FTP-funktioner og "vanskellige" tegn i fil~
Fra : Henrik Olsen

Dato : 17-01-02 15:28

Jeg anvender PHP4s FTP-funktioner, bl.a. ftp_get og har haft problemer med
at overføre filer med "vanskellige" filnavne, som f.eks. kunne indeholde
tegnene "¿ú ñ" (fra latinosprog).

Er der nogle der har erfaring med dette? Hvordan håndterer jeg disse
filnavne?

SKAL de omdøbes for at virke?

Præcis hvilke tegn er mulige/gyldige?

Fra : Thïngmand

Dato : 18-01-02 09:08

> Jeg anvender PHP4s FTP-funktioner, bl.a. ftp_get og har haft problemer med
> at overføre filer med "vanskellige" filnavne, som f.eks. kunne indeholde
> tegnene "¿ú ñ" (fra latinosprog).

Hvilken server kører du på? *nix servere plejer heller ikke at være glade
for specielle tegn - hvad skal du bruge disse filer med specielle tegn til?
Det bedste ville være at omdøbe dem, så de kun indehold a-z0-9_- ellers vil
du helt sikkert få flere problemer...

Fra : Henrik Olsen

Dato : 18-01-02 10:19

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> wrote in message
> Hvilken server kører du på? *nix servere plejer heller ikke at være glade
> for specielle tegn - hvad skal du bruge disse filer med specielle tegn
til?

Begge servere (sender og modtager) kører Win2K server. Filnavnene afspejler
bl.a. personnavne og titler på kunstværker - det er ret væsentligt at denne
konvention bibeholdes - det har ikke været et problem ved lokalt brug, men
efter ftp-behovet er opstået har der været problemer, som jeg håber kan
løses.

> Det bedste ville være at omdøbe dem, så de kun indehold a-z0-9_- ellers
vil
> du helt sikkert få flere problemer...

Som sagt ovenfor, skal filnavnekonventionen gerne bibeholdes, hvis det er
muligt.

Fra : Henrik Olsen

Dato : 22-01-02 10:09

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> wrote in message
> Præcis hvilke tegn er mulige/gyldige?

Det kan næppe være rigtigt, at ingen kan svare mig på dette?

Der må være nogle specs for gyldige filnavne for ftp_get funktionen i PHP
4.x på en Win2K Server...

Fra : Thïngmand

Dato : 23-01-02 09:38

Selvom du vil få denne liste, vil du stadig skyde dig selv i foden - hvis
der er så vigtigt med de korrekte tegn, hvordan kan du så undvære nogle?

Som sagt, vil det kun give problemer...

Giv filerne et uniqid og lav en DB med denne id, samt filens rigtige navn -
så er der ingen begrænsninger (og problemer)

Fra : Henrik Olsen

Dato : 23-01-02 14:51

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> wrote in message
> Selvom du vil få denne liste, vil du stadig skyde dig selv i foden - hvis
> der er så vigtigt med de korrekte tegn, hvordan kan du så undvære nogle?
Fordi jeg fremover til andre projekter gerne vil vide præcist hvad der
gyldigt. Det undrer mig at det er så svært at få sådanne specs...

> Som sagt, vil det kun give problemer...
Ikke fremover, hvis jeg kunne få listen.

> Giv filerne et uniqid og lav en DB med denne id, samt filens rigtige
navn -
> så er der ingen begrænsninger (og problemer)
Ja, den har jeg tænkt - og det bliver desværre også løsningen i denne
omgang. Men de specifikationen for gyldige navne er stadigt savnet.

Fra : Henrik Olsen

Dato : 25-01-02 10:14

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> wrote in message
> Giv filerne et uniqid og lav en DB med denne id, samt filens rigtige
navn -
> så er der ingen begrænsninger (og problemer)

Vil det være muligt at lave et midlertidigt symbolsk link på en Win2K
Server, som vil kunne bruges til noget?

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-01-02 15:31

> Vil det være muligt at lave et midlertidigt symbolsk link på en Win2K
> Server, som vil kunne bruges til noget?

Windows, fat og ntfs understøtter mig bekendt ikke links. Hverken symbolske
eller hårde.
Det ville ellers være meget rart, ville i hvert fald gøre nogle ting nemmere
for mig.

--
Mvh.

Niels Andersen