forbrug starter?
Fra : Quarter

Dato : 17-01-02 17:16

Hej.

Har lige fået stofanet.

Så var det at jeg kom til at tænke på noget:

Starter den første måneds forbrug fra leveringsdato, eller den 1 i måneden?

Fra : Peter Tirsek

Dato : 17-01-02 18:24

Fra : Allan Olesen

Dato : 17-01-02 18:46

Peter Tirsek <usenet-spamtrap@tirsek.com> wrote:

>Gør det nogen forskel? Om forbruget måles som "0" fra den 1. til
>leveringsdatoen, eller om det først starter fra leveringsdatoen og kun
>går til den 31., kommer vel ud på et?

Tror du, det var de to muligheder, manden havde i tankerne?

Jeg synes, der er en tredje mulighed, der er særdeles nærliggende.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-01-02 20:49

> Gør det nogen forskel? Om forbruget måles som "0" fra den 1. til
> leveringsdatoen, eller om det først starter fra leveringsdatoen og kun
> går til den 31., kommer vel ud på et?

Nej, *det* gør ikke nogen forskel. Men hvis man f.eks. får stofa den 29. og
lige når de 300 Mb, så er man jo blevet lidt "snydt" for de sidste gratis
4,7 Gb.

Men jo, da jeg fik stofa, regnede de fra oprettelses datoen og til den 1.
som en hel månede. Jeg brokkede mig dog, og fik det til 60,- i stedet for
200,-

Frank

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-01-02 20:05

"Quarter" <flintendeligeglad@hotmail.com> wrote in

> [...]
>
> Så var det at jeg kom til at tænke på noget:
>
> Starter den første måneds forbrug fra leveringsdato, eller den 1 i

Tælleren plejer at nulstille til midnat den sidste dag i måneden så jeg
vil tro at du har fra dags dato til den 31/1 til at hente dine 4GB for
januar måned. Næste måneds forbrug tæller så fra den 1/2 til den 28/2
osv.

De kører ikke så vidt jeg har oplevet med "skæve" forbrugsdatoer som
kører afhængig af hvornår man fik oprettet sin forbindelse hos dem.

Mvh
Flemming

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-01-02 08:42

Quarter skrev:

>Starter den første måneds forbrug fra leveringsdato, eller den 1 i måneden?

Ingen af delene. Det starter når der kommer trafik på din linje.
Regn med at de 4 (snart 5) GB dækker en kalendermåned uanset om
du først lukker op for hanerne f.eks. den 20.

--
Bertel

Fra : Quarter

Dato : 18-01-02 11:30

Takker for jeres svar.

Jeg vil så overveje om jeg har travelt den 29-30 januar...

Quarter.