Stabilt bundkort - hvad skal man købe?
Fra : Alex

Dato : 17-01-02 22:27

Jeg skal bruge et stabilt og problemfrit bundkort + CPU + grafikkort
(+ lydkort.)

Ydeevne er faktisk helt underordnet - skal mest bruges til office +
internet, så ingen ny CPU er for langsom og jeg gider ikke betale 1000
kr. ekstra for noget der bare giver mig en marginal fordel i praksis.

Hvad skal man købe, hvis man vil have noget der bare virker og bliver
ved med at virke? (Og hvad skal man IKKE købe...?)

Alex

Fra : Deaster

Dato : 17-01-02 23:06

"Alex" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> internet, så ingen ny CPU er for langsom og jeg gider ikke betale 1000
> kr. ekstra for noget der bare giver mig en marginal fordel i praksis.

Et Soltek DRV2, jeg har aldrig haft så stabil en computer. På 2½ uge har jeg
ikke haft en eneste ulovlig handling, blå skærm eller lign., hverken i spil,
3dmark, OE eller Linux.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 18-01-02 01:04

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> wrote in message
> [...]
jeg
> ikke haft en eneste ulovlig handling, blå skærm eller lign., hverken i

Der kan jeg kun være enig. Jeg har også et SL-DRV2 (med en XP1600+) og det
har endnu ikke svigtet mig. Jeg synes eller jeg har belastet systemet hårdt
med video og lyd redigering, 3d-spil og 3d rendering. Den har stort set ikke
stået stille den sidste uges tid. Jeg var ellers lidt bange for ustabilitet
da jeg gik fra en bundsolid P3 på et bundkort med et godt gennemtestet Intel
BX chipset til noge med et VIA chipset.

Der er et udemærket lydkort på bundkortet men hvis du vil ha' mere en to
højtalere og bedre lydkvalitet, så kik efter Hercules Game Surround
Fortissimo II

Grafikkort... et uden blæser vil jo nok være at foretrække (mindre støj) Så
et ATI Radeon vil nok være et godt valg. Det har også en fin 2d
billedkvalitet

--
- Lars
http://opera.no - the fastest browser on earth!

Fra : Klitgaard

Dato : 18-01-02 11:58

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> ikke haft en eneste ulovlig handling, blå skærm eller lign., hverken i

Fuldstændig enig.

--
....Klitgaard

Fra : Esben

Dato : 18-01-02 01:48

> [...]
>
> Hvad skal man købe, hvis man vil have noget der bare virker og bliver
> ved med at virke? (Og hvad skal man IKKE købe...?)

Jeg har haft gode erfaringer med to intel chipsets: 440BX og 815e, men begge
er vel egentlig forældede (især 440BX). Den PC jeg bruger på mit arbejde
(intel 815e) har på et tidspunkt ikke været rebootet i over 3 uger og hele
tiden kørt uden knas.

--
Esben

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 18-01-02 11:28

Alex wrote:

> [...]
>
> Hvad skal man købe, hvis man vil have noget der bare virker og
> bliver ved med at virke? (Og hvad skal man IKKE købe...?)
<snip>

Jeg har kig på denne config til min svoger, der skal have
opgraderet sin gamle K6-2:

AMD Duron 700 shg.dk 405
NC Supersilent 1000 MHz Studiedata 290
Microstar K7T Turbo ATX CompuMail 899
ATI Radeon 7000 ITbutikken A/S 767
I alt 2361

Alt er med fragt, studiedata dog med afhentningsgebyr i stedet.

Hvis det var til mig selv ville jeg nok erstatte køleren med en
Alpha PAL 8045T + Pabst 80 mm low-noise, men prisen spiller også
en rolle i det valg der står ovenfor.

Hvis du ikke kan leve med kvaliteten af onboard-lyden, kan du
altid supplere med et lydkort efterfølgende, men med din
brugsprofil ville jeg prøve uden i første omgang.

Jeg har flere gange anvendt MSI's K7T til maskiner jeg har
samlet, og der har aldrig været problemer med dem.

Husk at kølepastaen er et væsentligt element ved NC-køleren, et
tyndt lag er nok - jeg ville så vælge at bruge Arctic Silver II
frem for den kølepasta der følger med, men prisen er ikke
medregnet, da jeg allerede har AS'en liggende

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.