Netværk og kopiering
Fra : Coach

Dato : 16-01-02 23:58

Hej

Jeg kører med 2 ens computere installeret i et peer to peer netværk.
De er sat nøjagtig ens op. Alle protocoller er der.
Netkortene er spritnye, men dog ikke samme mærke og model, men begge 10/100
netkort

Jeg har problemer med kopiering af filer fra nr. 1 til nr. 2, men ikke
omvendt.

Problemet består i at de filer der bliver kopieret fra 1 til 2, er ødelagte
når jeg forsøger enten at installere eller bare pakke f.eks. Zip filer ud.

Men kopiering fra 2 til 1 kører perfekt uden CRC error og ødelagte filer.

Er der nogen af Jer derude der fatter hvad der sker?

For jeg gør ikke.

-- Begge styresystemer er Windows2000 Pro.

mvh / best regards
Brian Jensen

Fra : Christoffer Gæmelke

Dato : 17-01-02 08:45

hmmm, jeg tror at jeg har samme problem. Jeg har lige købt en bærbar´, hvor
der ligesom på min stationære er win2000pro på. Jag kan godt installere
programmer fra installationsfiler, men den melder fejl på zip.filer, så jeg
er også interesseret i at høre forslag på svar til problemet.

Kan det være pga forskellige versioner af winzip? Hvis filerne er pakket med
en version og pakkes ud med en anden version?

Mvh Christoffer

Fra : Michael Thomsen

Dato : 17-01-02 11:42

Jeg har samme problem.!

Styresystem Windows 2000 UK på begge to..Der er kryds kabel imellem..

Alt software der er installeret er ens.. Har taget det hele fra den anden
computer!

Mvh Michael

Fra : Coach

Dato : 17-01-02 17:35

Det er alle filer der er ødelagt når de kommer fra 1 til 2.

Også *.exe filer.
Jeg præsterede dog at kopiere en lille *.wav fil uden at den nåede at blive
ødelagt.

Spørgsmålet er om det er godt nok at køre peer to peer netværk.
Der er jo også muligheden at lave et domæne, og køre netværket på denne
måde.

Men hvorfor det med kopieringen sker, ved jeg overhovedet ikke hvad jeg skal
stille op med.

Og jeg er altså ikke skide god til det med domæner og IP adresser

--
mvh / best regards
Brian Jensen

Fra : Christoffer Gæmelke

Dato : 17-01-02 18:30

Jeg kører netværk mellem de to maskiner, dvs med IP og det der halløj. Ikke
at jeg ved noget om det Og zip filerne virker jo ikke, sååå