VGA ud af iMac'en -> ind i fjernsynet!
Fra : Eliasen

Dato : 19-01-02 10:31

Lidt i tråd med en tidligere tråd vil jeg gerne have opklaret hvad
der skal til for at sende mit VGA-signal ud af subj. til et TV, der
_ikke_ har VGA IND. Kan signalet konverteres til brug i S-VHS, i SCART
eller i phono-bøsningerne (VIDEO IN) bag på TV'et. Ved nogen hvor man
evt. kan købe et sådant stik (såfremt det findes) og måske et ca.
prisleje?!??

/Eliasen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-01-02 11:44

Eliasen <minus.eliasen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> eller i phono-bøsningerne (VIDEO IN) bag på TV'et. Ved nogen hvor man
> evt. kan købe et sådant stik (såfremt det findes) og måske et ca.

snak med din radion/tv forhandler, hvis dit TV har RGB på én af SCART
portene burde det være muligt at lave en konverter.

<icq:131382336>

Fra : Magnus Rohde

Dato : 19-01-02 11:53

> [...]

> eller i phono-bøsningerne (VIDEO IN) bag på TV'et. Ved nogen hvor man
> evt. kan købe et sådant stik (såfremt det findes) og måske et ca.

Hvis du har en af de nye iBooks (iceBook) skal du bruge et AV- kabel,
der skal sidde i AV porten. Jeg tror de koster ca. 150 - 200 bananer, og
kan købes ved en Apple forhandler (Fredgaard, Macxpres, Officeline, etc)

Magnus

Fra : Eliasen

Dato : 19-01-02 12:02

> [...]
og
> kan købes ved en Apple forhandler (Fredgaard, Macxpres, Officeline,

Det er iMac DV SE

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-01-02 12:05

Magnus Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote:

> Hvis du har en af de nye iBooks (iceBook) skal du bruge et AV- kabel,
> der skal sidde i AV porten. Jeg tror de koster ca. 150 - 200 bananer, og
> kan købes ved en Apple forhandler (Fredgaard, Macxpres, Officeline, etc)

den ny iMac har iøvrigt samme port, så det er let at slutte den til sit
TV eller projektor. (spil, iPhoto slideshow, PP præsentationer
ogselvfølgelig DVD & iMovie film)

<icq:131382336>

Fra : Jesper

Dato : 19-01-02 13:52

in article 3c493ccc$0$260$ba624c82@nntp02.dk.telia.net, Eliasen at
minus.eliasen@mail1.stofanet.dk wrote on 19/01/02 10:30:

> [...]
> eller i phono-bøsningerne (VIDEO IN) bag på TV'et. Ved nogen hvor man
> evt. kan købe et sådant stik (såfremt det findes) og måske et ca.

Hvis det er en nyere iMac med FireWire så findes der konverterbokse der kan
bruges. Hvis du I forvejen har et DV kamera kan det sikkert bruges til at
konvertere det digitale signal fra din iMac til et composit videosignal til
din videobåndoptager eller TV. Jeg kender desværre ikke prislejet.

Jesper

Fra : Eliasen

Dato : 19-01-02 14:03

> [...]
videosignal til
> din videobåndoptager eller TV. Jeg kender desværre ikke prislejet.

Denne konverterboks produceres af? Nogen der ligger inde med den
information?

/ Eliasen