Hvordan laver jeg flere betingelser ?
Fra : HALLUM

Dato : 19-01-02 13:41

Jeg arbejder med en slags indkøbskurv i java - nedenstående fungere :

if (totprice<=1500) {
buyItem("Efterkrav",39.00,0,0,"Gebyr","none",1);goBuy(); }
else
if (totprice>1500) {
rc = alert('Benyt forudbetaling ved ordre over 1.500 kr.'); }

Hvis beløbet (totprice) er under 1.500,- kroner kan efterkrav benyttes
- ellers henviser den til forudbetaling.

Nu vil jeg gerne have ændret det sådan at jeg fremover har følgende
betingelser :
Hvis beløbet (totprice) er under 1.500,- kr. OG over 150,- kr.
kan efterkrav benyttes - ellers henviser den til forudbetaling.

jeg har prøvet flere ting så som at ændre "if (totprice<=1500) and
(totprice<150)" .... og flere andre måde .- men jeg kan bare ikke få
det til at fungere og gennemskue løsningen.....

Måske skulle der en "and" eller "or" ind ... men heller ikke det virker.....

Er der ikke en venlig sjæl derude der kan hjælpe en sølle java-gut ?

mvh. og på forhånd tak !
Hallum, Esbjerg

Fra : Carsten Højgaard

Dato : 19-01-02 13:57

> [...]
> det til at fungere og gennemskue løsningen.....
>
> Måske skulle der en "and" eller "or" ind ... men heller ikke det

"&&" er det samme som "og":

if (totprice <= 1500 && totprice < 150)
{
buyItem...
}
else...

Fra : Lars Dam

Dato : 19-01-02 14:09

On Sat, 19 Jan 2002 13:56:49 +0100, "Carsten Højgaard" <no@reply.dk>
wrote:

>if (totprice <= 1500 && totprice < 150)

1500 er altid større end 150, så ovenstående kan reduceres til:

if( totprice <150 )

vh. ld

Fra : Lars Dam

Dato : 19-01-02 14:06

On Sat, 19 Jan 2002 13:40:37 +0100, "HALLUM" <ph@hallums.dk> wrote:

> [...]
>(totprice<150)" .... og flere andre måde .- men jeg kan bare ikke få
>det til at fungere og gennemskue løsningen.....

if( totprice>=150 && totprice<=1500 ){
   efterkrav
}else{
   forudbetal
}

vh. ld

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 19-01-02 15:00

HALLUM wrote:

> [...]
>
> Hvis beløbet (totprice) er under 1.500,- kroner kan efterkrav benyttes
> - ellers henviser den til forudbetaling.

Er ovenstående ikke Javascript-kode i stedet for Java-kode?
Hvis ja, så gør du det ret let for brugerne at ændre priserne på varerne,
hvilket er knap så ønskværdigt for forhandlere.

--
Jonas Kongslund <jonas(at)kongslund.dk> XNS: =Jonas Kongslund

When you want to change the world, you don't see the dawn by
getting up early - you see it by not sleeping through the night.

Fra : HALLUM

Dato : 19-01-02 15:30

> Er ovenstående ikke Javascript-kode i stedet for Java-kode?
> Hvis ja, så gør du det ret let for brugerne at ændre priserne på varerne,
> hvilket er knap så ønskværdigt for forhandlere.

Jo det har du ret i *S*
Så en kontrol er nødvendig - men bare det virker ;.-)
mvh. Hallum

Fra : HALLUM

Dato : 19-01-02 15:31

Tusind tak for alle de hurtige svar - nu virker det efter hensigten !
Super af Jer - tak for hjælpen !
mvh. Hallum