Forslag til Firewire disk?
Fra : Lars Lindgren

Dato : 17-01-02 00:14

Hej Alle,

Jeg overvejer at anskaffe en Firewire disk på ca. 80 GB og vil gerne
høre om jeres erfaringer. Hvad er godt og hvad skal man holde sig fra!

P.t hælder jeg mest til en Lacie StudioDrive 80 GB til ca. 3000 ex. moms
hos Computerstore, men lytter gerne til gode forslag.

Vil det give nogle problemer at serieforbinde flere FW enheder fra
forskellige fabrikanter? (hvis der kommer flere til senere..)

Jeg antager at disken kan arkivdeles på normal vis, via Arkivdeling -
korrekt ?

Hvordan med diskutility-programmer ala Norton Utility, understøtter de
FW enheder? og hvis ikke hvordan kan man så sikre dataintegriteten?

Vil der være nogle problemer med at køre software fra disken?

Hvis den skal partitioneres, gøres det så vha. Apple Diskværktøj el.
følger den slags normalt med, fra producenten?

Hilsen Lars

Fra : Peter Gersmann

Dato : 17-01-02 19:53

In article <1f64nv0.1c0zxjm1kc94j4N%tegnestue@worldonline.dk>,
tegnestue@worldonline.dk (Lars Lindgren) wrote:

> Vil der være nogle problemer med at køre software fra disken?

De fleste programmer kører fint men f.eks. Matrox RTmac bryder sig ikke
synderligt om store videoklip hentet fra FireWire diske.

Bortset fra det er FireWire disken helt normal - arkivdeling, diskværktøjer,
kombination med flere formater.

I øvrigt findes der nu to lidt frække FireWire diske - den mindste iBook og
iPod kan begge fungere som FW diske + lidt ekstra.

//Peter Gersmann

Fra : Thøger Terp

Dato : 17-01-02 21:02

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> I øvrigt findes der nu to lidt frække FireWire diske - den mindste iBook og
> iPod kan begge fungere som FW diske + lidt ekstra.

Sandt, men ikke i 80gb klassen...

/Thøger
--
http://www.macnyt.dk
Hvis du vil vide noget om rigtige computere