TNT2 ULTRA og XP ?? help plz
Fra : Óðin

Dato : 20-01-02 11:10

Er der nogen der har nogen gode erfaringer med denne kombination ? Min går
ned hele tiden i spil. Jeg har prøvet forskellige drivere, 23.11, 21.81,
21.85, 6.50, 12.41 osv... Black & White går ned efter ½-minut højst. Andre
spil der er mindre krævende, kan køre længere inden de går ned.

Er der nogen med et TNT2ULTRA eller bare et TNT2, der kan køre div. spil
uden at XP går ned, og i såfald, hvilke drivere benyttes ?

Fra : Claus Olsen

Dato : 20-01-02 12:22

Hejsa.

Jeg har selv haft problemer med mit TNT2 M64, det kunne ikke køre noget som
helst. Det viste sig at være cpu'en på grafikkortet der blev for varm. Jeg
løste problemet ved at lime en gammel køler fra en 486 cpu ovenpå, nu kører
det bare og jeg kan ikke høre nogen forskel på støjen.

Mvh
Claus

Fra : Ralle

Dato : 20-01-02 15:31

Jeg har et TNT2 Pro og det kører særdelses udmærket i XP.
Jeg bruger WinXP_21.83 driverne til mit grafikkort.

Jeg får 2300 points i 3dmark2001 med drivene 21.83(dog i win98se)

Hilsen
Ralle

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-01-02 18:46

> [...]
> Black & White går ned efter ½-minut højst. Andre spil der er
> mindre krævende, kan køre længere inden de går ned.

Har du opdateret div. drivere?
- Fx. bundkortets chipset, BIOS, skærm !?!

Detonator 21.83 skulle efter sigende være en af de bedste (af nyere
dato). Den kan hentes her: www.tweakup.dk

Det kan også være, som Claus skriver, at grafikkortet bliver for
varmt (især hvis du har overclocket maskinen).

Det kan også være rammene, test med Sisoft Sandra, MemTest86
eller lignende...

Venligst
Mikael

Fra : Óðin

Dato : 21-01-02 11:52

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Har du opdateret div. drivere?
> - Fx. bundkortets chipset, BIOS, skærm !?!

Mener du VIA 4i1 ? Ja jeg kører 4.37(a)

BIOS K3.5 til Soltek SL-75DRV2, kører jeg. Der er kommet en K4, men jeg ved
sq ikke lige om jeg tør opgradere den.

Skærm ? skal man også ha' nye drivere til den?

> Detonator 21.83 skulle efter sigende være en af de bedste (af nyere
> dato). Den kan hentes her: www.tweakup.dk

Det er vidst en af de eneste jeg IKKE har prøvet, da jeg i forbindelse med
23.11 på viahardware.com læste, at der også kunne være problemer med 21.83.
Men jeg vil da prøve den, og se om det hjælper.

> Det kan også være, som Claus skriver, at grafikkortet bliver for
> varmt (især hvis du har overclocket maskinen).

Nej, det er ikke tilfældet, jeg har en Papst-blæser på grafikkortet, og den
bliver ikke over 44 grader.

> Det kan også være rammene, test med Sisoft Sandra, MemTest86
> eller lignende...

Ok, jeg prøver en memtest oxo. Jeg skal nok melde tilbage, hvis jeg får
dyret tæmmet. Tak for svarene allesammen.

> Venligst
> Mikael

Mvh.

/Óðin

Fra : Óðin

Dato : 22-01-02 14:02

Ok først opdaterede jeg BIOS til K4, og derefter installerede jeg NVidia
21.83, og computeren er ikke gået ned endnu (7-9-13). Jeg kan derfor kun
anbefale folk med Soltek SL-75DRV2, at opgradere til nyeste BIOS, hvis i
kører WinXP.

/Óðin

Fra : Hellfire

Dato : 20-01-02 23:11

"Óðin" <grynheim@online.no> wrote in message news:a2e529$co9$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Er der nogen med et TNT2ULTRA eller bare et TNT2, der kan køre div. spil
> uden at XP går ned, og i såfald, hvilke drivere benyttes ?

Hvilket bundkort har du? Jeg har selv haft samme problem med 2 forskellige
bundkort. Fælles for dem begge lå løsningen i BIOS. På det ene (Asus P5A)
skulle jeg slå AGP Read Burst (eller hvad det nu hed, det er længe siden)
fra, på det andet (Asus K7V) skulle AGP Fast Writes slås fra (det samme
gjaldt iøvrigt også mit Geforce DDR, som heller ikke var glad for Fast
Writes). Løsningen vil sikkert være noget lignende for dit vedkomne, det
gælder bare om at finde ud af, hvad det hedder på lige netop dit bundkort.

Fra : Óðin

Dato : 21-01-02 11:54

> [...]
> skulle jeg slå AGP Read Burst (eller hvad det nu hed, det er længe siden)

Det vil jeg da lige prøve.

> fra, på det andet (Asus K7V) skulle AGP Fast Writes slås fra (det samme

Fast Write er som default disabled.

Kørte du XP på dine systemer ?`

Mvh.

/Óðin

Fra : Hellfire

Dato : 21-01-02 18:14

> Kørte du XP på dine systemer ?`
>
> Mvh.
>
> /Óðin

Ikke lige just Men jeg kan forestille mig, at det er samspillet mellem
TNT2 chippen og AMD CPU'erne, der ikke rigtigt spiller sammen med disse
funktioner aktiveret. Jeg har aldrig hørt om lignende problemer med Intel
CPU'er.