SMS via mail
Fra : Sinkbæk

Dato : 21-01-02 11:42

Hej!

Når jeg sender sms fra Nettet (coolsms.dk, smartsms.dk osv.) eller
mail-prog. via mobilnr@sms.tdm.dk, så kommer der aldrig noget frem til
mobilen. Der kommer heller ikke nogen fejl-meddelse til mail-programmet.

Hvorfor? Har de fjernet disse services?

Mvh.
-Sinkbæk

Fra : Jan Peterson

Dato : 21-01-02 12:16

"Sinkbæk" <ts@88888nvr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mail-prog. via mobilnr@sms.tdm.dk, så kommer der aldrig noget frem til
> mobilen. Der kommer heller ikke nogen fejl-meddelse til mail-programmet.

Det samme har jeg oplevet. Se tråden "sende og modtage email" lidt længere
nede. Heraf fremgår også at jeg dog igår fik en fejl-medd. tilbage.
Starter dit mobilnr. med 61?
mvh Jan Peterson

Fra : Sinkbæk

Dato : 21-01-02 13:40

> Det samme har jeg oplevet. Se tråden "sende og modtage email" lidt længere
> nede. Heraf fremgår også at jeg dog igår fik en fejl-medd. tilbage.
> Starter dit mobilnr. med 61?
> mvh Jan Peterson

Nej, mit nummer starter med 23 og jeg har abonnement hos Telmore, som bruger
TDC's net.

Har forhørt mig hos en ven, der har Sonofon - der virker det fint både fra
mailprogram og Internet.

-Sinkbæk

Fra : Jan Peterson

Dato : 21-01-02 14:17

Har du - omvendt - prøvet at sende en email fra din mobil?
Jan Peterson

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 21-01-02 16:00

Den Mon, 21 Jan 2002 11:42:26 +0100, skrev "Sinkbæk" <ts@88888nvr.dk> :

>Når jeg sender sms fra Nettet (coolsms.dk, smartsms.dk osv.) eller
>mail-prog. via mobilnr@sms.tdm.dk, så kommer der aldrig noget frem til
>mobilen. Der kommer heller ikke nogen fejl-meddelse til mail-programmet.

Virker det heller ikke med SMSnu.dk ?

- Jørgen

http://jth.net/ Domæner, DNS og SMS m.m.

Fra : Sinkbæk

Dato : 21-01-02 17:31

"Jørgen Thomsen" <un@s.jth.net> skrev i en meddelelse
> Virker det heller ikke med SMSnu.dk ?
>
> - Jørgen
>
> http://jth.net/ Domæner, DNS og SMS m.m.

Jo! der kom den frem indenfor 1 minut! - hvorfor?

Hvilken måde bliver den sendt på der??

-Sinkbæk

Fra : Jan Peterson

Dato : 21-01-02 20:16

"Jørgen Thomsen" <un@s.jth.net> skrev:

| Virker det heller ikke med SMSnu.dk ?
|
| - Jørgen
|
| http://jth.net/ Domæner, DNS og SMS m.m.

Har de flinke folk hos jth.net så også planer om at skabe hul igennem den
anden vej, så man kan sende en email fra mobil via 9906?
vh Jan

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 22-01-02 12:37

Den Mon, 21 Jan 2002 20:15:48 +0100, skrev "Jan Peterson"
<jan-peterson@get2net.dk> :

>Har de flinke folk hos jth.net så også planer om at skabe hul igennem den
>anden vej, så man kan sende en email fra mobil via 9906?

Hvis jeg forstår dig korrekt, så bør du bør allerede nu kunne sende email ved
at sende en SMS til dit selskabs nummer for emails. Typisk format for SMS:

Du kan se, om det virker ved at sende dig selv en SMS via SMSnu.dk på følgende
format
mitmobilnummer@smsnu.dk Det virkede

Fra : Jan Peterson

Dato : 22-01-02 19:35

| Hvis jeg forstår dig korrekt, så bør du bør allerede nu kunne sende email
ved
| at sende en SMS til dit selskabs nummer for emails. Typisk format for SMS:

Det er lige præcis det jeg ikke kan. Denne tråd handler om at vi ikke kan
modtage en email på mobilen. Lidt længere nede har jeg startet en tråd som
foræller at jeg heller ikke kan sende en email fra mobilen (via tlfnr 200 da
mit abb er hos debitel/tdc).
Det går fint med at modtage en email afsendt via tlfnr@smsnu.dk.
Helt fint ville det da være om jeg så også kunne sende en email via tlfnr
9906, som så vidt jeg kan er smsnu's nummer.
vh Jan Peterson

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 23-01-02 14:42

Den Tue, 22 Jan 2002 19:35:26 +0100, i dk.teknik.telefoni.mobil skrev du:

> [...]
>foræller at jeg heller ikke kan sende en email fra mobilen (via tlfnr 200 da

Det må du klage over til Debitel. Ifølge deres hjemmeside skulle du kunne det:

3. Lav to mellemrum efter e-mailadressen.
4. Skriv din besked.
5. Vælg send-funktionen og send til 200, hvis du har et debitel/ Tele Danmark
abonnement. Har du et debitel/Sonofon skal du sende til 40900093
..
>Helt fint ville det da være om jeg så også kunne sende en email via tlfnr
>9906, som så vidt jeg kan er smsnu's nummer.

Nej, det er Oranges nummer , da vi bl.a. bruger deres sender til gratis
beskeder.

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 24-01-02 00:50

On Tue, 22 Jan 2002 19:35:26 +0100, "Jan Peterson" <jan-peterson@get2net.dk>
wrote:

>Helt fint ville det da være om jeg så også kunne sende en email via tlfnr
>9906, som så vidt jeg kan er smsnu's nummer.

Det viste sig ikke at være så vanskelig en opgave. I vores testopstilling kan
vi nu modtage email-SMSser, og modtagerens svar kommer tilbage som en SMS til
mobilen. Lidt produktmodning udestår.

- Jørgen

http://SMSnu.dk/ Op til 7 SMS pr. sek. via browser eller email
http://dns.jth.net/ DNS m. dyn. IP og domæneregistrering