Brændeproblem
Fra : Bjarne Hansen

Dato : 19-01-02 00:42

CD-rom,en som jeg vil kopiere fra viser sammenlagt 3.52 GB.
Setup viser 884.278 kb.
Det undrer mig, at så meget kan være på en CD-rom.

Det kan naturligvis ikke umiddelbart overføres til et medie på 650-700 MB.
Eller kan det?
Findes der evt en mulighed komprimering ?
En anvisning vil være velkommen.

Mvh
Bjarne

NB: Brænderen er en HP 8210 i

Fra : Madsen

Dato : 19-01-02 02:47

On Sat, 19 Jan 2002 00:41:38 +0100, "Bjarne Hansen"
<bjarne.inger@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>Eller kan det?
>Findes der evt en mulighed komprimering ?

Hej

Der er noget helt galt. Det er vel ikke en DVD du forsøger at kopiere?

Der kan kun være 650 eller 700 Mb på en CD. ( dog op til 790 MB på
specielle 90 minutters skiver )

Enten er CD'en i stykker eller også er der noget galt med dit CD drev.
Prøv lige skiven i en anden maskine

Mvh Madsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-01-02 02:50

Hej!

Madsen wrote:

> Enten er CD'en i stykker eller også er der noget galt med dit CD drev.
> Prøv lige skiven i en anden maskine

Det kan sagtens være kopibeskyttelsen, der spiller ind her. Nogen
spilfabrikanter har lavet skiver som tilsyneladende indeholder 3-4GB data
hvilket forvirrer div. brænderprogrammer. Jeg mener at kunne huske Commandos:
BEL som et sådant spil.

Er det tilfældet så burde FireBurner e.lign. give bedre resultater end alm.
"konsum"-programmer til cd-brænderen.

--
Mvh, Kim Voss Schrader