jeg vil se tidspunkt + antal minutter
Fra : hansen

Dato : 30-12-00 13:06

Kan det lade sig gøre: Jeg vil se hvilket tidspunkt der er ringet op på (ud
af huset) samt hvor mange minutter der er ringet. Det er fordi min datter
ikke kan finde ud af af begrænse sin telefonitis når man er ude af huset.

Det er ISDN jeg kører på, så jeg kan godt låse telefonen, men ikke samtidig
have f.eks. kortnumre til rådighed (som på en analog telefon. Er den låst er
alt låst.

Kan man få en nummerviser der kan eller hvad gør man?

Mvh

Poul

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-12-00 13:09

> [...]
> ikke kan finde ud af af begrænse sin telefonitis når man er ude af huset.

Et mellemavanceret omstillingsanlæg samt specifikation fra din teleudbyder
kan gøre dette.

> Det er ISDN jeg kører på, så jeg kan godt låse telefonen, men ikke
samtidig
> have f.eks. kortnumre til rådighed

Omstillingsanlæg med policies kan gøre dette.

> Kan man få en nummerviser der kan eller hvad gør man?

Næppe til ISDN, der er der jo individuelle lænker til hvert apparat og en
nummerviser kan derfor ikke se hvad de andre enheder gør (udover om de
optager linjen)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet

Fra : hansen

Dato : 30-12-00 13:21

Jeg har nok forklaret mig lidt forkert.

Jeg har idag en nummerviser, men den kan jo kun vise indgående numre. (på
ISDN linien)

Kna man gøre noget smart så man kan se de udgående numre /tid/længde også?

Det med omstillingsanlægget kunne være smart, men er nok en dyr løsning.

Det var smart om man kunne gøre noget over pc'en

Mvh

Poul

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:92kj8k$ql7$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-12-00 13:33

> Jeg har idag en nummerviser, men den kan jo kun vise indgående numre. (på
> ISDN linien)
> Kna man gøre noget smart så man kan se de udgående numre /tid/længde også?

Som sagt kan selvstændige enheder på en ISDN-bus ikke se hvad de andre
foretager sig...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-12-00 14:44

hansen skrev:

>Kna man gøre noget smart så man kan se de udgående numre /tid/længde også?

Tja, du kan jo få udspecificeret regning, den kommer jo godt nok
førsst nogen tid efter, men det er da en mulighed.

Hos TDK koster den vist noget, mens den hos f.eks. Tele2 følger med
gratis.

Der står hvornår opkaldet er startet, hvor længe det varede, hvilket
nummer det var til og hvilken 'kategori' nummeret hører ind under.

Med kategori kan det f.eks. være "Nordjylland", "Storkøbenhavn og
nabokommuner", "70-numre", "Roskilde", "Syd/Vestsjælland", "Mobil
opkald".

Undrer mig egentlig lidt over, at Roskilde er den eneste der er
specificeret sådan mere præcist... måske fordi Tele2 startede med at
tilbyde 1001 til andet end når man skulle ringe langt. [1001 startede
kun med at tilbyde telefoni til den anden ende af landet, de første
der kunne ringe lokalt med 1001 var folk i Roskilde].
--
Godt nytår!
/Lasse

Flere besøgende til din side, og lidt penge oven i hatten...
http://tjenpenge.com/

Fra : Dan Mortensen

Dato : 30-12-00 14:47

On Sat, 30 Dec 2000 13:21:24 +0100, "hansen" <pemh@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
>Det med omstillingsanlægget kunne være smart, men er nok en dyr løsning.

Tja, det er vel som man tager det. Jeg har lige købt et Agfeo-anlæg
http://www.agfeo.de Basic line AS 141 Plus til ca 1500.-

Der er 4 lokal analoge og en ISDN udgang.

>Det var smart om man kunne gøre noget over pc'en

Det kan styres over PC'en og udskrive en "regning" for hvert
lokalnummer. Der kan også tilsluttes en printer direkte til den.
Både opkaldstid, varighed og nummer. Hvert enkelt lokalnummer kan
begrænses - også på forskellige tider af døgnet/ugen.

Dan Mortensen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 30-12-00 17:38

Hej..

"hansen" <pemh@get2net.dk> wrote:

>Kan det lade sig gøre: Jeg vil se hvilket tidspunkt der er ringet op på (ud
>af huset) samt hvor mange minutter der er ringet. Det er fordi min datter

Yderligere en mulighed, men den koster desværre. Du kan anskaffe dig en
Ascom Eurit 40 telefon, den registrerer automatisk _ALLE_ ind og
udgående samtaler, incl. nummer, antal minutter, tidspunkt fra og til,
samt dato og hvilket MSN nummer samtalen er ført på...

Bemærk dog at det kun gælder samtaler ført fra dén telefon !, hvis du
har flere telefoner i huset, ja så er den løsning ingen hjælp. Prisen
er ca. 450,- Dmark.
--
M.v.h. Ole

Fra : hansen

Dato : 30-12-00 20:06

Vi er her inde på noget af det rigtige. Jeg tror godt at jeg vil kunne bruge
den løsning.

Nogen der ved hvor den kan købes?

/ Poul

Fra : hansen

Dato : 30-12-00 20:08

Ups.... Der stod 450 DMark

Lidt mere end jeg havde forventet.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 31-12-00 00:17

Hej...

"hansen" <pemh@get2net.dk> wrote:

>Vi er her inde på noget af det rigtige. Jeg tror godt at jeg vil kunne bruge
>den løsning.

>Nogen der ved hvor den kan købes?

Desværre sælges den ikke i DK, men du kan købe den i Tyskland, bla. her:
www.neumannct.de eller www.conrad.com

Indrømmet at prisen måske er lidt høj, men til gengæld får du også en
"State of the art" telefon, som ud over et hav af faciliteter også har
indb. telefonsvarer...
--
M.v.h. Ole

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 31-12-00 00:23

Ole Rasmussen wrote:

> [...]

En lowtech løsning jeg kom i tanke om fra dengang jeg boede hjemme og brugte
moderens telefonlinie til modembrug og det løse. Vi aftalte at hun betalte de
først 500,- og jeg betalte resten, de 500,- matchede meget godt abbonementet og
den smule hun knevrede. Med den aftale kan din datter pludre alt det hun gider
betale for..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-12-00 11:39

Thomas Strandtoft skrev:

>den smule hun knevrede. Med den aftale kan din datter pludre alt det hun gider
>betale for..

.... forudsat at forældrene er 'hårde' nok til virkeligt at
opkræve beløbet. Nogle piger snakker i timevis (ingen
overdrivelse), og de får et chok når de får regningen.

Bertel
--
http://lundhansen.dk/bertel/
FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : KsNa

Dato : 31-12-00 11:21

Hej

Ascom Eurit 133, trådløs ISDN-telefon kan registrere udgående kald for hvert
enkelt håndsæt, sidste samtale, samt totaltid. Ved abo. på "Vis pris"
skrives prisen i displayet.

En anden løsning er Eicon Diva LAN-modem, som kan føre log over datakald
samt kald fra hver af de 2 analoge porte, både ind og udgående, forbrugt tid
samt tidspunkt.

mvh

Kim

hansen <pemh@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dmq36.267$KI3.4780@news.get2net.dk...

Fra : hansen

Dato : 31-12-00 13:55

Jamen, jamen det er jo lige det der skal til.....

Jeg har idag et Eicon Diva TA og det kan jeg jo bare skifte ud med et LAN.

Hvordan kan man se loggen?

Skal man downloade loggen fra Diva'en hver gang eller er det bare en logfil
man åbner?

/poul

Fra : KsNa

Dato : 01-01-01 22:44

Hej

Loggen den skal bare åbnes, højreklik på LAN ikonet nede ved uret, og vælg
"Call Viewer" på menuen.

Mvh.

Kim

hansen <pemh@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:u0G36.91$ru4.2941@news.get2net.dk...

Fra : Anders Larsson \(Rem~

Dato : 01-01-01 23:15

Du kunne evnt. droppe dine ISDN tlf., og skifte til analoge tlf. som sættes på dit ISDN modems analoge udgange.
De fleste ISDN modemmen tillader kortnumre - men om de KUN kan tillade opkald via kortnumre ved jeg ikke.

Alternativt kunne du bruge en Frits ! X PC (www.avm.de), som er et ISDN modem + omstilling til 4 analoge tlf.
Hver analog tlf. kan forbindes til eget MSN nummer, og der kan opsættes således at en tlf. KUN kan ringe via kortnumre.
Hvis den tilsluttes PC, laves en log over opkald ind/ud, varighed, tidspunkt samt fra hvilken tlf. der er ringet. Hvis du abonnerer på Vis Pris, logger den også prisen for opkaldet. Udskrift kan sorteres efter tlf.

Vi har droppet vores ISDN tlf. (2 stk.) og benytter idag kun analoge med/uden vis-nummer. Klart enklere at bruge, og alle tlf. har kortnumre samt at det er meget enklere at stille om mellem tlf. - ikke noget med parkering med en kode - blot R-taste + lokal nummer.

Sælges vistnok for tiden i Bilka på tilbud, men forhandles ellers af Tech Data (Computer2000). Normal pris under kr. 1500,-, tilbud ca. 1000

Vi har i hvertfald haft megen glæde af vores Fritz, og særligt da datteren havde besøg af en veninde som havde udpræget telefonittis. Opkald for over 200 kr på en enkelt dag, lidt undren over en ofte tændt lampe på modem for at B1 linien var i brug - hvorefter der blev checket på Fritz'en. Herefter blev der spærret for opkald til 900 numre samt mobil. Nååja... og en pige som havde lidt færre lommepenge en periode.

Nej - har ikke noget med salg af AVM's produkter at gøre - er blot glad for vores.
Anders Larsson
Alle udtalelser er ubetinget mine egne...
.... undtagen i de tilfælde hvor andre gør indsigelse...
.......eller hvor de blot er uvederhæftige.....

Fra : hansen

Dato : 01-01-01 23:36

Kunne også være en mulighed. Jeg har dog omstillingsanlæg i forvejen, og har
lidt svært ved at klare mig med 4 lokale numre.

Jeg har heller ingen ISDN telefoner i huset, kun analoge.

/Poul

Fra : Rune Roed Scholer

Dato : 02-01-01 13:19

Et alternativ er en DTMF dekoder på den analoge linie sammen med noget "linien
er taget" detektor. Skriv noget PC software der tidsstempler, logger DTMF koder
og "lægger mærke til" om linien er taget (notering af varighed samt om opkaldet
går ind i huset eller ud). Jeg har selv fusket noget lignende sammen engang, og
det virkede fint.

Mvh
Rune