fejl jeg ikke kan gennemskue! hjææææælp
Fra : Kim Schulz

Dato : 18-01-02 18:52

jeg roder med at lave et skakspil i java og med brug af swing, og har i
den forbindelse lige lavet mit check for skak og skakmat. da det skulle
kompileres ind, så kompilerer den fint, men når den køres så sker
følgende (og programmet starter aldrig - det stener bare der):

[kim@lifesuckz projekt]$ javac GUI_skak.java
[kim@lifesuckz projekt]$ java GUI_skak
libxalflaunch: dlsym: (null)
libxalflaunch: dlsym: (null)

hvad angår version af java så er her info :

[kim@lifesuckz projekt]$ java -version
java version "1.4.0-beta3"
Java(TM) 2 Runtime Environment, Standard Edition (build 1.4.0-beta3-b84)
Java HotSpot(TM) Client VM (build 1.4.0-beta3-b84, mixed mode)

jeg har testet med jdk1.3.0 men den har samme problem (samt de
sædvanlige font errors den spytter ud).

Nogen der ved hvad f***** dette kan betyde, og vigtigere endnu hvad man
kan gøre ved det.

MVH
Kim Schulz
--
[ http://www.schulz.dk - En nørds bekendelser! ]
[ Seneste artikel: ]

Fra : Lars Dam

Dato : 19-01-02 01:29

On Fri, 18 Jan 2002 18:51:32 +0100, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

> [...]
>kompileres ind, så kompilerer den fint, men når den køres så sker
>følgende (og programmet starter aldrig - det stener bare der):

Hm. Underligt.

>hvad angår version af java så er her info :
>

>[kim@lifesuckz projekt]$ java -version
>java version "1.4.0-beta3"

Jeg tror, at når hvci du ikke har et ekstremt behov for aller sidste
nye version af Java, så hold dig til det sikre. Dvs. prøv med 1.3

Fejlen ligner noget library fejl af en slags; noget man risikerer når
man bruger beta udgaver.

vh. ld

Fra : Kim Schulz

Dato : 19-01-02 18:48

On Sat, 19 Jan 2002 01:29:14 +0100
[snip]

> [...]
> nye version af Java, så hold dig til det sikre. Dvs. prøv med 1.3
>
> Fejlen ligner noget library fejl af en slags; noget man risikerer når

Det viste sig at være en java RE som ikke havde dræbt sig selv ordenligt
og derfor lå i baggrunden som en zombie og spærrede for oprettelsen af
nye. Da jeg skiftede til en anden bruger på min box, ja så virkede den
igen.

MVH
Kim Schulz