Java Beans?
Fra : Elven

Dato : 21-01-02 00:30

Hejsa

Jeg står og skal vælge mellem nogle valgfag )
Jeg kan vælge mellem Kunstig Intelligens eller EJB.
Hvad jeg har hørt fra andre er, at de mener at EJB ikke bruges til meget, og
jeg bør tage AI.
Er der nogen der sidder og arbejder med EJB i den virkelige verden, som
kunne give et lille vink??
Jeg vil helst have AI, men vores lærer proklamere meget, at EJB er
simpelthen GULDET.

- Elven

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 21-01-02 01:19

Elven wrote:

> Hvad jeg har hørt fra andre er, at de mener at EJB ikke bruges til meget,
> og jeg bør tage AI.

EJB bruges væsentligt mere ude i erhvervslivet end kunstig intelligens, som
endnu ikke har levereret det store gennembrud man blev lovet for årtier
tilbage.

--
Jonas Kongslund <jonas(at)kongslund.dk> XNS: =Jonas Kongslund

When you want to change the world, you don't see the dawn by
getting up early - you see it by not sleeping through the night.

Fra : Lars Hansen

Dato : 21-01-02 01:53

Ja EJB bliver brugt i det virkelige liv, og det kan gøre livet nemmere,
eller
sværere for en alt hvor godt man kender teknologien.

Så medmindre du seriøst har har bud på en jobstilling som spiludvikler, så
er EJB nok det mest anvendelige.

/Lars Hansen

Fra : Elven

Dato : 21-01-02 12:49

Jeg takker for informationen.
Nu drejer det sig om et grundfag, på Datamatikker udd.
Men det er da værd, at overveje en ekstra gang.

I øvrigt vil jeg lige anbefale en bog til folk der har problemer med
polumorphi.
Craig Larman - Applying UML and Patterns.
Den sætter ord på nogle problemløsningen, som ellers kunne se indviklet ud.
Den er tung at læse første gang, men når man ser den igennem 2. gang er den
faktisk ok.
Desværre stå der ikke så meget kode i den, mest en masse teori :(, men den
giver ideen.
Bruce Eckel kommer forhåbentligt også snart med Thinkin in Patterns )
Bare lige et forslag, hvis man magler lidt læsning i pauserne.

Elven <elon@omax.org> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a2fjvs$19or$1@news.cybercity.dk...

Fra : Brian Matzon

Dato : 21-01-02 13:03

"Elven" <elon@omax.org> wrote in message news:a2gv7q$2rp7$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Men det er da værd, at overveje en ekstra gang.
>
> I øvrigt vil jeg lige anbefale en bog til folk der har problemer med
LOL!
Polymorphism mener du vel... ved godt det kan være en typo
og alt muligt andet, men i denne kontekst, var den for god
til at lade være ;)

/Brian Matzon

Fra : Elven

Dato : 21-01-02 13:59

Ja okay det gik lidt hurtigt, jeg skulle lige skrive det inden jeg skulle
med toget hjem hee.
Bør nok tage straffen og skrive det fem gange på tavlen.
Polymorphism, Po siger po, ly siger ly, poly.....
;D

Brian Matzon <matzon@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c4c02b1$0$95374$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 21-01-02 14:06

Polymorfi er endnu nemmere at stave til ;P

-dennis

Fra : Peter Lind

Dato : 21-01-02 19:28

"Elven" <elon@omax.org> wrote

> Jeg står og skal vælge mellem nogle valgfag )
> Jeg kan vælge mellem Kunstig Intelligens eller EJB.
> [snip]

Et lille ikke-fagligt råd: Vælg det du synes lyder mest spændende, og gider
bruge et semester på lige nu og her.

EJB bruges helt klart mere end AI ude i det pulveriserende erhvervsliv
ligenu, men medmindre du er færdig med din uddannelse på næste onsdag, så er
det ikke til at vide hvordan verden ser ud når man er færdig.
Og man kommer alligevel aldrig til at arbejde med det man uddannede sig
til... Derfor er det langt bedre at vælge interessante fag, end
erhvervs-relevante. Uddannelsen i sig selv skulle jo gerne være så relevant
at det ikke har det store at sige hvilke fag man har.

Noget helt andet er at AI er et ret bredt område, som nok kræver en masse
grundlæggende forståelse af en masse (matematiske) systemer som det nok er
en fordel at have en del forelæsninger om, hvorimod EJB er en bestemt
teknologi, som man 'jo alligevel altid kan lære'.

mvh
Peter Lind

Fra : Lars Dam

Dato : 22-01-02 00:01

On Mon, 21 Jan 2002 19:27:32 +0100, "Peter Lind"
<peterlind@hotmail.com> wrote:

> [...]
>en fordel at have en del forelæsninger om, hvorimod EJB er en bestemt
>teknologi, som man 'jo alligevel altid kan lære'.

Et fornuftigt råd... Teknologier bevæger sig hele tiden; så hellere
bruge sin studie tid på det grundlæggende, så det er nemmere at forstå
de nye teknologier!

>mvh
>Peter Lind

vh. ld