DANSKTOP-NORSKTOP-SVENSKTOP-QUIZ
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-02 22:40

1: En svensk dansebandsgruppe udgav sidste år en cd på tysk. Gruppen havde
et kæmpehit i Danmark med "Blue Hawai". Hvilken gruppe

2: Hvilken pige på 13-14 år indsang pladen "Skal vi plukke jordbær i min
have"

3: Fra hvilket land kommer gruppen Scandinavia ?

4: Hvem indsang "Hvor er det sted"

5: Hvem indsang sidste års store landeplage "Her på min altan" ?

6: Hvem synger en af øjeblikket store danske hit "Min mand kører lastbil" ?

7: Royal Strings indsang "Aldrig mer må jeg se dig" som fik over 1 års
ophold på Dansktoppen. Men hvad hed forsangeren på det tidspunkt ?

8: Jimi og Rene havde for få år siden stor succes, men mange år tidligere
var der et par andre drenge som havde en endnu større succes. Det var et par
banjo-boy. Hvad hed de ?

9: Hvem var det som sang om at vi skulle drømnme noget smukt

10: Jeg har set en rigtig negermand blev solgt i langt over 100.000
eksemplarer. Hvem indsang pladen ?

11: Blev omtalte plade udgivet i Sverige, med svensk tekst ?

Værsågod at deltage!

Hilsen quizmasteren

Fra : Betin@

Dato : 16-01-02 23:16

halldorsson@post.tele.dk skrev...
> [...]
>
> 5: Hvem indsang sidste års store landeplage "Her på min altan" ?
>
> 6: Hvem synger en af øjeblikket store danske hit "Min mand kører lastbil" ?
Jes og hmm kan ikke huske navnet på damen.

> [...]
>
> 9: Hvem var det som sang om at vi skulle drømnme noget smukt
>
> 10: Jeg har set en rigtig negermand blev solgt i langt over 100.000
Lille Bo

> 11: Blev omtalte plade udgivet i Sverige, med svensk tekst ?
Øhh, nej.

> Værsågod at deltage!
Tak, den var s.. for svær

Betin@

Fra : Michael Westi

Dato : 16-01-02 23:33

Av den er sku´ ikke nem.

Umiddelbart kan jeg kun disse 2:

10: Jeg har set en rigtig negermand blev solgt i langt over 100.000
eksemplarer. Hvem indsang pladen ?
Lille Bo/familien Andersen???

11: Blev omtalte plade udgivet i Sverige, med svensk tekst ?
Jep!!

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 16-01-02 23:54

Tja...vi ku' da prøve

> 1: En svensk dansebandsgruppe udgav sidste år en cd på tysk. Gruppen havde
> et kæmpehit i Danmark med "Blue Hawai". Hvilken gruppe

Svenske Vikingarna

> 2: Hvilken pige på 13-14 år indsang pladen "Skal vi plukke jordbær i min
> have"
Er det ikke en gammel sang....slut 50'er. En reklamesang for Familie
Journalen, med vist nok Katy Böttker....NARRRJ, den hed vist "jeg har
jordbær i min have"..nix - ved det ikke

> 3: Fra hvilket land kommer gruppen Scandinavia ?
>
> 4: Hvem indsang "Hvor er det sted"
>
> 5: Hvem indsang sidste års store landeplage "Her på min altan" ?

Richard Ragnvald

> 6: Hvem synger en af øjeblikket store danske hit "Min mand kører lastbil"
?

Det er Jes og Ninette = Country Expressen

> 7: Royal Strings indsang "Aldrig mer må jeg se dig" som fik over 1 års
> ophold på Dansktoppen. Men hvad hed forsangeren på det tidspunkt ?

Lars Stryg

> [...]
> var der et par andre drenge som havde en endnu større succes. Det var et

Jan og Keld

> 9: Hvem var det som sang om at vi skulle drømnme noget smukt

Hvor er alle drømmene vi drømte...tra -la-la-la..kan ikke huske hvem der
sang den
Ann Liza?--måske

> 10: Jeg har set en rigtig negermand blev solgt i langt over 100.000
> eksemplarer. Hvem indsang pladen ?

familien Andersen

> 11: Blev omtalte plade udgivet i Sverige, med svensk tekst ?

Nej...måske...ved det ikke

Fra : John K

Dato : 17-01-02 00:13

> 1: En svensk dansebandsgruppe udgav sidste år en cd på tysk. Gruppen havde
> et kæmpehit i Danmark med "Blue Hawai". Hvilken gruppe

Vikingarne

> 2: Hvilken pige på 13-14 år indsang pladen "Skal vi plukke jordbær i min
> have"

Regina

> 3: Fra hvilket land kommer gruppen Scandinavia ?

Danmark

> 4: Hvem indsang "Hvor er det sted"

Heino

> 5: Hvem indsang sidste års store landeplage "Her på min altan" ?

Verner Vinduespudser

> 6: Hvem synger en af øjeblikket store danske hit "Min mand kører lastbil"
?

Trucker-Yrsa

> 7: Royal Strings indsang "Aldrig mer må jeg se dig" som fik over 1 års
> ophold på Dansktoppen. Men hvad hed forsangeren på det tidspunkt ?

Det samme som i dag.

> [...]
> var der et par andre drenge som havde en endnu større succes. Det var et

Timmy og Jimmy

> 9: Hvem var det som sang om at vi skulle drømnme noget smukt

Brødrene Olsen

> 10: Jeg har set en rigtig negermand blev solgt i langt over 100.000
> eksemplarer. Hvem indsang pladen ?

Zindy Kuku Agami featuring Remée Boogie

> 11: Blev omtalte plade udgivet i Sverige, med svensk tekst ?

Nej - på TV2 Zulu

Mvh

John K

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-01-02 07:20

Der blev gjort en stor indsats men der var desværre ikke ret mange rigtige.
Flyvende varmhund havde ca. halvdelen rigtigt og bliver udråbt som vinder.
John K., som vi alle jo kender som et frisk pust her i gruppen vinder
ekstrapræmien for det mest muntre indslag. Her følger svarene under hvert
spørgsmål. John K. spørger i et indlæg hvor gammel quizmasteren er. Han er
46 og har hørt dansktop siden han var 14.

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c45f2fa$0$95340$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> 1: En svensk dansebandsgruppe udgav sidste år en cd på tysk. Gruppen havde
> et kæmpehit i Danmark med "Blue Hawai". Hvilken gruppe
SV: Vikingarna

> 2: Hvilken pige på 13-14 år indsang pladen "Skal vi plukke jordbær i min
> have"
SV: Ja, se det var jo 15-årige Helle. I 1975 fik hun sit store gennembrud i
Danmark med omtalte plade. Det var en oversættelse af en af Sveriges
GrandPrix-melodier dette år. Året før havde hun også et hit med en
oversættelse af My Boy Lollipop. Den blev til Ham der Frederik.

> 3: Fra hvilket land kommer gruppen Scandinavia ?
SV: De er fra Norge. Der har de omtrent samme status som Vikingarna har i
Sverige og kandis har i Danmark. De er det mest populære orkester i Norge.
Hvis det ikke er Ole Ivars ?. De kæmper lidt om posten.

> 4: Hvem indsang "Hvor er det sted"
SV: Ja, Hvor er det sted, hvor alt er evig fred ? . Det var Royal Strings
som indsang den. Den lå 21 uger på Dansktoppen. Året efter fik gruppen et
lige så stort hit med Jeg drømte mig en drøm i nat.

> 5: Hvem indsang sidste års store landeplage "Her på min altan" ?
SV: Det var Richard Ragnvald

lastbil" ?
SV: Det var Countryexspressen

> 7: Royal Strings indsang "Aldrig mer må jeg se dig" som fik over 1 års
> ophold på Dansktoppen. Men hvad hed forsangeren på det tidspunkt ?
SV: Det var Lars Stryg. Pladen omtales som måske danmarkshistoriens mest
populære plade. Den er fra 1975 og lå på Dansktoppen i over 1 år. Heraf 10
uger som nr. 1 -

> [...]
> var der et par andre drenge som havde en endnu større succes. Det var et
SV: Det var Jan Og Keld. De var udsat for en idoldyrkelse af vanvittige
dimensioner. Havde der været en Dansktop i 1960 da de fik deres store
gennembrud med "Banjo Boy", så havde den måske (skråstreg) sansynligvis
gjort "Aldrig mer må jeg se dig" rangen stridig. Pladen udkom også i
Tyskland. Den udkom i 4,5 millioner eksemplarer. Jimi og Rene nåede ikke
helt det plan, haha.

> 9: Hvem var det som sang om at vi skulle drømme noget smukt
SV: Prøv at drøm noget smukt blev indsunget af Ole i 1970. En barnestjerne
som var fremme samtidig med Lille Bo

> 10: Jeg har set en rigtig negermand blev solgt i langt over 100.000
> eksemplarer. Hvem indsang pladen ?
SV: Det gjorde Lille Bo. Pladen blev solgt 150.000 eksemplarer.

> 11: Blev omtalte plade udgivet i Sverige, med svensk tekst ?
SV: Det var meningen at den skulle have været udgivet med svensk tekst, men
i Sverige mente man at sangen var racistisk. Der blev sunget ordet "neger"
og man må ikke sige "neger" i Sverige. Det måtte man lave om. Man ændrede
derefter titlen til "Jeg har set en indianermand". I Sverige er det åbenbart
pænere at være indianer end neger ???
Nå, men da det kom til stykket valgte man nu alligevel at smide det hele
i skraldespanden. Den ballade gad man altså ikke at være med til. Slut med
det. Så kunne Sverige blive fri. Den kom altså aldrig på svensk.

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 17-01-02 23:11

> [...]
> gjort "Aldrig mer må jeg se dig" rangen stridig. Pladen udkom også i
> Tyskland. Den udkom i 4,5 millioner eksemplarer. Jimi og Rene nåede ikke

Er det ikke Jan og Kjeld du mener? Altså Kjeld Wennick som sidenhen stiftede
pladeselskabet Mega... Det må det da være. Han må immervæk ha' tjent nogle
penge og det gør han sikkert stadig.

Ulrik

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-01-02 07:11

Ulrik Lauritzen <allrecords@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a27i7l$jm7$1@sunsite.dk...

> [...]
stiftede
> pladeselskabet Mega... Det må det da være. Han må immervæk ha' tjent nogle

________

Hej Ulrik, dit dansktopgeni.

Jo, der skulle godt nok et "J" med i Keld. Det ér Kjeld Wennick der er tale
om. Jan arbejder forresten på pladeselskabet. Men det er nu ikke lige
dansktop-genren der gør i, i den forbindelse. De udgav plader med Ace Of
Base. Det skulle vist være så`n noget computerpræget dunk-dunk-musik af en
eller anden slags. Det er jo ikke liiiiiiiiiiiiiige det jeg ved mest om,
hehe.

Hilsen Åge

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 18-01-02 10:37

> [...]
> eller anden slags. Det er jo ikke liiiiiiiiiiiiiige det jeg ved mest om,

Hej Åge.
Det mente jeg nok. Jeg tror ikke jeg ved hvem Jan er. Jeg kender i hvert
fald ikke hans efternavn. Det er vel ikke direktøren fra Sony... kan ikke
huske hans efternavn. Men du har ret i, at Megas spydspids var Ace of Base
som nok grundlagde selskabets formue.

hilsen
Ulrik

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-01-02 18:33

Ulrik Lauritzen <allrecords@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a28qdo$7en$1@sunsite.dk...

> [...]
> huske hans efternavn. Men du har ret i, at Megas spydspids var Ace of Base

_______________

Hi hi hihi
Hej igen Ulrik. Haha

Jo altså, hihihi, nu skal du bare høre, Ulrik. Altså ham der Jan er med i
den gruppe som kaldes "Jan og Kjeld". Ha ha ha. Deraf navnet, hihi. Jan er
Kjelds lillebror.
Ja, nu kan jeg jo godt se at det ikke lige var til at vide. Grine grine.

PS: Vi skal nok liiiiiiiiiiiiiiiiige passe på at det her ikke bliver for
intellektuelt, så kan jeg nemlig ikke være med længere. Jeg får et
grineflip.

Fra : Alice_T

Dato : 17-01-02 09:49

"Åge Halldorsson" skrev d. 16-01-02 22:40 dette indlæg :
> [...]
et par
> banjo-boy. Hvad hed de ? Jan & Keld
>
> 9: Hvem var det som sang om at vi skulle drømnme noget smukt Lille
Ole

http://www.kandu.dk/

Fra : Uffe Holst

Dato : 17-01-02 13:08

In an article of 16 Jan 2002 Åge Halldorsson wrote:

> Værsågod at deltage!

Jeg kan ikke svare på et eneste spørgsmål :(

--
Uffe Holst