Andet multimedie
bentjuul 3670
3D modellering
Fra : Lars Madsen

Dato : 20-01-02 13:36

Hej derude!

Jeg har længe søgt efter en newsgroup, hvor emnet er 3D modellering, men kun
med det resultat at finde en mere eller mindre død gruppe. Er der nogen der
kan henvise mig til en sådan gruppe, hvor der også er aktivitet?

Med venlig hilsen
LM

Fra : Punishers Inc.

Dato : 20-01-02 14:19

"Lars Madsen" <lmadsen@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
der
> kan henvise mig til en sådan gruppe, hvor der også er aktivitet?

Har du prøvet nogle af de danske www forums? www.3dmaxer.dk er udemærket
(hvis den da stadig eksisterer)

Rasmus

Fra : P.C.

Dato : 20-01-02 15:29

Hi.

"Lars Madsen" <lmadsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med det resultat at finde en mere eller mindre død gruppe. Er der nogen der
> kan henvise mig til en sådan gruppe, hvor der også er aktivitet?

Jeg kan desværre ikke henvise dig til lige den gruppe du leder efter, men
fortælle at hvis du ikke finder en gruppe, så har du altså muligheden som jeg
benyttede mig af ,og starte en gruppe under Yahoo.
Jeg har 3 Yahoo grupper hvor jeg er moderator for omkr. 480 medlemmer
internasionalt, blot i den største.
Det er faktisk kun min "dovenskab" der gør at medlemmerne ikke diskuterer
gruppens emne mere, eller også er det måske fordi grupperne fungerer efter deres
formål, som forresten har noget med Solid modeling at gøre. ------- nemlig
free-download af forskellige færdige designs.

Fordelen ved Yahoo grupper i forbindelse med det du efterlyser er, at Yahoo
understøtter HTML baserede mails ; du kan altså uploade grafik til gruppen eller
medtage et lille stykke grafik i dine mails, og det gør ,at kommunikasionen i
gruppen ,er en smule mere relevant idet mails ikke bare er bogstaver. --------
Det fungerer faktisk udmærket, og dommedags profeter der kun kan tale om lange
downloadtider, har ikke mulighed for at trække den teknologiske udvikling ned på
gulvbræt stadet , men det er også for at undgå, at et medlem ene mand, ud af
480 medlemmer kan _kræve_ at alle andre skal tage "hensyn" til ,at han af
princip vil kunne være på webbet med en 8088 og et 300K modem, og derved kan
fastfryse teknologien i 1980 mode, at disse grupper er oprettet.
Eller med andre ord ; hvis man gerne vil "følge med" , er det jo lidt off-topic
at tale om "lange" downloadhastigheder hvis en download tager mere end 5
sekunder. Med Yahoo groups kan et medlem nemlig vælge og modtage i ren plain
text, og så er man ude over teknologi diskusioner med plain text fanatikere.
Tilgengæld har medlemmer af en HTML baseret Yahoo gruppe, kunnet profitere af en
_masse_ fordele som ligger ud over hvad der kan formidles med en morsenøgle,
bla. den grafik du formodentligt vil se som en naturlig del af diskusionerne i
en gruppe der omfatter Solid modeling, og derfor er mit råd ,at hvis du ikke
finder den grupper du søger ; så opret en under Yahoo, fordi du får hurtigt 400
medlemmer internasionalt, hvis du accepterer at sproget i gruppen er engelsk.
Hvis du ville oprette en dansk gruppe derimod, måtte du nok acceptere et lidt
større emne område. men netop muligheden for at uploade fotos og dokumenter samt
muligheden for at "linke" flere Yahoo grupper ,samt det at Yahoo er gratis
,giver jo nogle fordele som du ikke finder på f.eks. Usenet. ----------- især
ikke på det danske.
Det er altså ikke blot selvpromovering der får mig til at svare, men medlemmerne
i "mine" grupper, synes det er helt iorden at blande design og båd-design med
nye byggemetoder baseret på Solid modeling, og så får jeg samtidig muligheden
for at dokumentere det jeg har udviklet af nye byggemetoder og diskutere dette
med medlemmerne.
Alligevel kræver det at der er en moderator der er aktiv, eller at medlemmerne i
gruppens arkiver kan finde det der er årsagen til at de er medlemmer, for at
diskusionerne er igang i gruppen ,og der må jeg nok indrømme at jeg ikke har
været særligt aktiv ; men når jeg er aktiv i grupperne, så er diskusionerne
omgående igang.
----------- Jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget ; vi kunne jo oprette
en Yahoo gruppe, hvis det bliver tilladt at diskutere emner der måske kan være
lidt off-topic ; f.eks. hvordan man integrerer Solid modeling i en produktions
process ;))
Have a nice day.
P.C.
CAD samt lidt arkitektur
http://groups.yahoo.com/group/3D-Honeycomb/ ------ En gruppe jeg bruger som
dokumentasion og som er under oprettelse,
http://groups.yahoo.com/group/Cyber-Boat-longboat/ ---- 48 medlemmer, en
gruppe omkring et meget spændende design projekt..
også en meget populær gruppe, ihverttilfælde hvis man ser på de private mails
den afstedkommer.

Tilsidst min signatur gruppe, der mere viser hvad jeg udvikler pt.
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/:))/

Have a nice day.
P.C.

Fra : Peter

Dato : 21-01-02 12:51

> [...]
mails
> den afstedkommer.
>
> Tilsidst min signatur gruppe, der mere viser hvad jeg udvikler pt.

Har prøvet at melde mig til "gruppe1" - kommer kun til startbilledet hvor
der står "welcome" o.s.v. hvordan kommer jeg videre?

Peter

Fra : P.C.

Dato : 21-01-02 13:52

Hi.

"Peter" <peter@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har prøvet at melde mig til "gruppe1" - kommer kun til startbilledet hvor
> der står "welcome" o.s.v. hvordan kommer jeg videre?

Hi.
Man skal have et Yahoo Id , og derefter finder du "join groupe", derefter
sender Yahoo en mail til mig automatisk fordi jeg skal "Aprove" medlemmet, og
når jeg enten returnerer den mail eller går ind på "pendling members" og checker
"Aprove" boxen, er du medlem.
Det ´lyder måske en smule omstændigt, men når du først har dit Yahoo Id, får du
en masse muligheder ud over at du kan oprette mail kontoer, kan du blive medlem
af en masse forskellige Yahoo grupper eller oprette så mange du vil, hver med
minimum 25 Mb, foruden hvad du kan uploade til foto's og Files foldere er der
automatisk en diskusionsgruppe.
Mulighederne er næsten uendelige og som sagt kan du , når du kender Yahoo
systemet, f.eks. "linke" grupper af 25 + Mb. og du kan oprette grupper der er
helt åbne, private som kun du kan bruge som lagerplads, eller hvor du som i
dette tilfælde er moderator alene eller sammen med andre, som så kan godkende
medlemmer. Derudover får du udvidede muligheder i grupperne, for chat og web tv
, og, og og,
P.C.

Fra : P.C.

Dato : 21-01-02 14:12

Hi.
Jeg glemte, at de fleste nok mest kender Yahoo som alm. portal, men historien er
den at Yahoo overtog E-groups som så blev omdøbt til Yahoo-groups, som de fleste
måske ikke kender.
Det der kræves, er så et Yahoo Id, og lige inden Yahoo overtog E-groups var der
kraftige overvejelser for at give en gruppe mulighed for _helt_ at slippe for
bannere, for en ret rimelig pris.
Jeg synes ikke at bannerne er så forfærdelige store i Yahoo groups, jeg lægger
faktisk ikke mærke til dem mere. ------ Iøvrigt får man nem adgang til de
grupper man er medlem af via "My groups" og man bestemmer helt over hvilke
oplysninger man ønsker skal være offentligt tilgængelige via ens profil eller Id
; faktisk behøver man ikke udfylde med sin post addresse eller andre af de
oplysninger der er i tilmeldelses skemaet ;bortset fra den mail konto man er
tilmeldt via. Derudover kan man nemt finde sit password hvis man husker sin
adgangskode eller omvendt og man har altid mulighed for at ændre password eller
alle andre oplysninger, og naturligvis kan man bede om at logge direkte ind,
uden at skulle taste password.
Personligt synes jeg, at Yahoo groups er blevet bedre og bedre ; f.eks. når man
vil uploade grafik til fotos folderen ,kan man oprette seperate biblioteker, og
fornyligt er der kommet et "upload tool" så man kan gå rundt på sin egen
harddisk og afmærke den grafik eller de dokumenter der samlet skal uploades til
de biblioteker man har oprettet. ------ Man behøver altså ikke uploade styk for
styk eller dokument for dokument, men kan drøne 25 Mb grafik til sin helt
private lagerplads eller en helt åben gruppe.
P.C.

Fra : Henrik

Dato : 25-01-02 13:28

> Er der nogen der
> kan henvise mig til en sådan gruppe, hvor der også er aktivitet?

I alt.3d.studio sker der en hel del...

alt.binaries.3d.lightwave og alt.binaries.3dstudio
er også gode ... især til at få andre til at komme med kommentarer og
forbedringer til ens 3D-billeder. Tilsvarende findes vist også til Bryce og
lign.

- Henrik