a.d.m. awards kategorier + nomineringer
Fra : Troels

Dato : 17-01-02 17:33

Ifølge min stofaserver er der ikke nogen som har startet en tråd om a.d.m.
awards kategorierne endnu, så det vil jeg hermed starte på..

ÅRETS UDENLANDSKE ALBUM
ÅRETS DANSKE ALBUM
ÅRETS UDENLANDSKE SINGLE / EP
ÅRETS DANSKE SINGLE / EP
ÅRETS UDENLANDSKE BAND
ÅRETS DANSKE BAND
ÅRETS UDENLANDSKE SOLIST
ÅRETS DANSKE SOLIST
ÅRETS NYE UDENLANDSKE NAVN
ÅRETS NYE DANSKE NAVN
ÅRETS UDENLANDSKE KONCERTNAVN
ÅRETS DANSKE KONCERTNAVN
ÅRETS UDENLANDSKE PLADECOVER
ÅRETS DANSKE PLADECOVER
ÅRETS UDENLANDSKE B-SIDE
ÅRETS DANSKE B-SIDE
ÅRETS DANSKE SANGERINDE
ÅRETS UDENLANDSK SANGERINDE
ÅRETS DANSKE SANGER
ÅRETS UDENLANDSK SANGER
ÅRETS UDENLANDSK HIT
ÅRETS DANSKE HIT
ÅRETS UDENLANDSK ROCK UDGIVELSE
ÅRETS DANSKE ROCK UDGIVELSE
ÅRETS UDENLANDSK POP UDGIVELSE
ÅRETS DANSKE POP UDGIVELSE
ÅRETS UDENLANDSK RAP UDGIVELSE
ÅRETS DANSKE RAP UDGIVELSE
ÅRETS UDENLANDSK DANCE/HOUSE/TECHNO UDGIVELSE (herunder remixes mhp.
dansegulvet)
ÅRETS DANSKE DANCE/HOUSE/TECHNO UDGIVELSE (herunder remixes mhp.
dansegulvet)
ÅRETS DANSKTOP UDGIVELSE
ÅRETS UDENLANDSK VIDEO
ÅRETS DANSKE VIDEO
ÅRETS UDENLANDSK SANGSKRIVER
ÅRETS DANSKE SANGSKRIVER
ÅRETS UDENLANDSK PRODUCER
ÅRETS DANSKE PRODUCER

(Inspireret af www.murmur.subnet.dk prisen, og DMA)

Hvad siger i? er det for mange eller mangler der nogen?

/Troels

http://home.musling.dk/~lundlaursen/dureforsog/
-Düreforsög-bootleg-bytte-bytte??? Send mig en mail tllund@hotmail.com

Fra : Robert Eriksen

Dato : 17-01-02 17:51

Troels wrote:

> Ifølge min stofaserver er der ikke nogen som har startet en tråd om a.d.m.
> awards kategorierne endnu, så det vil jeg hermed starte på..

æh.. jeg er muligvis fatsvag men hvad der a.d.m. ? en alt.dk variant af
dk.kultur ?

Fra : Troels

Dato : 17-01-02 19:47

> æh.. jeg er muligvis fatsvag men hvad der a.d.m. ? en alt.dk variant af
> dk.kultur ?

nope... en stavefelj....

troels

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 17-01-02 23:15

> ÅRETS UDENLANDSKE ALBUM
> ÅRETS DANSKE ALBUM
> ÅRETS UDENLANDSKE SINGLE / EP
> ÅRETS DANSKE SINGLE / EP
> ÅRETS UDENLANDSKE BAND
> ÅRETS DANSKE BAND
> ÅRETS UDENLANDSKE SOLIST
> ÅRETS DANSKE SOLIST
> ÅRETS NYE UDENLANDSKE NAVN
> ÅRETS NYE DANSKE NAVN
> ÅRETS UDENLANDSKE KONCERTNAVN
> ÅRETS DANSKE KONCERTNAVN
> ÅRETS UDENLANDSKE PLADECOVER
> ÅRETS DANSKE PLADECOVER
> ÅRETS UDENLANDSKE B-SIDE
> ÅRETS DANSKE B-SIDE

Personligt ville jeg ikke savne pladecovers og b-sider, men jeg ved ikke,
hvad andre siger til det...? Når vi nu alligevel allesammen downloader cd'er
fra nettet, hvad ved vi så om covers og hvilke sange, der er b-sider

Fra : Torben Larsen

Dato : 18-01-02 00:05

"Troels" <tllund[blah_blah]@hotmail.com> wrote in message
> Ifølge min stofaserver er der ikke nogen som har startet en tråd om a.d.m.
> awards kategorierne endnu, så det vil jeg hermed starte på..

> [...]
[.....snip]

Av, der var godt nok en del. B-sider - findes de stadig ;)
Kan sikkert ikke nominere nogen i alle kategorier - og skal lige have fundet
frem til hvilke der skal nomineres i det hele taget.
(Hint: Mercury Rev........)

Torben

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-01-02 00:39

"Troels" <tllund[blah_blah]@hotmail.com>
> Ifølge min stofaserver er der ikke nogen som har startet en tråd om a.d.m.
> awards kategorierne endnu, så det vil jeg hermed starte på..

Allerførst: Jeg synes, det er en glimrende idé at lave en
afstemning her i musikgruppen også.

> ÅRETS UDENLANDSKE SINGLE / EP
> ÅRETS DANSKE SINGLE / EP

> ÅRETS UDENLANDSK HIT
> ÅRETS DANSKE HIT

> ÅRETS UDENLANDSKE B-SIDE
> ÅRETS DANSKE B-SIDE

Alternativet er at sige bedste udenlandske hhv. danske sang og
droppe alle ovenstående. Det kan godt opfattes som ret ligegyldigt,
om en sang er udgivet som single eller ej, og især om sangen har
været et hit eller ej. Så ville det selvfølgelig ikke handle om single-
udgivelsen, og EP'er ville ikke være med. Jeg ville nok foretrække
en pris for bedste sang rent ud, også fordi det netop fokuserer på
det lidt magiske ved "den gode sang".

> ÅRETS UDENLANDSKE PLADECOVER
> ÅRETS DANSKE PLADECOVER

Disse synes jeg er spændende, og jeg ser dem gerne inkluderet.
Også fordi vi er et diskussionsforum, og emnet kan være interessant
at diskutere.

> [...]
> ÅRETS DANSKE RAP UDGIVELSE
> ÅRETS UDENLANDSK DANCE/HOUSE/TECHNO UDGIVELSE
> ÅRETS DANSKE DANCE/HOUSE/TECHNO UDGIVELSE

Jeg mangler så afgjort en soul/r&b-kategori. (At der så ikke har
været så meget dansk r&b er en anden sag.) Og den bør ikke
slås sammen med rap/hiphop.

Resten af kategorierne er jeg enig i.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Jakob Strandgaard An~

Dato : 18-01-02 10:12

Fremragende kategorier, bortset fra R´n´B, som jeg altså også mener skal
have en kategori.
Som den der startede diskutionen neden, synes jeg at vi skal sige at vi
holder os til disse katetgorier.

Vi skal jo også have fundet ud af hvem der skal nomineres.
Hvis det så viser sig at der er en kategori, som ikke er særlig interessant,
og der ikke er nogen der gider nominere nogen i en katagori, så sletter vi
den bare.

Vi skal også have fundet ud af hvem der producere siden. Hvad med dig Torben
Larsen er du igang???
Jeg har endnu ikke fået scriptet fra ham der lavede film afstemningen, men
jeg håber da at få det endnu.

Fra : Torben Larsen

Dato : 18-01-02 13:26

"Jakob Strandgaard Andersen" <jakobsa@mail1.stofanet.dk> wrote in message
[snip]
> [...]
> Larsen er du igang???
> Jeg har endnu ikke fået scriptet fra ham der lavede film afstemningen, men

Øhhhh, *strækker sin dovne krop*.....bøhhhhhh, hosthost - jeg er da stået op
igen i dag.
Hvordan skal siden se ud...? - jeg har ikke en stand forskid på asp, java,
cookies og alt det der. Just plain old html, bourbon and real ale.
Vil gerne hjælpe med at få skidtet sat op, læse korrektur, afprøve, designe
mm., men selve programmeringen tror jeg der er andre der kan klare bedre.
Med mindre dk.filmses (bemærk l'et !) asp-kode kan oversættes direkte uden
at have forstand på det.

Torben

Fra : Torben Larsen

Dato : 19-01-02 00:59

From: "Rune Bjerregaard" <Rune@Direkte.org(remove-this-for-reply)>
> Jeg kan lidt asp, så jeg ser lige om jeg får tid til at stykke noget
> sammen... Hvis andre går i gang så meddel det lige over tråden, ikk?
>

> Rune

RUNE......HJÆLP MIG LIGE !!!

Torben :)

Fra : Troels

Dato : 18-01-02 18:08

> Fremragende kategorier, bortset fra R´n´B, som jeg altså også mener skal
> have en kategori.

Sorry! Jeg lytter ikke selv så meget til R&B så jeg havde ikke lige tænkt på
den skulle med, men det er en ok i det at lave flere genrekategorier. Det
koster jo ikke noget ....

/Troels

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-01-02 16:22

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk>

> [...]
> udgivelsen, og EP'er ville ikke være med. Jeg ville nok foretrække
> en pris for bedste sang rent ud, også fordi det netop fokuserer på

Ingen andre der har taget stilling til ovenstående?

Jeg vil gerne uddybe på to punkter:

"Årets hit" er sikkert hentet fra DMA's kategorier. Jeg synes, det er
en dum kategori og har syntes det i årevis. Det er helt uklart, om der
er tale om en kåring af årets største hit eller af årets bedste sang eller
af årets bedste hit. Desuden er det en svær ting at definere et hit.

Med priser for bedste single, b-side og hit ville der stadig ikke være
nogen mulighed for at hylde et musiknummer fra et album, medmindre
nummeret er udgivet for sig selv eller som b-side eller blevet et hit
på anden vis. Det er noget skidt.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Torben Larsen

Dato : 19-01-02 16:33

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message

> Ingen andre der har taget stilling til ovenstående?

Jo, og jeg synes det lyder som en rigtig god idé. De nævnte kategorier
ligger tæt på hinanden, og bør slås sammen.
God ting at få med at en sang på en plade godt kan nomineres uden at være
udkommet på single.

Torben

Fra : nikolaj borg

Dato : 19-01-02 16:43

> Ingen andre der har taget stilling til ovenstående?

Jo, men når du har ret og argumenterer så godt for din sag synes jeg ikke,
at der er nogen grund til at ytre mig. Jeg siger vist mere end rigeligt i
forvejen

Desuden vil jeg gerne endnu engang slå på tromme for kategorien "Årets
musik-journalist". Her kan der sagtens deltage folk fra både radio, tv og
aviser.

/Nikolaj

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 19-01-02 21:33

> [...]
> nogen mulighed for at hylde et musiknummer fra et album, medmindre
> nummeret er udgivet for sig selv eller som b-side eller blevet et hit

Jo, jeg tog også stilling og synes at b-side skal droppes. Jeg kan ikke se
kategoriens berettigelse.

Ulrik

Fra : Christian Joergensen

Dato : 18-01-02 14:36

Troels <tllund[blah_blah]@hotmail.com> wrote:

> Hvad siger i? er det for mange eller mangler der nogen?

Der mangler lidt heavy kategorier. Jeg mener ikke at man kan ligge dem
under "Rock"-kategorien.

--
Christian Jørgensen / Never test for a bug you don't know how to fix.
http://www.razor.dk /

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-01-02 16:53

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk>

> Der mangler lidt heavy kategorier. Jeg mener ikke at man kan ligge dem
> under "Rock"-kategorien.

Det mener jeg godt, man kan. Men det er da bestemt en
mulighed at lave endnu flere genrekategorier.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Kasper Aae

Dato : 19-01-02 11:50

On Fri, 18 Jan 2002 16:53:22 +0100, "Peter Brandt Nielsen"

>Det mener jeg godt, man kan. Men det er da bestemt en
>mulighed at lave endnu flere genrekategorier.

Nja, hvis vi skal begynde at skelne mellem de forskellige rock-genrer,
så skal vi vel osse skelne mellem de forskellige elektroniske genrer?

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-01-02 15:27

"Troels" <tllund[blah_blah]@hotmail.com>
> Ifølge min stofaserver er der ikke nogen som har startet en tråd om a.d.m.
> awards kategorierne endnu, så det vil jeg hermed starte på..

I dk.kultur.film har vi også en filmanmelderkategori. Man kunne
have det samme her, dvs. en pris til bedste musikanmelder i
de danske medier.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 19-01-02 15:34

> I dk.kultur.film har vi også en filmanmelderkategori. Man kunne
> have det samme her, dvs. en pris til bedste musikanmelder i
> de danske medier.

Eller en pris for bedste musik-journalist i det hele taget. På trods af det
skrammel som Milling har kørende på P3 lige nu fortjener manden en pris :)

/Nikolaj

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-01-02 19:52

"nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk>

> Eller en pris for bedste musik-journalist i det hele taget. På trods af det
> skrammel som Milling har kørende på P3 lige nu fortjener manden en pris :)

Jeg hørte Tjeklisten, og så kom der det her bagefter...
Jeg var nødt til at slukke, da nogen (ham?) begyndte at
skråle et eller andet meget højt, som mine ører ikke kunne
tåle.

Jeg er enig i din betragtning om at udvide spektret lidt til
"bedste musikjournalist".

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Troels

Dato : 19-01-02 16:58

> Hvad siger i? er det for mange eller mangler der nogen?

Kom til at tænke på en "Life achievement award" eller hvad de nu hedder, dem
folk får for at have knoklet for musik længe?

+ evt. en for danske musik blad/avis/tidne/ugeskrift. Den er måske ikke som
fed, men kan måske bruges som en slags motivation for fortsat at skrive gode
artikler om musik på dansk.

/Troels

Fra : Torben Larsen

Dato : 20-01-02 16:33

Nå, det ser ikke ud til der sker så frygtelig meget mere mht. kategorier. Er
der nogen der har mod på en afrunding (kategorier 1.0 beta).
Har mailet med Jakob 'Zoidberg' fra dk.kultur.film, som lavede deres
afstemningshjemmeside. Han har ikke noget imod at låne os asp-koden, men
tilbyder også selv at redigere i den, så den passer til os. Men........så er
det jo at vi skal til at få fingeren (eller fingrene) ud, og blive enige om
de endelige kategorier, og dernæst må vi så hver især nominere.
Kan vi nå det i løbet af de næste fx 2 uger, eller er det for kort tid ? Jeg
regner med at afstemningssiden ligeledes skal være oppe i 1-2 uger.

Torben