DHTML menu og frameset problemet?.. skriv ~
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 16-01-02 21:54

!hejsa alle!..sss

jeg har et frameset med en topframe og buttomframe, som følgende:

------------------------------------
- topframe MENU -
------------------------------------
- -
- Buttomframe -
- MENUVALGET -
- -
-------------------------------------

DHTML menuen kan ses på : http://www.milonic.co.uk/menu/

Som det kan skal indeholder min topframe min dtml menu, som minder
om windows standard menu, med file, edit, view o.s.v..... Menuen skal være
"statisk", og når der vælges et punkt i menuen (feks. valg i view menuen),
skal buttomframe skifte......

Problemet er så: at dtml menuen ikke kan udfoldes ordentlig. Når den
udfoldes går den
ned i buttonframen, og kan ikke vises.. Men jeg vil heller ikke have at
topframen skal
være størrere.. da menuen ikke må fylde mere!!!..
(topframen må ikke fylde mere end 5% - 10%...) ....
? hvordan løses det? kan man lave noget "BRING TO FRONT" med menuen i
topframen?
er der nogen der har eksempler på dette....kan man bruge layers??? og hvor
er der god
information om dette???.. skriv til mig...

mvh jan Tovgaard

Fra : Casper C. Jensen

Dato : 17-01-02 14:08

"Jan Tovgaard" <tovgaard@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> "statisk", og når der vælges et punkt i menuen (feks. valg i view menuen),

Statisk? Find en anden menu, jeg har bare et bedre forslag istedet for
frames

> [...]
> er der god
> information om dette???.. skriv til mig...

Ja, drop dine frames. Du har jo ikke siddet og lavet din menu, men blot
nogle filer du uploader til din webhotel. Så har du indsat et script i top
frame.
Grunden til at du har valgt top frame er vel at den altid er i sigte, find
en anden menu så: www.dynamicdrive.com

Det smarte ved såehn en menu er at du blot skal ændre en gang i de filer og
så er menuen ændret på alle siderne.

> mvh jan Tovgaard

Venlig Hilsen
CCJ