Back to basics
Fra : Jan Uhre

Dato : 16-01-02 21:02

Ok.

Nu er jeg alvorligt træt af, at forsøge at finde rundt i, hvad jeg troede,
jeg vidste om Java's håndtering af filsystemet, package-organisering,
path-settings mm.

Forte's umiddelbart (for mig) underlige måde at håndtere det på, har ikke
gjort det lettere.

Jeg _har_ selv forsøgt at finde denne information på nettet, men det er mig
ikke muligt at indsnævre mine søgninger til under 1.000.000 hits - heraf de
fleste irrelevante.

Er der nogle her, der kan anbefale mig nogle gode steder for at få noget
mere information om disse ellers ret basale emner?

På forhånd tak.

Jan Uhre

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 17-01-02 00:42

Jan Uhre wrote:
> Nu er jeg alvorligt træt af, at forsøge at finde rundt i, hvad jeg troede,
> jeg vidste om Java's håndtering af filsystemet, package-organisering,
> path-settings mm.

Læs den tutorial som findes på http://java.sun.com - jeg kan ikke give dig
et direkte link da jeg pt. ikke kan få adgang til sitet.

--
Jonas Kongslund <jonas(at)kongslund.dk> XNS: =Jonas Kongslund

When you want to change the world, you don't see the dawn by
getting up early - you see it by not sleeping through the night.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 17-01-02 08:14

Hej,

Set i det rette lys finder jeg faktisk Netbeans' måde at håndtere
opsætning af classpath osv. ret intuitiv.

Et 'Filesystem' svarer til en path der indgår i JVM'ens classpath. Det
betyder at alt hvad du skal bruge i dit projekt (dine egne source filer,
benyttede libraries osv.) skal mountes som et 'Filesystem'.

For dit projekt kan du så lave bekvemme genveje til de steder i dine
Filesystems hvor du færdes mest. Typisk til din egen source.

Hvis der er skrevet noget om det kan det garanteret findes på
www.netbeans.org (eller måske forte.sun.com).

-dennis