hp890C printer problemer
Fra : Preben Vagn Knudsen

Dato : 17-01-02 21:43

Hej
Jeg har en tre fire år gammel hp890c printer, der indtil for nylig har
virket upåklageligt. Men nu kommer der ustandselig fejlmeddelelser om, at
hovedet sidder fast, men det gør det ikke. Jeg har prøvet at rense det klare
"indikatorbånd" der er spændt op bag ved printerhovedet, men det hjælper
ikke.

Hvad kan der være galt?

Jeg genfylder blækpatronerne, hvis det da har noget at sige.

Fra : D9N

Dato : 17-01-02 22:43

Hejsa

"Preben Vagn Knudsen" <pvk@NOSPAMimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
klare
> "indikatorbånd" der er spændt op bag ved printerhovedet, men det hjælper

der er flere muligheder:
din motor kan have svært ved at trække hovedet hen over stangen pga. snavs,
det kan renses med en tør klud, brug ikke olie, da der er bronce lejer i
holderen.

båndet er ikke klart men fyldt med en masse markeringer, det kan renses med
en klud med vand på, men pas på du ikke får ødelagt markeringerne.

dit carridge board i hoved-holderen kan være defekt
dit PCA board kan være defekt,

> Jeg genfylder blækpatronerne, hvis det da har noget at sige.

det har det, for genfyldte hoveder kan ødelægge PCA board samt carridge
board i hovedholderen, det er konstateret mange gange, man siger generelt
at et hoved kan genfyldes 3 gang, men da det er vigtigt at blækket er så
ledende som det skal være, og konsistensen er som den skal være for ikke
stoppe dyserne, og skabe kortslutning i hovedet, som gør at boardene brænder
af.
så derfor anbefaler jeg ikke genfyldning eller genbrugte hoveder

--
vh
D9N

Fra : Michael Carlson

Dato : 23-01-02 11:26

"D9N" <trans@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
brænder
> af.
> så derfor anbefaler jeg ikke genfyldning eller genbrugte hoveder

Når printeren er så gammel som den er og hvis den har printet mange sider ud
er det helt sikkeret derfor at den har problemmer jeg kan anbefale HP 920c
el. 940c der er nyere og bruger photoret 3.. 940c er hurtigere end 920c og
der er 200 .- foreskel men jeg kan varmt anbefale 940c bruger den selv

Hilsen Michael Carlson
Randers Computer Center