Flere news-servere fra MacSOUP
Fra : Ninzen

Dato : 19-01-02 23:35

Jeg ville have fat i en newsgroup som står på "Show list of all groups"
(list.comp.software.adobe.acrobat). Men den er ikke dækket af mine
news.inet.tele.dk server. Via Outlook Expres på min PC kunne jeg jo
vælge mange nyhedsservere. I MacSOUP kan jeg kun finde ud af at have en
server ad gangen.

Kan jeg godt bruge f.eks. news.uni-berlin.de sideløbende med
news.inet.tele.dk?

Eller har det betydning at jeg abonnerer via DHCP protokol?

Er der nogen der kan hjælpe?

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Jesper

Dato : 20-01-02 00:05

in article 1f6a6ci.17z526u1lh4hvkN%Ninzen@ofir.dk, Ninzen at Ninzen@ofir.dk
wrote on 19/01/02 23:35:

> [...]
> news.inet.tele.dk?
>
> Eller har det betydning at jeg abonnerer via DHCP protokol?

Du opretter en ny instillingsfil I sin egen mappe med den nye
serverinstilling, så kopierer du "Internet Preferences" til denne mappe,
åbner filen I Internet Config og tilpasser den de nye instillinger. Dog kan
du kun holde én instillingsfil åben ad gangen I MacSOUP.

Jesper

Fra : Ninzen

Dato : 20-01-02 00:20

Jesper <pinebox@myrealbox.com> wrote:

> Du opretter en ny instillingsfil I sin egen mappe med den nye
> serverinstilling, så kopierer du "Internet Preferences" til denne mappe,
> åbner filen I Internet Config og tilpasser den de nye instillinger.

Tak, hvor dumt jeg ikke tænkte på det. Hver gang jeg skifter mellem
arbejde og privat er jeg inde og ændre i config'en
Jeg gemmer selvfølgelig bare min indstillinger.

> Dog kan
> du kun holde én instillingsfil åben ad gangen I MacSOUP.

Her var en lille tung ting, men så hurtig og overskuelig den ellers er
går det nok.

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-01-02 00:23

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> news.inet.tele.dk server. Via Outlook Expres på min PC kunne jeg jo
> vælge mange nyhedsservere. I MacSOUP kan jeg kun finde ud af at have en

Det undrer mig, at gruppen står på listen over alle grupper uden at
findes på din news-server. Du har vel fået listen over alle grupper fra
din news-server, og så skulle alle grupperne på listen da være på
serveren. Ellers ville de jo ikke være på listen.

> Kan jeg godt bruge f.eks. news.uni-berlin.de sideløbende med
> news.inet.tele.dk?

Man kan ikke som sådan have flere news-servere sideløbende, da MacSOUP
finder navnet på News-serveren i kontrolpanelet Internet eller Internet
Config på lidt ældre systemer. Heldigvis er det jo ikke det store
problem at åbne kontrolpanelet Internet og så lave et sæt indstillinger
mere, hvor du i det nye sæt angiver en anden news-server.
Desværre er der et andet mindre problem: Du kan ikke bruge den
samme "MacSOUP Indstillinger" (MacSOUP Preferences) til forskellige
news-servere. Hver server har nemlig sin egen nummerering af artiklerne,
og hvis man midt i det hele henter nyheder fra en anden server kan
MacSOUP ikke finde ud af, hvilke artikler der er hentet ned, og hvilke
der er nye.
Du skal altså lave en ny mappe til artiklerne fra den anden
server, hvor du så har en MacSOUP Indstillinger (MacSOUP Preferences)
med de nyhedsgrupper, du abonnerer på der. Du kan enten åbne MacSOUP ved
at dobbeltklikke på denne fil, eller du kan åbne den indefra MacSOUP
efter først at have lukket den anden "MacSOUP Indstillinger" (MacSOUP
Preferences). Der kan kun være én åben ad gangen.
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Ninzen

Dato : 20-01-02 00:31

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Det undrer mig, at gruppen står på listen over alle grupper uden at
> findes på din news-server.

Ja, det undrede jo faktisk også mig.

> Du har vel fået listen over alle grupper fra
> din news-server, og så skulle alle grupperne på listen da være på
> serveren. Ellers ville de jo ikke være på listen.

Forklaringen er jo nok at jeg cykler mellem uni2 på arbejde og inet.tele
herhjemme. Jeg hentede listen over alle grupper på arbejde.

Tak for forklaring som jeg også lige fik af Jesper.

Jeg må nok abonnere på uni-berlin. Men egentlig skulle jeg vel også
kunne bruge uni2 her fra - det kan jeg altså bare ikke.

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-01-02 02:19

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Forklaringen er jo nok at jeg cykler mellem uni2 på arbejde og inet.tele

Helt tilfældigt er jeg lige skiftet til TDC, men har har stadig min
gamle UNI2 filer liggende. Jeg kan se, at den pågældende gruppe ligger
på UNI2's server, men ikke på TDC's.

> Jeg må nok abonnere på uni-berlin. Men egentlig skulle jeg vel også
> kunne bruge uni2 her fra - det kan jeg altså bare ikke.

Du kunne jo også sende en e-mail til TDC og spørge, om de ikke vil
begynde at have den gruppe på serveren. Jeg fik UNI2 til at have to
franske cykelgrupper på den måde. Det tog vist kun en dags tid. Jeg går
ud fra, at det bare er et spørgsmål om at koble dem på. Udbyderne skal
jo vælge nogen ud, og visse grupper bruges stort set ikke her i Danmark,
så de bliver sorteret fra.
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Ninzen

Dato : 20-01-02 14:18

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Helt tilfældigt er jeg lige skiftet til TDC, men har har stadig min
> gamle UNI2 filer liggende. Jeg kan se, at den pågældende gruppe ligger
> på UNI2's server, men ikke på TDC's.

Jeg blev nu anbefalet en gruppe der ligger på TDC, og som dækker emnet
bedre for mig. Held i uheld - det havde jeg ikke selv gættet på navnet.

> [...]
> ud fra, at det bare er et spørgsmål om at koble dem på. Udbyderne skal
> jo vælge nogen ud, og visse grupper bruges stort set ikke her i Danmark,

- Ja, jeg kan godt forstå hvis der er stort behov for franske
cykelgrupper - men det er der vel også for tricky PDF-problemer, så det
vil jeg da prøve

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-01-02 17:14

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Jeg blev nu anbefalet en gruppe der ligger på TDC, og som dækker emnet
> bedre for mig. Held i uheld - det havde jeg ikke selv gættet på navnet.

Hvad mener du? Du efterlyste <news:list.comp.software.adobe.acrobat>.
Jeg fortalte, at på min liste over alle grupper fra TDC, findes den
ikke. Derimod findes den på min liste over alle grupper fra UNI2. Altså
ser det ud til, at UNI2 fører gruppen, men ikke TDC. Din liste over alle
grupper stammer måske fra UNI2, og så har du prøvet at læse gruppen hos
TDC. Hvorfor tror du, at gruppen skal ligge hos TDC?
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Ninzen

Dato : 20-01-02 17:57

> [...]
> ser det ud til, at UNI2 fører gruppen, men ikke TDC. Din liste over alle
> grupper stammer måske fra UNI2, og så har du prøvet at læse gruppen hos

Præcis rigtigt alt hvad du siger og skriver.

> Hvorfor tror du, at gruppen skal ligge hos TDC?

Det tror jeg heller ikke. Og har aldrig troet
Og fordi jeg ikke kunne få fat på den fra TDC (måske var det ikke lige
derfor men alligevel), blev jeg istedet anbefalet comp.text.pdf, som
ikke alene dækker mit behov bedre, men også er tilgængelig fra TDC.

Voila.

--
Venlig hilsen Nina

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-01-02 20:21

On Sat, 19 Jan 2002 23:35:09 +0100, Ninzen wrote
(in message <1f6a6ci.17z526u1lh4hvkN%Ninzen@ofir.dk>):

Prøv Hogwasher
- David

Fra : Ninzen

Dato : 21-01-02 10:40

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Prøv Hogwasher

Hov-hov.
Nu er jeg lige blevet registreret bruger af MacSOUP.
Den fungerer nemt og med stor overskuelighed. Det er jeg sådan set
tilfreds med. Så før jeg synes jeg har haft nytteværdi af de 20$ skal
jeg ihvertfald ikke finde noget andet.

Så vil jeg hellere få TD til at stille det til rådighed jeg er
interesseret i

--
Venlig hilsen Nina

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-01-02 10:57

On Mon, 21 Jan 2002 10:40:14 +0100, Ninzen wrote
(in message <1f6cw2b.1wlycsd1ld974iN%Ninzen@ofir.dk>):

> [...]
> jeg ihvertfald ikke finde noget andet.
>
> Så vil jeg hellere få TD til at stille det til rådighed jeg er

Jeg prøvede at efterligne Mönsters trick, hvor man skal se i
header/user-agent

- David (i X)

--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-01-02 11:09

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Jeg prøvede at efterligne Mönsters trick, hvor man skal se i
> header/user-agent

er det en public beta?

<icq:131382336>

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-01-02 11:53

On Mon, 21 Jan 2002 11:09:29 +0100, Morten Reippuert Knudsen wrote
(in message <1f6cxnd.lcmseu17pk6dvN%spam@reippuert.dk>):

> er det en public beta?

Nej, som sagt er der først denne beta for de få udvalgte og så,
når den er blevet gennemprøvet, kommer der en public beta. Det kan
vel ikke vare så længe.
- David

--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Jørgen Angel

Dato : 21-01-02 13:15

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Den fungerer nemt og med stor overskuelighed. Det er jeg sådan set
> tilfreds med. Så før jeg synes jeg har haft nytteværdi af de 20$ skal

Da jeg registrerede for nogle måneder siden var der også en mulighed for
at betale i danske kroner - og der var beløbet 100 kroner. Så jeg smed
en dansk 100-kroneseddel i en kuvert (det mås man ikke) - og sparede
samtidig omkring 40%.
Jørgen

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 25-01-02 22:48

Jørgen Angel <angel@inet.uni2.dk> wrote:

> [...]
> at betale i danske kroner - og der var beløbet 100 kroner. Så jeg smed
> en dansk 100-kroneseddel i en kuvert (det mås man ikke) - og sparede

Det samme trick lavede jeg i sin tid, kan kun anbefales!

Mojn, Thomas

--
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train
stops. On my desk I have a work station...