Låse fontstørrelsen, så man ikke kan ændre~
Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 17-01-02 23:09

Kan man låse 'Fonts' størrelsen i Frontpage 2000?
Eller rettere, hvordan har jeg fået det til at virke
på denne side?:
http://www.bbservice.dk/spectrus/

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-01-02 13:56

Nej det kan man ikke og det er også en dårlig ide. Man kan gøre det en
smule sværere ved at angive en fast størrelse med CSS. Det er udtryk
for dårligt design hvis man føler et behov for dette fordi det betyder
at man ikke har taget højde for at alle ikke ser lige godt og at
browser vinduet ikke nødvendigvis vil have den størrelse som man selv
designede efter.

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 18-01-02 14:02

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev:

> [...]
> at man ikke har taget højde for at alle ikke ser lige godt og at
> browser vinduet ikke nødvendigvis vil have den størrelse som man selv

Jeg kan godt følge dig, jeg syntes også mange af de nye
WEB sider jeg kommer ind på låst Font størrelse er
generende, da jeg har en 19" skærm og kører ved højere
opløsning, som WEB siden er designet til.

Jeg kan bare ikke forstå, hvordan jeg har fået det til at
virke på min startside: http://www.bbservice.dk/spectrus/
Men på de øvrige sider virker det ikke - hvad har jeg lavet,
så fonts str. er blevet fast på start siden ?

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
PSU-Moding der virkeligt duer til noget!!!

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-01-02 22:08

Skyldes at du bruger CSS med en fast størrelse som jeg beskrev
tidligere. Her er et eksempel:
span style="font-size:18.0pt;
Du bør bruge relative størrelser i stedet (em, %).