Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ny skærm kalibreres hvordan?
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 17-01-02 23:16

Hej

Jeg har netop købt en Sony HMD-A230 skærm. Den har et usædvanligt flot
billede, meget klart og gode farver.

Men for det første er jeg ikke helt 100 % på hvad jeg skal kigge efter ved
en skærmkalibration. For det andet har jeg ingen ICC-kode til at kalibrer
Photoshop med.

Skærmen ser fin ud, den kører på 1024x768 ved 85Htz som det anbefales.
Jeg har indstillet skærmen dels på skærmen selv, og bagefter i Adobe Gamma
Loader. Det ser også fint nok ud.

Men der findes ingen drivere til skærmen (har spurgt Sony) og derfor heller
ingen ICC-profil.
Så hvad med farveindstillingerne i Photoshop. Jeg vil jo gerne have at jeg
bruger den rette farveprofil.
Før havde jeg en Videoseven S70, og der var en ICC-profil med driverne til
at lægge i Photoshop. Så hvad gør jeg så nu uden den profil?

X-post dk.edb.hardware.skaerm, dk.fritid.foto