Tv2
Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-02 07:24

Har indslaget været der (7:23), eller er jeg stået en hel time for
tidligt op (7.00)?

<icq:131382336>

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 17-01-02 07:44

> Har indslaget været der (7:23), eller er jeg stået en hel time for
> tidligt op (7.00)?

I flg. Mediamac kommer det 7.52

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
Beware of Owner!

Fra : Simon T

Dato : 17-01-02 08:04

Kaj Christiansen <kajc.nospam@nospam.com> wrote:

> I flg. Mediamac kommer det 7.52
>
> mvh.
> Kaj.

Og det var r**tyndt... Han nævnte iMac'en midt i en længere gennemgang
af nye ting. Han havde den ikke med, men måtte nøjes med at vise Apples
PR-billeder. Hvis der er nogen der alligevel vil se det, kan jeg godt
lægge det tilgængeligt på min hjemmeside. Indslaget om Mac fylder max 30
sekunder (inkl optakt)...

Med venlig hilsen

Simon T

Fra : Jakob H K

Dato : 17-01-02 10:54

> Og det var r**tyndt...

HI HI HI HI, tyndt er vist ikke dækkende, godt jeg ikke stod tidligt op
men så genudsendelsen.

Det var rigtig mormor IT journalistik . En snak om at trådløse ting
bliver det helt store. Wauw så bliver det muligt at bruge computeren
uden ledning,- det virker som sort magi , jeg begriber det ikke.

Tophistorie nummer 2) telefoner og pda'er smelter muligvis sammen,
gabbbbbbbbbb. At tænke sig en telefon med fuldt tastatur. Den historie
var vel forældet allerede sidste år, jeg vil sgu også til at være IT
journalist/ekspert/spåkone

Der manglede dog en historie om at der nu eksisterer et alternativ til
at skifte kanaler på fjernsynet med en lang pind. (men den blev vel
holdt tilbage af redaktionen af frygt for at det bliver for nemt at
zappe væk hvis man ikke kan tåle alle de banebrydende nyheder

Hygge

Jakob H K

Fra : IT-Sektionen

Dato : 17-01-02 18:07

Jakob H K skrev i meddelelsen <1f65hu1.gbwvg914b520zN%ingen@mail.dk>...

>Der manglede dog en historie om at der nu eksisterer et alternativ til
>at skifte kanaler på fjernsynet med en lang pind.

Det minder mig om manden, som har et ældre TV uden fjernbetjening.
En dag er hans fætter på besøg og spørger
"Skal du ikke ha'et TV med fjernbetjening"?
- "Næ, man skulle være et dovent svin, hvis man ikke kan få konen
eller et af børnene til at skifte kanal"

/Jørgen

Fra : Simon T

Dato : 17-01-02 18:07

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> HI HI HI HI, tyndt er vist ikke dækkende, godt jeg ikke stod tidligt op
> men så genudsendelsen.

og de to stjerner binder så bogstavet r sammen med tyndt og giver
RØVtyndt, der vist er lidt mere dækkende

> [...]
> gabbbbbbbbbb. At tænke sig en telefon med fuldt tastatur. Den historie
> var vel forældet allerede sidste år, jeg vil sgu også til at være IT

Han omtalte på et tidspunkt Moore's lov (der omhandler hastighed), og
brugte den på følgende måde:

[Snak om mobiltelefoner]

vært: ...de der små ting der kan de nu det samme som de store?
Kapacitet er det ikke længere noget problem?

IT-"expert": Nej, nej fordi det netop bliver fordoblet hver 18.
måned, så er det efterhånden ikke noget problem længere...

Man tager sig til hovedet (jeg gjorde i hvert fald)

Med venlig hilsen

Simon T

--
http://www.rhk.dk/users/mac

Fra : Richard Nees

Dato : 17-01-02 19:10

Nu har TV2 Gomorgen program jo aldrig blevet beskyldt for at gå i dybden med
emnerne.
Jeg er overrasket over, at Apple overhovedet bliver nævnt.

Jeg synes, der mangler et seriøst "teknologi-magasin" på TV, og her mener
jeg ikke PC-kørekort på DK4, men et program med fingeren på pulsen og alt
det dér.
Men de to licens-finansierede stationer med deres i alt 4 TV-kanaler kan nok
ikke se potentialet og det betragtes nok for at være for smalt.
Jeg tror, man overser hvilken interesse for moderne teknologi, der egentlig
er i den brede befolkning.

/Richard Nees

Fra : Kristian Stange

Dato : 17-01-02 22:54

On 17/01/02 19:10, in article 3c47137c$1@news.wineasy.se, "Richard Nees"
<nono@nopenope.nu> wrote:

> [...]
> ikke se potentialet og det betragtes nok for at være for smalt.
> Jeg tror, man overser hvilken interesse for moderne teknologi, der egentlig

Man behøver slet ikke et magasin på TV ­ hvad med at lytte til »Harddisken«
på DR1 ­ dampradioen ­ hver onsdag aften. Genudsendes søndag 17-18.30. Kan
også aflyttes på DR's web-site.
I aftes handlede en meget stor del af programmet om Apple. Klik ind på
www.dr.dk/harddisken og hør udsendelsen

Vgst
Kristian Stange

Fra : Jakob H K

Dato : 18-01-02 00:37

> Man behøver slet ikke et magasin på TV ­ hvad med at lytte til »Harddisken«
> på DR1 ­ dampradioen ­ hver onsdag aften.

Præcis, det er det fedeste program, og så kan man sidde ved sin computer
imens

Genudsendes søndag 17-18.30. Kan
> også aflyttes på DR's web-site.

Det vidste jeg sgu ikke, nu må jeg have en adsl

Hygge

Jakob H K

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-01-02 01:37

> [...]

> ikke se potentialet og det betragtes nok for at være for smalt.
> Jeg tror, man overser hvilken interesse for moderne teknologi, der egentlig

Jeg er fuldstændigt enig og jeg har også skrevet til TV2 om det emne,
men jeg har selvfølgelig ikke modtaget noget svar.

3 gange har jeg skrevet kommentarer/ros til TV2 om deres programmer, men
aldrig har jeg fået noget svar... Så holder man op med det!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Mikael Kern

Dato : 18-01-02 02:10

> 3 gange har jeg skrevet kommentarer/ros til TV2 om deres programmer, men
> aldrig har jeg fået noget svar... Så holder man op med det!

Hvis du kan nå at læse navnet på produceren/redaktøren/tilrettelæggeren af
programmet, når credits farer forbi. Eller huske navnet på journalisten/værten.
Og så sender en mail direkte til vedkommende, så er chancen for at din kommentar
bliver læst temmelig stor. Mht. svar er det ikke sikkert det hjælper, men fidusen
er at de ansvarlige gerne vil vide hvad seerne synes. Kan du rose
lyset/fotografen/scenografien el. lign først og så siden rakke ned på indholdet,
er det endnu bedre. Post til tv2@tv2.dk eller seerkontakt@tv2.dk eller
risros@tv2.dk når næppe frem, men post til enkeltpersoner gør, og man forsvinder
ikke i mængden. Hvis nu subject er: "Flot udsendelse om xxxxxx i går!" eller f.
eks. "Ros til fotografen på MorgenTV" så bliver din mail helt sikkert læst.

mvh Mikael Kern

--
Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman - EFP/OB/SNG Rentals
http://www.kern.dk

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 20-01-02 04:23

Mikael Kern <kern@kern.dk> wrote:

> [...]
> subject er: "Flot udsendelse om xxxxxx i går!" eller f. eks. "Ros til
> fotografen på MorgenTV" så bliver din mail helt sikkert læst.

Det er faktisk lidt et problem, at man ikke kan komme i kontakt med
folk. Jeg er godt klar over at mange "sære" mennesker vil misbruge det,
men jeg har et eksempel;

For en måneds tid siden fik jeg to mails fra AppleStore US. Welcome
Thomas, og jeg var oprettet og alt var fint.

Det undrede mig, da jeg ikke har Visa/Dankort eller kreditkort - men jeg
havde dog været inde på den nye danske AppleStore så jeg tænkte at jeg
nok havde oprettet "et eller andet". Som i kan se læste jeg faktisk ikke
de to mails.

Så kom der en mail der takkede for mit køb af en iPod ... øhh, javelja?
Og kort efter kom der en mail med mit registreringsnummer på den her
iPod, en med mit brugernavn og password til AppleStore og en med tak for
købet af noget tilbehør til "min" iPod. Jeg har aldrig købt noget hos
AppleStore :)

SÅ begyndte jeg at læse tilbage i mine mails. Det viser sig at en gut i
Californien har kunnet oprette sig i AppleStore med min @mac.com
adresse. Han hedder Thomas og hans efternavn starter også med B. Så han
har valgt thomasb at mac punktum com som iTools adresse, og det er
åbenbart gået glat igennem så han og jeg pludselig delte adresse.

Jeg ville oprindeligt have kontaktet Apple vedrørende dette, men kunne
absolut ikke finde nogen mailadresse jeg kunne være sikker på blev læst.

I stedet gik jeg på Google og fandt Mr. Thomas' mailadresse på hans
arbejde. Han blev naturligvis chokeret men også glad for at jeg gjorde
ham opmærksom på fejlen, han har snakket med Apple USA og de ved ikke
hvad der er sket. Men det er rettet nu.

Nå, det jeg ville sige var at det ville være godt med en mailadresse til
den slags "vigtige ting" :)

Mojn, Thomas

--
"There might be less software on the Mac side of the isle, but a lot of
what's produced for Windows isn't all that good. Crap does not survive

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-01-02 02:56

> [...]

> jeg ikke PC-kørekort på DK4, men et program med fingeren på pulsen og alt

ja, hardisken fik for nogle år siden lov til at sende et par programmer
(hardisken color) på den hemmelige kanal, men det var vist ikke den
store seer success.

<icq:131382336>

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 18-01-02 20:04

> [...]

> ikke se potentialet og det betragtes nok for at være for smalt.
> Jeg tror, man overser hvilken interesse for moderne teknologi, der egentlig

Godt nok er der da et fint lille display på min radio, men det er vist
kun i stand til at skrive en lille tekst med stationens navn, samt
muligvis en mini reklame, alt andet lige må jeg jo være mere visuelt
orienteret, da jeg nu helst vil se produkter for at kunne beundre/forstå
dem. Harddisken er aldrig slået igennem her, men et TV program ville
sansynligvis. Det kræver dog en hel del af produceren, da der altid vil
sidde en flok kværulanter, som kan påpege selv den mindste fejl for at
hævde dem selv.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk