Sort skærm efter mongate af pc!
Fra : Lars L.

Dato : 21-01-02 17:59

Hej, håber nogle kan hjælpe ?

Har netop købt følgende:

Soltek SL75drv2
AMD XP 1600
Silent Viking køler
Seagate Barracuda IV 40mb
256mb TechTrade PQI DDR ram
Creative GeForce3 Titanium200 64mb
Codegen 6013 kabinet
+cdromdrev+diskdrev+netkort, som endnu ikke er monteret

Jeg har monteret de enkelte dele, og er klar til at starte op første gang,
herefter :

Power on, blæsere starter, lidt diskaktivitet kan svagt anes(tom disk), og
efter 5-10 sek, chekkes A-drevet
MEN, SKÆRMEN FORBLIVER SORT ! (Compaq skærm, virker med anden pc)

Jeg har _ikke_ stillet på nogen jumpere på bundkortet, grafikkortet er
placeret i AGPpro-slot, kabel chekket 100 gange .

Jeg har efterfølgende pillet alle 'connectors' fra, undtagen 'power switch'
som er nødvendig for at tænde !

Er der nogen der har en ide om hvad der er galt ?

Mvh & på forhånd tak for hjælpen
Lars

Fra : Deaster

Dato : 21-01-02 18:28

"Lars L." <lars@lars.ls> skrev i en meddelelse
> [...]
switch'
> som er nødvendig for at tænde !
>
> Er der nogen der har en ide om hvad der er galt ?

Strømforsyning? Min laver nogle gange det samme nummer og så skal jeg lige
trykke på reset knappen så kører den.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Lars L.

Dato : 21-01-02 19:02

Deaster <frankatnasa@hotmail.com> skrev i

> Strømforsyning? Min laver nogle gange det samme nummer og så skal jeg lige
> trykke på reset knappen så kører den.

Hmm, jeg prøvede lige, men kunne jo ikke se om den resatte eller ej !
Desuden har jeg startet op nu mindst 30 gange, så den burde vel i så fald
reagere indimellem .

Mvh
Lars

Fra : Deaster

Dato : 21-01-02 20:07

> [...]
>
> Hmm, jeg prøvede lige, men kunne jo ikke se om den resatte eller ej !
> Desuden har jeg startet op nu mindst 30 gange, så den burde vel i så fald

Jep, prøv med en anden psu, hvad er det for du har nu?

Fra : Lars L.

Dato : 21-01-02 20:32

> Jep, prøv med en anden psu, hvad er det for du har nu?

Det er et Codegen 6013 kabinet, med standard 300w strømforsyning, splinters
neues .

By the way, bør der med Soltek sl75drv ikke komme en bip-lyd ved opstart ?
selv uden pcspeaker, harddisk,adrev & grafikkort ??? Det gør der nemlig ikke

Lars

Fra : Sporten

Dato : 21-01-02 20:47

> By the way, bør der med Soltek sl75drv ikke komme en bip-lyd ved opstart ?
> selv uden pcspeaker, harddisk,adrev & grafikkort ??? Det gør der nemlig
ikke

nej det skal der ikke. der kommer kun lyd hvis der er sat pcspaeker til. Der
er jo ikke nogen speaker på MoBo.

MVH.
Sporten

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-01-02 20:58

"Lars L." <lars@lars.ls> skrev....

> Jeg har monteret de enkelte dele, og er klar til at starte op
> første gang, herefter :

Du skal igang med den store fejlsøgning. Det er sandsynligvis en
komponent der ikke er monteret korrekt.

Du har ikke chippet et lille hjørne af CPU'en vel?

Måske er det bundkortet der berører en monteringsskrue eller
kabinettet i et enkelt lille punkt? Men det tror jeg nu ikke, for det
plejer at betyde helt død PC(mens kortslutningen eksisterer).

Fjern istedet ALT overflødigt fra maskinen: Behold kun grafik,
floppy, CPU og et enkelt RAM modul.

Kan den konfiguration starte, så er det bare med at bygge på indtil
du finder et problem eller maskinen er færdig.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Peter Schrøder

Dato : 22-01-02 08:15

"Lars L." skrev
> Jeg har _ikke_ stillet på nogen jumpere på bundkortet, grafikkortet er
> placeret i AGPpro-slot, kabel chekket 100 gange .

Måske bios skal resettes inden/når du booter første gang?
Måske er bios per default sat til skærmkort i PCI-slot?
Peter
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : TDA

Dato : 22-01-02 12:19

Prøv med en anden skærm.
Det lyder åndsvagt, men det kan godt være skærmen der ikke kan køre med
grafikkortet.
Har selv en skærm som kun virker med nogle bestemte PC'er.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 22-01-02 12:34

> Prøv med en anden skærm.
> Det lyder åndsvagt, men det kan godt være skærmen der ikke kan køre med
> grafikkortet.
> Har selv en skærm som kun virker med nogle bestemte PC'er.
Den har jeg sku aldrig hørt..

Anyway..

Prøv at skilde hele lortet af igen, og start med at sæt en ram, grafikkort
og cpu i og start lortet.. Vær 110% sikker på at grafikkkortet sidder
ordentligt i og at rammere er sat ordentlig i. Dette kan saktens gøre at den
ikke kan starte, hvis grafikkortet sidder skævt i slottet, vil den jo
kortslutte bundkortet og så vil den højest sansynligt ikke sige noget bib
eller noget som helst. Jeg tror ikke at det er PSU. Eller burde blæsere ikke
kører.. Som sagt start uden hdd, blæserer.. kun cpu, bundkort, psu, ram og
grafik

Mvh Michael

Fra : Lars L.

Dato : 22-01-02 18:59

Hej Alle dem der svarede på mit indlæg.

First of all, computeren kører nu perfekt! Jeg er ikke helt sikkert på hvad
der var galt. Efter at have genmonteret alt (minus cpu+køler) for 30 gang
uden held, kiggede jeg lidt på jumpersettings. Jeg rettede 2 stk's . Først
rettede jeg FSB fra 100Mhz til 133Mhz, da MB+Cpu kan køre 266Mhz . Dernæst
rettede jeg den 5 jumper på Frequency ID til 'off' ,således Bus ratio blev
automatisk detected (spørg ikke mig hvad det burde betyde), men VUPTI nu
startede det hele korrekt op !

Også lige en stor tak til alle Jer der kom med gode råd, det er ærligt talt
pissefedt folk gider hjælpe når man sidder med den slags problemer !

Mvh
Lars