php i prompt
Fra : Nikolaj

Dato : 20-01-02 14:35

Jeg har en Red Hat 7.2, hvor fra jeg ønsker at fyre php af fra
prompt.....det virker også - lige indtil jeg skal lege med MySQL.....så
virker det ikke længere

Fra web virker MySQL fint - og faktisk alle andre steder end, når jeg skal
bruge prompten.....

koden:
----------------

$db = mysql_connect("localhost", "root", "123456")
or die(mysql_error());
mysql_select_db("kol", $db);
exit;
-------------

resultatet.....

<b>Warning</b>: MySQL Connection Failed: Can't connect to local MySQL
server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)

Fra : Christian Joergensen

Dato : 20-01-02 14:39

Nikolaj <schulz@lauritz.dk> wrote:

For det første bør du bruge 'php -q' når du kører fra console - så undgår
du de to headers.

> <b>Warning</b>:  MySQL Connection Failed: Can't connect to local MySQL
> server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)

Er MySQL-serveren startet?

--
Christian Jørgensen / Sorry, but my karma just ran over your dogma.
http://www.razor.dk /

Fra : Nikolaj

Dato : 20-01-02 14:52

Hov - jeg tror ikke mit svar kom med.....

Det virker fint fra web, men ikke fra prompt....er der nogen forskel mellem
web og prompt i syntaksen, når man fyrer PHP af?

Det er jo lige præcis det, der er problemet - det virker fra web, men ikke
fra prompt.....

Fra : Svenne Krap

Dato : 20-01-02 17:08

On Sun, 20 Jan 2002 14:51:49 +0100, "Nikolaj" <schulz@lauritz.dk>
wrote:

>Det virker fint fra web, men ikke fra prompt....er der nogen forskel mellem
>web og prompt i syntaksen, når man fyrer PHP af?

Ja. Det er to seperate (uafhængige) PHP-fortolkere.

/Svenne
--
Mail usenet@krap.dk - svenne@krap.dk - PGP key id : 0xDF484022
ICQ: 5434480 - http://www.krap.dk - http://www.krap.net

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-01-02 10:42

"Svenne Krap" <usenet@krap.dk> wrote in message
> Ja. Det er to seperate (uafhængige) PHP-fortolkere.

....men der er ikke forskel i syntaxen!
Nogle ting er kun relevante i ét af tilfællene (fx. GET-parametre og args),
men syntaxen er da den samme.
Især hvad mysql-funktionerne angår (som tilsyneladende er problemet her), så
er der absolut ingen forskel. Det er PHP begge dele.

Der er derimod kæmpe forskel på hvordan scriptet kaldes, men det er jo ikke
det, der er problemet.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Nikolaj

Dato : 20-01-02 14:50

Ja sql-serveren er startet.....og faktisk virker alt som det bør - så længe
kommandoer IKKE foregår fra prompten, men burde der i princippet være
forskel om man fyrer PHP af fra prompten eller man gør det fra web ?

Fra : Christian Joergensen

Dato : 20-01-02 14:52

Nikolaj <schulz@lauritz.dk> wrote:

> men burde der i princippet være
> forskel om man fyrer PHP af fra prompten eller man gør det fra web ?

Kommer an på om du kører PHP som modul, eller CGI, fra din webserver.

--
Christian Jørgensen / Beam me up, Scotty. There's no intelligent life
http://www.razor.dk / down here.

Fra : Alvin Kaule

Dato : 19-02-02 15:11

On Sun, 20 Jan 2002 14:50:02 +0100, "Nikolaj" <schulz@lauritz.dk> wrote:

>Ja sql-serveren er startet.....og faktisk virker alt som det bør - så længe
>kommandoer IKKE foregår fra prompten, men burde der i princippet være
>forskel om man fyrer PHP af fra prompten eller man gør det fra web ?

Hvad siger mysql egentligt, hvis du prøver at logge ind som alm. bruger og uden at
angive host?

--
Alvin Kaule
www.kaule.com