vi nok burde ha' skældt, kom vi altså til at grine højlydt, da
vi fandt ud af, hvad hans bytte var: en kartoffel.

Det vil altså sige, at den lille rod har været oppe på køkkenbordet,
med sin lille klo har han stanget en kartoffel op af gryden, og
derefter båret/rullet/møflet denne godbid helt ind i stuen til os, så
han kunne nyde sit jagtbytte sammen med sine mennesker!

Tsk-tsk.... Chanel begyndte også at nippe lidt til den, nok nærmest
fordi hun tænkte "Nåja, hvis det er dét, der skal til, for at være
nuttet". Men den lille herre deler skam ikke sin hårdt tilkæmpede føde
uden videre. Han brummede og daskede ud efter hende, hvis han syn's,
hun blev for grådig.

Til gengæld har Chanel lært ham at spise oliven. De gufler dem med
velbehag og bliver nærmest helt euforiske. Ruller rundt og gnubber
hovedet godt rundt i den lille grønne sag, før den bliver fortæret. Er
det den slags med en lille strimmel paprika indeni, ligger paprikaen
sjov nok næsten urørt tilbage, når de har guflet færdigt.

Hi-hi, katte... Uha, det er god underholdning !

Hilsninger fra Hedda

Fra : Blue & White

Dato : 22-01-02 10:57

Hej!
Jeg ved ikke, hvor normalt det er, men helt ualmindeligt er det ikke.
Jeg havde en gang tre hanner, to kastrerede huskatte og en Russian Blue. De
var så vilde med kartofler, at de stod og knurrede over hver sin skål, når
de fik det.
De var i det hele taget glade for fiberholdig kost, hvilket ikke var så
værst fordi alle tre havde tendens til overvægt.
Fars hjemmebagte rugbrød var også højt i kurs, også før det overhovedet var
bagt ...
Sådan noget rugbrødsdejg skal hæve temmelig længe, som regel mindst natten
over. En aften havde jeg sat det til side i hvad der viste sig at være en
for lille skål, for om natten vågnede jeg ved nogle underlige dryppende og
slubrende lyde: alle tre katte stod lykkeligt og slikkede rugbrødsdejgen,
som dryppede ned på bordet og videre til gulvet, i sig. Siden lærte jeg dels
at bruge en skål, der var stor nok, og dels at anbringe den på et
kattesikkert sted.
Disse katte holdt i øvrigt meget af brune ris, grøntsager og spaghetti, især
hvis der var godt med soya og hvidløg i ....
Ost - især med smag i, og især norsk myseost - var også meget populært.
Nu om dage har jeg en flok "kedelige" katte, der kun vil have deres
reglementerede tørfoder.
Hilsen, Niels Peter
www.bluewhite.dk