[UT] Glæder mig som en lille dreng til Unr~
Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 18-01-02 20:28

Se lige her:

http://www.unreal2.com/gallery.html

og for det ikke skal være løgn er der også et UT2 på vej. Min plan er at
købe ny PC når de kommer

Mvh

Bruno

Fra : Rune Manscher

Dato : 18-01-02 20:31

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message
> Se lige her:
>
> http://www.unreal2.com/gallery.html
>
> og for det ikke skal være løgn er der også et UT2 på vej. Min plan er at
> købe ny PC når de kommer

Har det på samme måde - jeg er ved at kigge på ny puter nu, men har just
valgt at udskyde det til Unreal 2 kommer...

*Rune

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-02 20:49

fy for f... det ser godt ud (kan måske få ny pc når den tid kommer)

Fra : Brian Hansen

Dato : 19-01-02 00:28

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:3C487724.8090602@worldonline.dk...
> Se lige her:
>
> http://www.unreal2.com/gallery.html
>
> og for det ikke skal være løgn er der også et UT2 på vej. Min plan er at
> [...]

Hey.

Oh yeah, må indrømme at det ser godt ud, men jeg er åbentbart osse
en af mange der sidder med noget forældet issenkram, så måske sku'
man begynde at spare sammen allerede nu!!!...
Men selvfølgelig hvis man skal følge hvad der ellers er udgivet af spil,
så har de det sgu med at være ret så meget forsinket!...
Spørgsmålet er om det i det hele taget kommer i løbet af 1/4 2002.
som de skriver, hmmm, lad os nu se, vi havner sgu nok i 2003 inden...
Men rolig nu, ikk' alt det kritik... Glæder mig som et lille barn som
var det juleaften, håber så bare at der er kommet penge nok i kasssen!..
En lille detalje jeg faldt over; de skriver at Skaaj fra Unreal er det eneste
creatur der får lov at lave ravage igen, men hvad med de dersens flyvene
creatures som jeg mindes at have været oppe at tottes med!!!...
Der jeg vil hen er at under Screenshots er der et billede hvor man kan
se nogen sådan flyvende creatures, eller er det bare nogen der ligner?..

Brian Hansen

Fra : MOA

Dato : 19-01-02 00:34

Når spillet kommer må jeg have et g-force 3...ellers går det bare ikke...:o/
Har prøvet en alpha udgave af UT2 (uden bots desværre) men jeg kan love for
at det er flot grafik, desværre hakker det for vildt på min t-bird 1200
mhz/512mb ram/gforce 2

Spillet i alpha udgaven fylder godt 1 gb

> Der jeg vil hen er at under Screenshots er der et billede hvor man kan
> se nogen sådan flyvende creatures, eller er det bare nogen der ligner?..

Det er en eller anden form for flyveøgler? en af de baner jeg har prøvet er
sådan noget urtids agtigt noget, med en masse flyveøgler og underlige
sumpdyr!

MOA

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 19-01-02 00:45

MOA wrote:

> [...]
> at det er flot grafik, desværre hakker det for vildt på min t-bird 1200

Må lige rette dig her. Den udgave som slap ud i forbindelse med en messe
sidste år er ikke en alpha version, men blot en meget tidlig teknologi demo!

Jeg tror sådan set din maskine vil kunne trække det endelige spil helt
fint, da der med sikkerhed er foretaget mange optimeringer siden, omend
at det vil være nødvendigt med et grafikkort som understøtter de nye Dx8
features i hardware. (Påtænker selv et Radeon 8500 hvis ikke der kommer
et KyroXX eller et Gf4 der er bedre)

Bemærk forøvrigt at man på Unreal2 siden kan downloade tapeter til
skrivebordet. Og det nyeste er et screenshot ikke noget som er lavet i
Photoshop, som man ellers ofte ser hos fx. M$

For en illustration af hvad Dx8 hardware kan i U2 så hent følgende
videoklip og kig på røgeffekterne - det er for vildt!

http://www.gamerzzone.de/index.php?go=dlsearch&string=Unreal%202%20Movie%20(Deutsch)&option=go

Mvh

Bruno aka. Cool.DK

Fra : MOA

Dato : 19-01-02 01:10

I stand corrected

Filen blev bare sendt til mig som værende en alpha, men du har sikkert ret?!

Tror hellere at jeg må til at sætte mig lidt mere grundigt ind i hvilket
grafikkort jeg skal have, da jeg ikke kender til dem du nævner.

Det nuværende UT understøtter jo som sagt flere typer grafik drivere open
gl, direct 3d m.fl.
Men jeg har aldrig helt fundet ud af hvilken drivere der var de bedste til
UT eller hvilken grafik kort der var de bedste?

Jeg kan huske en diskussion der kørte i a.g.u.t for et stykke tid siden,
hvor der var nogle der nævnte at UT slet ikke var optimeret til nvidia men
at der faktisk var andre kort som var bedre. Er det korrekt?

MOA

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 19-01-02 01:38

MOA wrote:

> Tror hellere at jeg må til at sætte mig lidt mere grundigt ind i hvilket
> grafikkort jeg skal have, da jeg ikke kender til dem du nævner.

Det er heller ikke nemt at følge med. Jeg benytter en række udenlandske
hjemmesider for at holde mig nogenlunde orienteret.

http://www.lostcircuits.com/index.html

og

http://www.anandtech.com/

er ikke dårlige steder at starte da de dækker bredt og samtidg gider
forklare/lave guides.

> [...]
> hvor der var nogle der nævnte at UT slet ikke var optimeret til nvidia men
> at der faktisk var andre kort som var bedre. Er det korrekt?

Oprindeligt blev Unreal udviklet så den kunne køre i ren software mode,
altså uafhængigt af et 3D kort, og så optimeret til Glide (3dfx altså
Voodoo kortene).

Hen af vejen kom der så opdateringer til enginen og da UT kom på
markedet var situationen den at D3D kørte godt, med S3 Metal kunne man
bruge high-detail textures fra CD2, OpenGL fungerede hvis man var
heldig og Glide var det mest optimale. Siden da er der så kommet flere
opdateringer af Unreal enginen i den udgave som driver Unreal/UT således
at D3D og OpenGL må betragtes som værende lige så gode som 3dfx og endda
bedre på enkelt områder. Har man en langsom CPU er Glide dog nok stadig
at foretrække.

Man kan også spille Unreal og UT under Linux og på en Mac, de to
platforme har meget af æren for at OpenGL understøttelsen overhovedet
findes i Unreal enginen. På teknologi siden (www.unrealtechnology.com
svjh) kan man hente beta renderers som opdatere ens UT udover version
4.36 (og Unreal udover 2.26F), finder man den rigtige vil man nok kunne
hente lidt performance og muligheden for at benytte de kanon flotte
textures som findes på CD2.

Selv spiller jeg UT med et KyroII kort og det kører rigtig godt
(1600*1200 32 bit med 60-70 fps i gennemsnit) selv om jeg kun har en
Celeron 566@850 Mhz. Hvis jeg spiller Instagib på et stort map, fx. Face
eller HallofGiants, så spiller jeg i 1920*1440 32 bit for det gør det
muligt at skelne mellem ven og fjende på LANG afstand, og så lever jeg
med at frameraten falder til 30-40 fps.

Mvh

Bruno aka. Cool.DK