Compaq ram
Fra : Peter Jensen

Dato : 17-01-02 14:34

Jeg står og skal bruge lidt ram til en compaq presario 5240 ..

Dog har jeg hørt at ikke alle ram er kompatible med compaq af uvisse
årsager...

Nogle der kan fortælle mig hvilket mærke jeg skal investere i?

Mvh.:
Peter Jensen

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 17-01-02 15:17

"Peter Jensen" <mentor@haiku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> årsager...
>
> Nogle der kan fortælle mig hvilket mærke jeg skal investere i?

Find en forhandler i nærheden af hvor Du bor, og sig til dem, at ram'en skal
kunne passe i en Compaq. De ved garanteret hvad det skal være for noget, og
Du vil ikke få problemer med at bytte/returnere den, hvis det viser sig at
det skal være et andet mærke.

Min Compaq kører fint med no-name ram, men det skulle byttes til en anden
slags, da den første klods jeg fik ikke virkede. Men ingen problemer hos
forhandleren (www.datatel.dk)

Mvh. Peter
www.peterbj.dk (Nu over 750 vitser!!!)

Fra : Per Pedersen

Dato : 17-01-02 22:30

Hej

5240 Memory
The Presario 5240 comes with a single 100-MHz 64-MB SDRAM DIMM for a
total of 64 MB, and have 2 additional empty memory sockets. System memory is
expandable to 384 MB by installing a 100-MHz, 128-MB SDRAM DIMM in each
memory socket. All DIMMs must support Serial Presence Detect Rev. 1.

Se mere på http://www.compaq.com/athome/support/msgs/5000/

Håber det kan bruges

Per

Fra : [3320] Jacob

Dato : 10-04-02 22:12

> [...]
> årsager...
>
> Nogle der kan fortælle mig hvilket mærke jeg skal investere i?

Jeg ved godt at tråden er tussegammel (17 januar), men vil alligevel bidrage
med mine erfaringer, evt. til glæde for andre da dette spørgsmål efterhånden
er en klassiker.
Jeg har nemlig haft præcis samme model, 5240. Jeg har udover de medflg. 64
MB ram yderligere installeret 2 x 128 MB PC133 "NoName" SD-RAM til 200,-
stk. købt i den lokale computerbiks.

Altså kan du roligt sætte hvadsomhelst i, bare det er SD-RAM. (Men det har
_du_ nok allerede fundet ud af...)

Mvh Jacob