TDC fjerner SMS kvittering.
Fra : Fischer

Dato : 18-01-02 20:33

Nedenstående er set på www.vic.dk.
Jeg håber det også kommer til at gælde Telmore.

*Fischer

----------------------------

Ændring - nu får du ikke længere automatisk en SMS-bekræftelse

TDC Mobil har indtil 15. februar 2002 automatisk sendt en SMS-bekræftelse
til dig når du har sendt en SMS-besked. Bekræftelsen har oplyst om din
SMS-besked:
· er modtaget
· ikke kunne afleveres til modtageren
· forsøges leveret senere fordi modtagers mobiltelefon f.eks. er slukket
eller uden for dækning
Fra 15. februar 2002 får du som kunde hos TDC Mobil ikke automatisk tilsendt
en SMS-bekræftelse på om din SMS-besked er modtaget.

Hvornår fjernes den automatiske SMS-bekræftelse?
Den automatiske SMS-bekræftelse fjernes den 15. februar 2002.

Hvad koster det at få en SMS-bekræftelse?
Det koster ikke noget at få en SMS-bekræftelse - heller ikke efter 15.
februar 2002.

Hvorfor fjernes den automatiske SMS-bekræftelse?
Den automatiske SMS-bekræftelse fjernes fordi vi har erfaret at størstedelen
af vores kunder ikke ønsker at modtage en bekræftelse. Men at de gerne vil
have mulighed for selv at vælge om de vil modtage en SMS-bekræftelse.

Hvordan får jeg en SMS-bekræftelse efter den 15. februar 2002?
Hvis du taster *0# (Stjerne - Nul- Firkant)som det første når du skriver din
SMS-besked, får du en SMS-bekræftelse på om din SMS-besked er modtaget, ikke
kan afleveres eller forsøges afleveret senere.

Bemærk:
· Du skal taste *0# hver eneste gang du ønsker at modtage en SMS-kvittering.
Det er altså ikke noget du kan gøre en gang for alle.
· *0# Fungere både med og uden mellemrum efter #.
· *0# kommer ikke ud til modtager
· *0# tæller med i de 160 tegn der er plads til i en SMS

Hvilke andre muligheder findes der for fremover at få en bekræftelse på om
mine afsendte SMS'er modtages, ikke kan afleveres eller forsøges afleveret
senere?
Hovedparten af mobiltelefonerne på markedet har mulighed for at erstatte den
automatiske SMS-bekræftelse. Dvs. mobiltelefonen kan indstilles til
automatisk at levere en bekræftelse på hvorvidt de SMSer du sender er
modtaget, ikke kan afleveres eller forsøges afleveret. Du skal altså kun
indstille mobiltelefonen en gang for alle.

Fra : Steffen Larsen

Dato : 18-01-02 21:07

Fra : Hans Pedersen

Dato : 19-01-02 11:26

On Fri, 18 Jan 2002 20:33:11 +0100, "Fischer" <express@get2net.dk>
wrote:

>Nedenstående er set på www.vic.dk.
>Jeg håber det også kommer til at gælde Telmore.

Det er jo fremragende! Tænk, at TDC nu har prøvet at lytte til, hvad
deres kunder ønsker! Stort.

Men det kommer osse til at fungere for os, der er kunde hos Telmore,
idet Telmore også anvender TDC's SMS-system (der i øvrigt er voldsomt
langsom for tiden).

--
Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Frank W

Dato : 19-01-02 11:45

On Sat, 19 Jan 2002 11:26:11 +0100, Hans Pedersen <h2ns@nospam.dk>
wrote:

>Men det kommer osse til at fungere for os, der er kunde hos Telmore,
>idet Telmore også anvender TDC's SMS-system (der i øvrigt er voldsomt
>langsom for tiden).

Langsom er ikke ordet...fik lige en SMS om at der lå en email til mig
på min emailkonto (har SMSforward til min mobiltelefon - Telmore) som
jeg havde svaret på over over en uge siden

Hilsen
Frank W.

Fra : Mickey

Dato : 20-01-02 01:19

Hans Pedersen <h2ns@nospam.dk> wrote in

> Men det kommer osse til at fungere for os, der er kunde hos
> Telmore, idet Telmore også anvender TDC's SMS-system (der i
> øvrigt er voldsomt langsom for tiden).

det kommer til at virke for alle der bruger TDC's SMSC

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
http://susie.dk/apg - hvis du trænger til nyt password!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-01-02 12:00

Fischer skrev:

>Men at de gerne vil
>have mulighed for selv at vælge om de vil modtage en SMS-bekræftelse.

Yups, så tag da og understøt standarden, så man kan vælge det i
telefonens menusystem!

Jeg har en Nokia 6210 og er sådan set glad nok for denne bekræftelse,
da min telefon ikke bipper/vibrerer når der kommer en kvittering ind,
den opfatter dem ikke helt som en almindelig SMS-besked, men netop som
en kvittering - smart.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Klaus Autzen

Dato : 19-01-02 14:46

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
SMS-bekræftelse
> til dig når du har sendt en SMS-besked. Bekræftelsen har oplyst

Gisp! Jeg bruger det i forbindelse med alarmsystemer, hvor der
checkes at SMS er modtaget korrekt..

Nøjagtigt _hvor_ har du fundet det på VIC?

pft

Klaus

Fra : CHAPY/ Kasper Peders~

Dato : 19-01-02 15:39

Sikke noget lort, jeg er da glad for min REPORT på sms

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 19-01-02 16:04

"CHAPY/ Kasper Pedersen" <chapy@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Sikke noget lort, jeg er da glad for min REPORT på sms

Så få dig en tlf der kan gi' dig rapporter om afsendelsen (modtaget/ikke
modtaget)
Det kan de fleste Nokia'er...

Eller brug *0#

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-01-02 23:42

Søren C. Fischer skrev:

>Så få dig en tlf der kan gi' dig rapporter om afsendelsen (modtaget/ikke
>modtaget) Det kan de fleste Nokia'er...

TDC understøtter ikke standarden, og derfor er det lige gyldigt om man
har slået funktionen til eller fra.

>Eller brug *0#

Yup.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Mickey

Dato : 20-01-02 01:20

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote in

> TDC understøtter ikke standarden, og derfor er det lige gyldigt
> om man har slået funktionen til eller fra.

men det er jo netop det de vil til...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-01-02 02:26

Mickey skrev:

>men det er jo netop det de vil til...

Ahh, det overså jeg - det var dælme lækkert.

Mon de har skiftet deres SMS-system ud, eller har leverandøren bare
endelig fået indrettet sig efter standarden?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Mickey

Dato : 20-01-02 03:00

> Ahh, det overså jeg - det var dælme lækkert.

hehe, det gi'r altid fede samtaler når den ene part har misset
pointen ;))

> Mon de har skiftet deres SMS-system ud, eller har leverandøren bare
> endelig fået indrettet sig efter standarden?

godt spørgsmål ;)

Fra : KGB

Dato : 22-03-02 11:49

Nope, NOKIA kan ikke, men Ericsson kan ... - heh

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-03-02 12:37

KGB skrev:

>Nope, NOKIA kan ikke, men Ericsson kan ... - heh

Hmm, de Nokia jeg har haft (og har) kan nu gøre det uden problemer.

Tryk venligst reply ved det indlæg du svarer på. Du har trykket reply
ved mit indlæg, men svarer på noget Søren skrev...

venligst,
Lasse Hedegaard

Du kan nu få opdateret softwaren i din Nokia-telefon,
og du kan få ekstra spil i alle udgaver af Nokia 3210.

Fra : KGB

Dato : 22-03-02 13:20

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message

> Hmm, de Nokia jeg har haft (og har) kan nu gøre det uden problemer.

Nå, de Nokia'er jeg har haft har også kunnet, men ikke når det kom til TDC,
så modtog man en sms uanset hvad. Og det er en helt anden feature end den
som Nokia-standarden kan håndtere. Derimod klarer Ericsson dette problem
uden videre

Men hvis din N- kan klare TDC's sms-udsendelse, så trækker jeg min udtalelse
tilbage

> Tryk venligst reply ved det indlæg du svarer på. Du har trykket reply
> ved mit indlæg, men svarer på noget Søren skrev...

sorry -

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-03-02 13:57

KGB skrev:

>Men hvis din N- kan klare TDC's sms-udsendelse, så trækker jeg min udtalelse
>tilbage

Det kan den. Det er netop det den tråd du skriver i handler om...

At TDC ændrer deres opsætning, så nu 'lytter' systemet til afsenderen,
om han/hun vil have en kvittering.

Fra : KGB

Dato : 22-03-02 14:26

> At TDC ændrer deres opsætning, så nu 'lytter' systemet til afsenderen,
> om han/hun vil have en kvittering.

Jo, jo ... det har jeg fattet, men Erix kunne også før ... og jeg troede det
var det du skrev.

Nå, men lad os slutte her, for vi er jo tydligvist enige

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Paasken.dk

Dato : 22-03-02 16:45

Start din besked med: *0#
for at få en kvittering.
Det kan alle telefoner.

Med venlig hilsen

Michael Kjærsgård
E-mail: webmaster@post10.zzn.com
Tel.: +45 51296626
Web: http://www.vindenand.dk
http://www.paasken.dk
http://www.funnysite.tk
http://www.vitsms.tk

Fra : Fischer

Dato : 19-01-02 15:53

> Gisp! Jeg bruger det i forbindelse med alarmsystemer, hvor der
> checkes at SMS er modtaget korrekt..

Kan du ikke bare indsætte *0# i den SMS du sender?

> Nøjagtigt _hvor_ har du fundet det på VIC?

Der er en henvisning til det på hovedsiden www.vic.dk
Det er noget flash-fis, så jeg kan ikke give en direkte henvisning

*Fischer

Fra : Nick Christensen

Dato : 19-01-02 19:50

http://www.vic.dk/vic/sms/sms_kvittering.htm

Fra : Mickey

Dato : 20-01-02 01:20

"Klaus Autzen" <teledk@autzen.com> wrote in

> Gisp! Jeg bruger det i forbindelse med alarmsystemer, hvor der
> checkes at SMS er modtaget korrekt..

tag det helt roligt - hvis du beder om det får du den stadigvæk...

Fra : H3nrik V!

Dato : 22-01-02 20:17

Fedt nok! Min Erektion T39 understøtter også den lidt smartere rapport.
Men... Kvitteringen er jo fed nok at få, hvis SMS'en IKKE kan leveres - det
er rart at vide om det er fordi mobilos er slukket, hukommelsen er fyldt op,
eller om ens fede pølsefingre har tastet forkert og sendt til et nummer, der
ikke eksisterer...

/H3nrik!