Req: Vejkort over Kreta ?.
Fra : Brian

Dato : 17-01-02 10:10

Hvor kan man skaffe et godt vejkort over Kreta, og hvad hedder det.
Findes der et detaljeret online kort over øen et og andet sted på www......
?.

Mvh. Brian

Fra : Karsten Madsen

Dato : 17-01-02 17:38

Hej Brian

Prøv nordisk korthandel (Studiestræde 26-30, Kbh. K., 3313 2638,
www.scanmaps.dk), de skulle have et stort udvalg.

Personligt foretrækker jeg "Crete, Touring map" (1:100.000) udgivet af Harms
Verlag i Tyskland. Jeg købte det på Kreta i sommers til 3500 drachmar (10,27
Euro), ved ikke om det kan fås i Danmark. Dette er det _absolut_ bedste kort
jeg er støt på indetil videre !

Ift. online kort over øen, findes der lidt hist og pist af forskellig
kvalitet. Jeg har ikke en nøjagtig www adresse, men tag udgangspunkt i denne
her: http://www.islandstrolling.com/info/english/links_to_greece.htm og
forsøg dig frem.

Mvh.

Karsten

karsten@madsen.tdcadsl.nope.dk
(Fjern "nope" fra e-mail adressen)

Fra : Brian

Dato : 18-01-02 07:51

> [...]
(10,27
> Euro), ved ikke om det kan fås i Danmark. Dette er det _absolut_ bedste

Tak for hjælpen, jeg vil se om jeg kan skaffe ovenstående.
Jeg må ærlig tilstå at det kort vi fik af bil udlejningsfirmaet sidst vi var
på Kreta, nok nærmest var ubrugeligt. Ihvertfald hvis man ønsker at køre
bare en smule væk fra de store veje.

/Brian

Fra : Karsten Madsen

Dato : 18-01-02 11:17

Hejsa !

Så er kortet her _langt_ bedre. Vi har selv brugt det til at finde rundt på
de små veje omkring vest Kreta og i området omkring Sougia (sydkysten).

Jeg fandt forresten lige forlaget på nettet, det ser ud til at man kan
bestille kortet on-line hos dem. Her kommer adressen:

http://www.harms-ic-verlag.de/

Fra : Brian

Dato : 18-01-02 11:49

Hej !.

> Så er kortet her _langt_ bedre. Vi har selv brugt det til at finde rundt

> de små veje omkring vest Kreta og i området omkring Sougia (sydkysten).

Tja, der skal heller ikke ret meget til for at kortet er bedre ! .

> Jeg fandt forresten lige forlaget på nettet, det ser ud til at man kan
> bestille kortet on-line hos dem. Her kommer adressen:
> http://www.harms-ic-verlag.de/

Tak for det .

/Brian

Fra : Torben Andersen

Dato : 30-01-02 22:13

Jeg var på Kreta sommer 2001, og havde hjemme fra købt Politikens Tur-Kort
over Kreta det er i 1:230.000. det koster omkring 50 kr. og er alle pengene
hver.

Mvh. Torben Andersen

Fra : Brian

Dato : 04-02-02 15:38

> Jeg var på Kreta sommer 2001, og havde hjemme fra købt Politikens Tur-Kort
> over Kreta det er i 1:230.000. det koster omkring 50 kr. og er alle
pengene
> hver.
Er det en som føres i boghandlen ?, eller skal jeg regne med at den skal
bestilles hjem ?.

> Mvh. Torben Andersen
Må jeg spørge om du kommer fra Ribe egnen ? .

Mvh. Brian