Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp lige : Nikon F65 / Canon EOS 300
Fra : Permoje

Dato : 18-01-02 15:08

Hej igen

Jeg vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig med mit problem..........

Jeg har besluttet at købe et af disse to kameraer.....Men hvilket ??? (begge
med original linse som følger med)

Jeg kan få dem til samme pris, og hvis jeg spørger i en forretning som
sælger begge mærker
får jeg beskeden ......KØB CANON.....

Spørger jeg så i den anden butik som lige ledes sælger begge mærker
får jeg beskeden........KØB NIKON.......

Så hvad skal man man lige gøre, det er mit første kamera til at tage
billeder af min lille søn.
OG DET SKAL ALTID STÅ PÅ AUTO FOCUS.
for jeg har ikke en dyt forstand på det, jeg vil bare have nogle ordentlige
billeder,
mit konfirmations kamera er noget skrammel.

Så hvad gør jeg lige ????

TAK FOR JERES HJÆLP.

Mvh. Permoje

Fra : orbital

Dato : 18-01-02 15:38

On Fri, 18 Jan 2002 15:08:13 +0100, "Permoje" <Permoje@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>billeder,
>mit konfirmations kamera er noget skrammel.

Hej

Jeg forstår bare ikke dit valg.

Jeg har haft Nikon med 3 løse objektiver. Men jeg blev træt af det
fordi jeg syntes, at remmen hindrede blodomløbet i skulderen på
rejser.

Nu bruger jeg et kompaktkamera Minolta Riva 75W.
http://www.minoltafoto.dk/produkter/produkt_kort.asp?gruppenavn=Minolta&ptype=2&p=p
det har 28-75 mm zoom. 28 mm er ekstremt vigtigt for mig. Det tegner
knivskarpt. Man kan vælge Riva 90 eller 150 hvis man kan undvære 28
mm.

Det kamera valg, du nævner er traditionelle halvprofessionelle
kamera'er, og du skriver selv at du ikke skal bruge det. Er det smart
? med sådan en gimmick om halsen.

Hvis det er en gimmick, du skal have. Hvorfor køber du så ikke et
Canon Ixus. Så er man også meget in.

mvh

John

Fra : Permoje

Dato : 18-01-02 15:56

Hej og tak for svarret.

Men de siger i alle foto forretninger at det er de kameraer (Spejlrefleks)
der tager de bedste billeder.

SÅ NU SKAL DU DA BARE GØRE MIG MERE FORVIRRET

De siger også at det er det eneste kamera du er sikker på at undgå RØDE
øjne, hvis der er en blitz monteret på "taget"........

Så jeg tror vel på dem (selv om det jo nok kan være dumt).........

Mvh. Permoje

Fra : SMF

Dato : 18-01-02 16:18

"Permoje" <Permoje@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> øjne, hvis der er en blitz monteret på "taget"........
>
> Så jeg tror vel på dem (selv om det jo nok kan være dumt).........

Hej

Jeg tror måske, at du lidt fejlagtigt går ud fra at et spejlrefleks
automatisk tager bedre billeder end alle andre typer kameraer. Det gør det
sikkert også _i de rette hænder_ og med personer som har erfaring med de
indstillinger som gør spejlrefleks til det ultimative.

Jeg har nemlig selv gjort den fejl for år tilbage, at købe et spejlrefleks
som begynderkamera, og billederne blev ikke bedre end med et 800 kr.
kompaktkamera! Tværtimod blev nat og indendørsbillederne rene katastrofer

Du får kun maksimalt udbytte af et spejlreflekskamera hvis du sætter dig
lidt ind i fotografering generelt.

Måske skulle du kigge dig om efter et kompaktkamera med indbygget zoom som
Orbital skriver andet steds i tråden?

Og hvis du kun vil bruge et spejlrefleks på aut. indstillinger, så synes jeg
det er, som at skyde gråspurve med kanoner...
Men enig, det ser da mere prof. ud at rende rundt med et SLR kamera om
halsen
Og du går nok aldrig forkert ved at købe Nikon eller Canon.

Pøj-pøj...

MVH
Steen

Fra : Peter Hyldrup

Dato : 18-01-02 16:53

Det der med "blitz monteret på taget" passer kun i det tilfælde at du bruger
en extern blitz, ikke den indbyggede !

Hvis du køber et EOS 300 og stiller det på "grøn firkant" fungerer det
ligesom et kompakt kamera.
--
Venlig hilsen

Peter

Fra : Christian Vandsø

Dato : 18-01-02 15:43

wrote:

>Jeg har besluttet at købe et af disse to kameraer.....Men hvilket ?

Det er vidst mere et religionsspørgsmål end end så meget andet.

>Så hvad skal man man lige gøre, det er mit første kamera til at tage
>billeder af min lille søn.
>OG DET SKAL ALTID STÅ PÅ AUTO FOCUS.

Nikon kameraet har en knap der hedder "Simple". Det lyder som det du
efterlyser.

/Christian
--
[ http://vis.mig.et.geekshow.dk ]
[ Non semper ea sunt quae videntur. ]

Fra : Trond Sagerup

Dato : 18-01-02 17:02

Christian Vandsø <christian@fabel.dk> writes:

| Nikon kameraet har en knap der hedder "Simple". Det lyder som det du
| efterlyser.

Det har Canon også (Heter Fullauto). Så det blir som du sier, et
spørsmål om religion.

Du (Permoje) kommer til å bli fornøyd med begge to. Kjøp det _du_
liker best. Og ikke kjøp et kompakt-kamera. Nye speilreflekskameraer
tar veldig gode bilder på fullauto (og begge har innebygd blitz), så
jeg garanterer at resultatet blir bedre med speilrefleks enn med
kompakt (om du ikke kjøper et veldig dyrt kompaktkamera.)

ps: beklager at jeg skriver norsk.

Trond
--
Walk softly and carry a megawatt laser.

Fra : Pico

Dato : 18-01-02 18:06

"Christian Vandsø" <christian@fabel.dk> skrev i en meddelelse news:p0dg4u4kjib1rkq5ub94okle6p2jhi2fh7@4ax.com...

> Det er vidst mere et religionsspørgsmål end end så meget andet.

Det er vist en sandhed, jeg valgte selv Canon 300 som suplement til
min Contax, men det kunne ligeså godt have været en Nikon

Når du ønsker "hovedsaligt" at tage portrætter (sønnen) vil jeg råde
dig til at købe et kamera med løs blitz og så sætte den til indirekte
belysning (i loftet eller købe en Omni (foto C har dem) hvid plastic
til at sætte over blitzhovedet, se i fjernsynet på pressefotograferne,
den er utrolig god og snilt de 260 kr. værd) så du yndgår "røde øjne".
For at opfylde de her få krav skal du nok have et spejlrefleks, det er
ikke mange kompaktkamera der kan tilsluttes løs blitz.

Det kan begge mærker opfylde og også lave spændende effekter.
Pico

Fra : Oeivind Jans

Dato : 23-01-02 18:23

Jeg Kender ikke Nikons Model, men har selv et Canon EOS 300 og er meget glad
for det. Full Autofunktionen fungerer glimrende.

MVH: Øivind