ATA disk
Fra : Jan Hovard

Dato : 17-01-02 11:31

Er der nogle af jer der kender til at installere en ATA disk i en blå G3 der
er født med SCSI.
Kan det lade sig gøre og hvordan?
Jeg her en 80 GB Deskstar med Ultra ATA.

hilsen Jan hovard

Fra : Michael Horn

Dato : 17-01-02 18:53

Ja da.

Du køber et ATA PSI kort til din G3 og straks kan du køre alt ata/ide diske
cd'er etc

Ps jeg har et til salg 350

Mvh
Michael

Fra : Simon T

Dato : 17-01-02 19:16

Michael Horn <michaelhorn@mac.com> wrote:

> Ja da.
>
> Du køber et ATA PSI kort til din G3 og straks kan du køre alt ata/ide diske
> [...]

øhhh nej! Du tager din harddisk og sætter den til den controller der
sidder på bundkortet. Med mindre du vil bruge en plads på noget der er
på bundkortet...

med venlig hilsen

Simon T

PS: Michael, hvis du lige er flink at svare under det du svarer på...

Fra : Jan Hovard

Dato : 17-01-02 22:56

Det har jeg gjord, men jeg har problemer med at få disken til at mounte
automatisk ved opstart af computeren.

---JanH

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-01-02 23:34

In article <B86D06EE.2FDB%jan@hovard.dk>, Jan Hovard <jan@hovard.dk>
wrote:

> Det har jeg gjord, men jeg har problemer med at få disken til at mounte
> automatisk ved opstart af computeren.

Det er fordi ATA-controlleren på B&W G3'eren er noget bæ. Gå ind på
Macfixit og de hvordan du løser problemet.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 17-01-02 20:04

Michael Horn <michaelhorn@mac.com> writes:

> Ja da.
>
> Du køber et ATA PSI kort til din G3 og straks kan du køre alt ata/ide diske
> cd'er etc
>
> Ps jeg har et til salg 350

Hvad er det præcist for et kort?

--